Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MarMarieke schreef:ponyparadijs schreef:Meneer lijkt inderdaad ook wel erg groot.
Ach we hebben een idee van het paard.
En straks als ze bij jou is (of als jij er weer eens bent) willen we foto's zien van jou met deze knappe dame!
Maar misschien kan ik iets regelen in mei, ga dan weer naar Frankrijk
MarMarieke schreef:Ekeif96 schreef:Is het geen optie dat je een leuke D/E pony neemt?
Lijkt me voor jou veel leuker en kan je zelf waarschijnlijk ook meer mee.
Nee, het is geen optie ;D Ik wil proberen in de hogere paardensport te komen. Daar moet je ongeveer op mijn leeftijd beginnen met intensief paardrijden. Dit paard heeft de kwaliteiten om daaron de komen.
Seven schreef:Ik denk dat het allemaal wel mee valt, dominante dieren zijn juist niet de dieren die aanvallen en afstraffen ze zijn al dominant dus die hoeven zich niet te bewijzen 1 blik van die dieren is al genoeg.
Ook jou paard zal vast haar draai in het land wel vinden, kwa stal dat zal je ook aan moeten zien wie weet valt het allemaal mee.
je hebt helemaal gelijk. Heb zelf een dominante merrie, maar die staat vanaf dag 1 in de kudde en inderdaad, even met haar hoofd bewegen, maakt de rest al duidelijk dat ze uit de buurt moeten blijven en dat doen ze ook. [***] schreef:Seven schreef:Ik denk dat het allemaal wel mee valt, dominante dieren zijn juist niet de dieren die aanvallen en afstraffen ze zijn al dominant dus die hoeven zich niet te bewijzen 1 blik van die dieren is al genoeg.
Ook jou paard zal vast haar draai in het land wel vinden, kwa stal dat zal je ook aan moeten zien wie weet valt het allemaal mee.
je hebt helemaal gelijk. Heb zelf een dominante merrie, maar die staat vanaf dag 1 in de kudde en inderdaad, even met haar hoofd bewegen, maakt de rest al duidelijk dat ze uit de buurt moeten blijven en dat doen ze ook.
Het is wel belangrijk, dat als het tot een eventuele confrontatie komt tussen 2 dominante dieren, dat ze de ruimte hebben!! Dus geen 10 paarden op 5000 m2.
Als je denkt dat het bij de merries niet gaat, dan moet het maar zo. In ieder geval niet alleen in een weilandje zetten! Veel plezier ermee!
Maar niet afhaken omdat het even moeilijk wordt, want geloof me: niets gaat makkelijk in het leven. Geduld geduld geduld!
Als ze nu al 1.65 is zal ze waarschijnlijk niet lang meer op pony's passen.
superlise schreef:Dat ben ik met je eens, maar juist omdat ze zo overkomt (denkt goed over de dingen na etc) is het verstandig om te kijken wat het beste voor haar is. Ik ben ook echt van mening dat zij met dit paard, mits gezond, best in het Z kan komen, maar hoelang dat duurt is de vraag. En moet ze dus goed na gaan wat ze belangrijker vind, een leuk paard en ''zien waar we komen in de sport'' of een paard dat haar alles leert en haar sneller in het Z brengt (al is dat geen garantie natuurlijk).
Ik zeg ook zeker niet dat ze het niet moet doen, dit paard kopen. Maar dan moet ze zich wel bewust zijn dat dit waarscheinlijk een moeilijkere/langere weg is naar de top
Appelmoes_11 schreef:Maar die kans is er ook met een paard dat al Z gelopen heeft. Ik kan me niet voorstellen dat dit paard niet tot aan het Z te krijgen is... als TS nu een paard wil waarmee ze kan dressuren, dan is dat toch zo? Ik geloof best dat ze daarmee uit de voeten kan. Verder vind ik haar voor haar leeftijd heel volwassen overkomen, zeker geen twaalfjarig pennymeisje dat in de waan is dat ze wel ff een ontembaar groen paard naar de OS kan rijden. Dat ze zich überhaupt al zorgen maakt over het kuddeverband zegt toch wel iets over de paardenkennis... op m'n twaalfde had ik mijn pony er gewoon bij gegooid.
Het is trouwens ook zonde als TS nu een boscrosspony krijgt waar ze over twee jaar veel te groot voor is.Als ze nu al 1.65 is zal ze waarschijnlijk niet lang meer op pony's passen.
Mensen vinden me inderdaad volwassen overkomen... Ik ben gewoon iemand die alle wegen afweegt en kijkt wat er mis kan gaan, en wat goed kan gaan. Ik zoek voor dingen die fout kunnen gaan,, oplossingen
[***] schreef:Sorry, hoor maar wees gewoon blij voor TS. Ze is 12 jaar en krijgt een goed, mooi paard. Verder krijgt ze begeleiding. En realistisch? Kom op, laat het kind lekker rijden en plezier hebben. Dat ze ambities heeft voor de hogere dressuur is toch alleen maar mooi?
En wat is er zo erg als ze blijft hangen in het L? Misschien heeft ze tegen die tijd hele andere ambities.
Wist jij exact wat je echt wilde toen je 12 was????? Ik niet hoor.
TS wil nu graag dressuur rijden en krijgt een mooi paard. Dat is toch geweldig?
Lekker aan de gang hoor TS!!!
Maar ik wil wel zeggen dat ik serieus ga proberen hogerop te komen in de dressuur
Dit paard heeft kwaliteiten voor hoog lopen, en het karakter. Dus als ze de juiste ruiter heeft (Ik weet nog niet of ik dat ben..) En de juiste begeleiding en verzorging krijgt (Dat krijgt ze) dan kan het haar misschien lukken
Balada schreef:Gefeliciteerd met je aanwinst! Mooi dier -ook al zijn de foto's wat ouder. Wat is haar afstamming dan?
Kleine opmerking: het kan best zijn dat je merrie daar in frankrijk dominant is naar andere dieren.... maar eens ze bij jou staat, is ze die machtspositie kwijt..... en moet ze onderaan beginnen in de kudde --- het nieuwe meisje op de schoolplaats zeg maar.
Dus ze kan nog veranderen van karakter hoor. Indien ze bij de merrie's staat op je manege en de dominante merrie laat haar even weten wie de baas is.... kan je jouwe nog wel bijdraaien. Verandering van omgeving en groep ....
Over je persoonlijk niveau en ambities:
ik was 12 en heb een Nimmerdor jaarling gekregen. Mijn bospony hebben we toen verkocht aan een kindje dat een bospony wou.
Die merrie heb ik zelf opgeleidt- met lessen uiteraard- tot Saint George. Dus met geduld, tijd en toewijding geloof ik best dat je minstens een L-proef met haar kan bereikenMaar niet afhaken omdat het even moeilijk wordt, want geloof me: niets gaat makkelijk in het leven. Geduld geduld geduld!
Rani, deze merrie , nu op pensioen (heeft longemfyseem) en nu start ik met haar dochter Belle-Passo , een cruzado. Ook net 6, is net ingereden nu.
Alle succes en je mag me altijd PB'en.
Deze merrie is wel extreem dominant
Ik heb nog nooit in me hele leven zo erg dominant paard gezien
Nu maar hopen dat ze alles kan oplossen met de blik die ze aan de paarden geeft