Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
vandango schreef:uit elkaar halen/ nieuw paspoort mag gewoon helemaal niet meer. Als er eenmaal paspoort uitgegeven is, blijft deze gehandhaafd en worden weizigingen in dat eerste paspoort aangebracht.
Een vervangend paspoort mag alleen nog maar wanneer het oude paspoort kwijt is, of vernietigt e.d. Daar gaat tegenwoordig ook al een hele procedure vanaf...
juval schreef:tja, als het er in de toekomst naar toe gaat dat er paardenbelasting gaat worden ingevoerd zullen ze toch de administratie op pijl moeten zien te krijgen.
ik vind het een ingewikkeld systeem hoor, paspoort, stamboekpapier, eigendomsbewijs, en dan ook nog een chipsysteem.. en dit kan dus voor 1 paard op allemaal verschillende namen geregistreerd staan..
is er ergens een site waar je kunt controleren of de chip van je paard op jouw adres staat?
wat doe je bij verhuizing, weer alle instanties inlichten?
en bij verkoop van een paard.. als een van de eerdere eigenaren een verklaring voor niet slachten er in heeft laten zetten..
er zitten nog een boel haken en ogen aan.
Sjolvir schreef:In Duitsland hebben ze overigens ook wel grappig systeem.
Daar heb je uiteraard ook een paspoort, maar buiten dat heeft mijn zwarte ook een eigendoms bewijs.
Dat ding moet bij verkoop getekend worden door de verkoper en de koper en gaat dan mee met het paard.
Neonlight schreef:Dat eigendomsbewijs was er eerder inderdaad bij het NNFPS, maar afgelopen jaar heb ik die niet meer ontvangen bij mijn veulen, ik kreeg enkel een paspoort en niet meer dat inlegvel.