Wie o wie gaat startkaartvrij starten dit jaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 00:22

Ik zou ook dit jaar graag eens een wedstrijdje mee pikken :j Met een jonge merrie, puur voor de ervaring. Ons niveau is ook nog lang niet wedstrijd-waardig en we hebben geen trailer tot onze beschikking, maar het is gewoon leuk voor de ervaring :D

fessie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:50

Babsding schreef:
Illusion1990 schreef:
Ik heb gebeld met de organisatie. Je moet zelf een beetje gaan rekenen. 6 minuten per dressuurproef en ongeveer 2 minuten per springrondje en dan verhogen incalculeren. Hmmmm... Ben benieuwd of mijn rekensommetje een beetje klopt.

Niet echt, he ;-)

Haha :-)

Haha, het kloptje bijna, je moest alleen dan nog plus twee uur doen voor de dressuur en plus 3 kwartier voor het springen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:54

Zijn er ook dit soort wedstrijden op niveau? Dus niet alleen B of L1, maar ook M2 en Z?
Startkaart is opgezegd vanwege te hoge kosten en te weinig tijd en rendement. Maar af en toe een wedstrijdje weer meepikken blijft trekken.

shirleyp
Blogger

Re: Wie o wie gaat startkaartvrij starten dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 22:56

Hier in de buurt wel. Bij het afgelopen koninginnedagconcours kon je je voor alle klasses inschrijven. Dan moet je denk ik niet zoeken naar impulsrubrieken via de knhs, maar echt de onderlinge oncoursen af. Succes!

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:54

Start er nog,iemand,in,Goor 9 juni? Hier,doe ik ook,aan mee oefendressuur :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:34

_Maggy_ schreef:
Start er nog,iemand,in,Goor 9 juni? Hier,doe ik ook,aan mee oefendressuur :D

ja, ik zit in de organisatie en ga mijn Jazz merrie weer eens starten na ongeveer 3,5 jaar in de oefendressuur B. Op eigen terrein, dus moet goed gaan :+

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:19

Haha leuk! Ik heb me van de week opgegeven dus waarschijnlijk zie ik je dan wel :D

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:21

Ik rijd al jaren startkaartvrij en heb zelfs in het Z gestart. Ik heb een Haflinger en binnen onze vereniging worden veel wedstrijden georganiseerd, zowel met als zonder. Met mijn jonge Haf ga ik binnenkort over naar de L2. Mijn reden: ik rijd zelf in Duitsland en voel weinig behoefte om ook nog in Nederland lid te worden van een vereniging, terwijl ik in Duitsland via de vereniging ook wedstrijden kan rijden.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:30

Wat een leuk topic :D

Ik ga als het goed is in de Lutte en Beckum rijden met een merrietje die nog niet op cc is geweest. Zou Lonneker begin van het jaar ook rijden, maar toen ging het helaas niet door...

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:32

Ik ga binnenkort ook een keer startkaartvrij rijden. Ik kan een onderlinge wedstrijd doen 1 juli, dan moet ik met de trailer heen maar kan 2 proeven starten. Of ik kan rijdend naar de manege en dan impuls doen, maar dat is volgens mij maar 1 proef. Dat kan de 17e nog of ook 1 juli. Ik kijk even wat ik ga doen, maar heb er wel zin in om op pad te gaan!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:52

Gisteravond gewoon besloten dat ik de 17e naar de manege rij en om daar impuls te starten. Het is hier een apart impulsproefje, te vergelijken met een B klasse. Ik heb er zin in!

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:19

Ik kan op de site van de KNHS niet het bestand openen waarin de impulsrubrieken staan. Moet je dan lid zijn?

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:20

Ik kon ze ook niet vinden bij onze manege via de KNHS site, op startlijsten stond dat het mogelijk was impuls te starten dus ik heb het secretariaat via daar gemailt.

roucha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:52

Hey,

Als je BB wedstrijden wil rijden, wat moet je dan hebben?
Moet je dan ook een startkaart hebben of niet? of iets anders :o

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:54

volgens mij moet je dan wel lid zijn van een vereniging sowieso, of je ook een startpas nodig hebt weet ik niet helemaal zeker, moet je anders effe op de KNHS site kijken :)

roucha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:55

Okee dankjewel! :)

jihoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:52

voor oefenwedstrijden heb je vaak geen startkaart nodig
als je kijkt bij www.startlijsten.nl zie je snel welke oefenwedstrijden in je eigen buurt worden gegeven

xfairytale_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:51

Had ik nog nooit van gehoord.
Super leuk!
Helaas geen pony/paard waarmee het zou kunnen. (:

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 11:48

Ik ben op zoek naar dressuurwedstrijden in de buurt van Leidschendam om eventueel een paar keer zonder startkaart te kunnen starten, maar vind het lastig zoeken op startlijsten.nl

Je kunt wel zoeken op impuls maar heb het idee dat hij dat in combinatie met een opgave van een km - straal niet goed combineert. Staat het bij de meeste wedstrijden vermeld of er impulsrubriek is of dat je zonder startkaart zonder mededinging kunt starten of moet je altijd gaan mailen en bellen of dit mogelijk is? Ben wel lid van KNHS.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 13:27

Bij de wedstrijden die een impulsrubriek uitschrijven, kun je dit in het vraagprogramma vinden. De meeste meerdaagse grote wedstrijden hier in de regio hebben impulsrubrieken.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 13:33

Okay, hier in de regio ZH zijn er niet zoveel te vinden geloof ik. Heb inmiddels via de KNHS site via de wedstrijdkalender op dressuur en impuls kunnen zoeken en er is 1 manege "in de buurt" waar ze wel elke maand impulsrubriek hebben..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:42

Voor de mensen met een koudbloed of fries zijn er ook nog veel koudbloedwedstrijden waar er onofficieel gestart kan worden (www.koudbloedwedstrijden.nl). Altijd erg gezellige en fijne wedstrijden om eens te proeven aan het wedstrijdgebeuren ;)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:37

Ik ben ook opzoek naar nog een paar leuke (oefen) dressuur wedstrijden, startkaart vrij. Wil volgend jaar beginnen met gewoon officieel starten maar zo kan ik hem toch een paar keer mee nemen om een beetje dingen te laten zien en echt te 'oefenen' dus. Gewoon puur voor de ervaring. Alleen vind het nog wel knap lastig om die wedstrijden te vinden. Als in het vraagprogramma BB staat kun je hier dus ook gewoon oefen dressuur rijden???? Ik kende wel het BB springen namelijk maar BB dressuur is dus gewoon die impuls rubriek?

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:47

Hier ook een start kaart loze starter. Ik ben vaak gewoon brutaal en vraag bij manege's met onderlinge wedstrijden enz. Een startpas is gewoon duur en voor die paar keer per jaar ga ik geen dure kaart aanvragen. tot nu toe lukt t aardig om zo hier en daar eens mee te rijden:)

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 17:44

BB dressuur is inderdaad een impulsrubriek :)

Marinke, manege Pentrop in Hengelo heeft ook binnenkort een impulswedstrijd! Www.pentrop.nl