Op zoek naar Sponsor.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Monica24

Re: Op zoek naar Sponsor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:23

Ik ga mee met Nouks. Ik vroeg bewust welke F je rijdt omdat ik al het gevoel had dat dat niet zo hoog zou zijn. Gewoon veel onderlinge wedstrijden rijden op jouw manege, er zijn er zat (komende zondag bijvoorbeeld). Lekker blijven lessen, je zit daar wel goed. Er worden veel verschillende disciplines beoefend, dus je kan veel kanten op. Dan doe je ervaring op. Je zou ook nog kunnen overwegen om een proefles op een andere manege te nemen. Een soort van second opinion zeg maar. Veel succes met rijden, ik zie je vast wel eens in de ring verschijnen.

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:31

nou je bent al op de goede weg! voorlopig lekker op de manege je lessen blijven volgen en evt. starten via knhs. en evt een leuk bijrijdpaard/pony kunnen vinden! dan zal je zelf al een hele rust geven... en dan wanneer je 16 bent kun je dan goed beslissen of het wat voorjou is. ik zou ook de stages die je moet gaan lopen(snuffelstage ofzo iets) bij een manege of een stal gaan doen, zodat je het al een beetje mee maakt. beslis je verder tewillen in de paarden kwa werk. mag je altijd een pb'tje sturen, wil je gerust wat informatie sturen over hoe het werkelijk zit, en niet alleen via internet en kwa naam op een opleiding afgaan. zo heb ik ook al heel wat meegemaakt en ook een hoop mensen die verschillende opleidingen hebben gedaan meegemaakt. wil gerust je vragen beantwoorden!:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:55

Nouks, dat waren ook springwedstrijden. Ik ben 3 keer eerste geworden met springen, 2 keer eerste met dresuur, 2 keer tweede met springen, 3 keer tweede met dressuur, en bij dressuur nog een keer derde, en springen ook een keer derde, en nog een keer vierde met springen. Ik ga zondag dus voor het eerst F5 rijden. Ik wist niet dat je kon instromen, dit had de manege mij ook niet verteld en ik had er verder ook nog nooit van gehoord, maar ik ga het zeker vragen. Het gaat me allemaal een beetje te langzaam, want ik vind al die proefjes verschrikkelijk makkelijk.

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:19

Ik heb een tijdje meegelezen en ik ga me ook maar eens bemoeien. Ik denk dat je jezelf niet te goed moet vinden. Anders kom je heel arrogant over en meestal vinden eigenaren of eventueele sponsoren dit niet zo fijn.

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:24

Heb je al een reactie op de bijrijdpaarden waar je op gereageerd had? Ik hoop echt voor je dat je de kans krijgt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:54

Van een iemand heb ik al een reactie. Ze is naar Capelle verhuisd en heeft haar pony meegenomen, en daar staat hij een paar minuten van haar huis, dus als ze nog interesse heeft dan mailt ze me meteen.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:43

Ik denk dat je moet oppassen dat je jezelf niet overschat.
Ik zie op de foto's echt geen toekomstig talent maar gewoon een ''gewone''
manege ruiters.
Je verglijkt jezelf met M en Z ruiters maar je hebt op de eerste foto niet eens je voeten normaal in de beugel,
Schat je de afstand verkeerd in en zit je ook nog eens helemaal niet mee boven de sprong.

Sorry als het bot over komt, maar ga lekker opzoek naar een verzorg pony waar je leuk op kunt lessen en
wat meer vaardigheden leer kunnen.

Toen ik zo oud was als jou fietste ik elke dag een half uur heen en een half uur terug naar mijn verzorgpaarden.

Trouwens toen ik ''vroeger'' op de manege reed dacht ik ook dat ik heel goed was,
en reed ik ook bij de verst gevorderde, totdat je zelf een paard krijgt en ''echt'' les krijgt
dan merk je dat er nog zo veel te leren is en je niet echt goed bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:40

Waar haal je de informatie vandaan dat ik niet denk dat er nog veel te leren is? Ik overschat mijzelf niet, ik heb ook bij die foto's gezet waarom ik er daar niet zo goed opzet, ze zijn van een half jaar geleden, en dat maakt erg veel verschil. Jouw reactie slaat eigenlijk gewoonweg nergens op.

