reactie op advertentie van buitenlander

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:05

elynevb schreef:
Oud topic, maar toch benieuwd of mensen dit herkennen:
Ik kreeg een SMS van een mevrouw uit Schotland of ik haar via de mail wilde beantwoorden omdat ze een pony die ik te koop heb staan (vraagprijs 3500,gewone jonge brave bonte pony, van oorsprong uit Ierland) wilde kopen als ik hem nog had.
Ik geantwoord via de mail, dat ik hem nog heb en waar ze vandaan kwam en wat ze met hem wilde doen, of ze meerdere paarden kocht in nl etc. Ik kreeg terug dat het een kadootje is voor haar vader die in Dundee woont. Prijs was oké en ze ging er van uit dat ik eerlijk was over zn gezondheid dus als ik mn bankrekening nr door gaf kon ze het geld over maken en transport/verschepen gaan regelen. Ik heb vaker met buitenland gehandeld maar mensen doen dat vaak via de app of telefonisch, zo via 3 mailtjes zonder verdere info te vragen over de pony is toch wat vreemd. Hebben meer mensen hier eens van gehoord? Ik heb nu geantwoord met de vraag waar ze wonen, of die vader meer paarden heeft en of ik mee kan komen kijken waar hij komt te wonen.. ben benieuwd naar haar reactie haha.

Iemand soortgelijke ervaring?

Betalen via paypall? toevallig naam Jessica?
Die heb ik ook gehad :Y)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:04

palousa_boy schreef:
Lusitana schreef:
Ja, maar palousa_boy, zou je een mail beginnen met iets over betalen?

Ik persoonlijk niet nee, maar een ander misschien wel.
Als er geen vraagprijs bij zou staan stuur ik ook gerust alleen de vraag wat het moet kosten. De ene keer krijg ik antwoord en de andere keer niet, dan is dat maar zo.

Dat is niet wat ik bedoel. Dat is een normale vraag als je een paard ziet.
Wellicht had ik het beter moeten formuleren. Want het gaat over het beginnen met de vorm van betalen op een stellige manier en niet als vraag.
Openingszinnen als:
"Ik ga u betalen" of
"U krijgt van mij een cheque",
"Ik stuur u geld"
Dat is bepaald abnormaal.

En heel anders al: "Hoeveel wilt u voor het paard dat u te koop heeft hebben?" Dat is namelijk een vraag. De eerdere voorbeelden zijn beweringen.

Zelfs al zou je beginnen met "Kan ik het paard met een cheque betalen?" is dat al geloofwaardiger dan "ik ga u met een cheque betalen".