Bij deze vraag ik een slotje aan, omdat er alleen maar vervelende reacties komen, en het niet meer over het oorspronkelijke onderwerp gaat.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:43

En half jaar manege lessen maakt waarschijnlijk niet zo een groot verschil. Ik ben het eens met de anderen, je zal pas echt goed gaan leren rijden op een prive
paard met regelmatige prive lessen. Dat is toch totaal anders als op een manege, ook al is het een goede manege. En uiteraard wil je de top bereiken, met jou
miljoenen anderen. Maar alleen de wil is helaas lang niet genoeg. Begin bij het begin en blaas niet te hoog van de toren, eerst met beide benen op de grond, een
bijrijdpaardje vinden en daarmee jezelf verder gaan ontwikkelen.

Je enthousiasme is in ieder geval al dik in orde! Ik hoop dat je reacties krijgt en een leuk bijrijdpaardje vind waar je mee aan de slag kunt!
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 13-03-12 14:47, in het totaal 4 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:43

Pffff alleen maar vervelende reacties... Er doen hier mensen serieus hun best je goede tips te geven hoor :\

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:44

meid je bent juist goed bezig.
Laat je door een paar rotte appels niet gelijk uit het veld slaan.
Je bent al goed op weg door bijrijpaard te zoeken. Maar houd er wel rekening mee dat je ware nivo naar boven komt.
En het is imo niet aan ons om te beoordelen of dat goed of slecht is.

Ik wilde dat ieder meisje van 14 die wel een eigen pony hebben er wat meer achteraanlopen.

Jammer dat je hier niet in de buurt woont want had er zo nog genoeg voor je staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:50

Ik ben nu dus naar een bijrijdpaard/pony opzoek, en ik ga deze week een spring priveles volgen. Maar die laatste reacties waren gewoon niet leuk. Ik kan daar geen goede tips in vinden, als mensen mij alleen maar afkraken. Daar ga ik het niet positiever van inzien. Het was inderdaad stom om die foto's neer te zetten, dat geef ik toe, aan de hand van die foto's kan je niet beoordelen of ik een goede of slechte ruiter ben.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:57

Resistance schreef:
Ik ben nu dus naar een bijrijdpaard/pony opzoek, en ik ga deze week een spring priveles volgen. Maar die laatste reacties waren gewoon niet leuk. Ik kan daar geen goede tips in vinden, als mensen mij alleen maar afkraken. Daar ga ik het niet positiever van inzien. Het was inderdaad stom om die foto's neer te zetten, dat geef ik toe, aan de hand van die foto's kan je niet beoordelen of ik een goede of slechte ruiter ben.

Toch moet je daar wel mee leren omgaan hoor. Dit is nog niks ten opzichte van wat je te horen zal krijgen en hoe er met je omgegaan wordt als je echt de sport in wilt...En kwaad worden, een slotje vragen of simpelweg ontkennen is niet ergens mee omgaan.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:04

Vervelende reacties krijg je nou eenmaal altijd, er zitten altijd wel een paar kuitenbijtertjes bij die dingen uit het verband trekken. Probeer de stukjes eruit te pakken waar je wat mee kunt.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:05

Als je echt zulke ambities hebt zul je daar heel erg hard voor moeten werken en zo te lezen wil je dat ook graag. Maar ambities kosten geld, is het misschien een idee dat je alvast begint met sparen of met een krantenwijkje? Zodat als je straks klaar bent met school en je een idee hebt welke vervolgopleiding je wilt volgen je genoeg geld hebt om zelf een paard te leasen of te kopen. Dan laat je ook aan je ouders zien dat je je eigen verantwoordelijkheid gaat nemen om je ambitie waar te maken en dat betekent veel meer dan nu een sponser zoeken.

Misschien nog een tip vraag eens aan de heren Instructeurs of zij geen handelspaard hebben die je mag verzorgen/ rijden? Of nog leuker als je vakantie hebt vraag eens of je dan op de manege mag stage lopen en of je mag meedraaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:08

Maar aan de hand van foto's zeggen dat iemand totaal niet kan rijden, vind ik toch een beetje te ver gaan. Oke, het was mijn fout om die foto's erop te zetten, maar toch. Het gaat hier ook niet meer om een sponsor/wat dan ook, maar over mijn rijstijl, en dat was niet waar het oorspronkelijk over ging. Ik kan heus met kritiek omgaan, daar kom ik vaak mee in aanraking, maar ik voel mij hier gewoon niet fijn bij. Ik vind dat je geen kritiek kan geven aan de hand van een paar foto's. En ja, het was mijn fout om de foto's erop te zetten, het was vooral om mij een beetje te introduceren, dat had ik beter met andere foto's kunnen doen. Ik gebruik ook zeker de tips waar ik wel iets mee kan, maar door echt heel vervelende reacties zoals van Jockey_My, word gewoon al het zelfvertrouwen uit mij geslagen, en dan kan ik weer van begin af aan beginnen. Ik ga zaterdag vragen of mijn instructeur iemand weet die een bijrijder zoekt. In vakanties kan dat helaas niet, want dan ben ik in Zweden. (daar hebben we een huis)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:09

Resistance schreef:
Waar haal je de informatie vandaan dat ik niet denk dat er nog veel te leren is? Ik overschat mijzelf niet, ik heb ook bij die foto's gezet waarom ik er daar niet zo goed opzet, ze zijn van een half jaar geleden, en dat maakt erg veel verschil. Jouw reactie slaat eigenlijk gewoonweg nergens op.

Bij deze vraag ik een slotje aan, omdat er alleen maar vervelende reacties komen, en het niet meer over het oorspronkelijke onderwerp gaat.

Hallo iedereen.

Citaat:
Ik ben een amazone met een grote ambitie voor de toekomst. Ik wil heel graag op heel hoog niveau gaan rijden, maar zoals jullie wel zullen begrijpen, daar heb je een eigen paard/pony voor nodig. Ik rij op Manege de Prinsenstad, en de meeste instructeurs (die rijden zelf ook op hoog niveau) zeggen dat als ik een eigen pony/paard zou hebben, nog wel eens een grote carriere tegemoet zou kunnen gaan. Helaas is op Manege de Prinsenstad de stalling niet zo goedkoop, en kunnen mijn ouders zich geen eigen pony/paard veroorloven. Althans, niet op Manege de Prinsenstad, maar het zou wel erg fijn zijn als de pony/paard daar gestald zou kunnen worden, omdat ik de instructie ken, en daar erg goed les heb. Ik zou graag in zowel Dressuur- als Springmatige richting gaan willen werken, en uiteindelijk op hoog niveau komen. Dat is mijn grote droom, maar die kan niet waar worden gemaakt zonder eigen pony/paard. Wie kan mij hierbij helpen, of wie weet een manier hoe ik toch op hoger niveau kan gaan rijden?

Met Vriendelijke Groet,
Een zeer ambitievolle, talentvolle jonge ruiter, Donja.

Wel dus. Die tips worden gegeven.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:12

Resistance schreef:

Plaats anders dressuur foto's of ene filmpje om het tegendeel te bewijzen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:14

Jongens, laten we niet vergeten dat het hier om een manege ruiter gaat! Dat is voor een ieder het begin van het begin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:18

Pauwke, dit is dus waarom ik het niet meer leuk vind om hier over te praten, het loopt alleen maar uit op een discussie, en dat wil ik niet. Ik heb de tips die ik nodig had gekregen, en die worden steeds herhaald. Dat is niet nodig.

Ik zal kijken of zondag iemand foto's kan maken, we zijn ook weer een half jaar verder, en mischien zit daar voor veel mensen geen verschil in, maar voor mij heel veel. Mijn rijstijl is aanzienlijk veel veranderd.

Ik ga ergens deze week een spring priveles volgen, en ben naar een bijrijdpaard/pony opzoek. Ik moet dit allemaal zelf doen, omdat mijn ouders het erg druk hebben. Mijn vader rijd zelf ook en vraagt ook rond of er bijrijdpaarden/pony's zijn, maar verder moet ik echt eerst eens zelf opzoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:20

Ik heb je even een PB gestuurd, ts :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:21

Zijn er geen aardige paardeneigenaren bij jou op de manege die jou eens een keer tegen betaling les willen geven of laten nemen op hun eigen paard? :) De mensen bij jou in de les bijvoorbeeld?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:23

Resistance schreef:
Maar aan de hand van foto's zeggen dat iemand totaal niet kan rijden, vind ik toch een beetje te ver gaan. Oke, het was mijn fout om die foto's erop te zetten, maar toch. Het gaat hier ook niet meer om een sponsor/wat dan ook, maar over mijn rijstijl, en dat was niet waar het oorspronkelijk over ging. Ik kan heus met kritiek omgaan, daar kom ik vaak mee in aanraking, maar ik voel mij hier gewoon niet fijn bij. Ik vind dat je geen kritiek kan geven aan de hand van een paar foto's. En ja, het was mijn fout om de foto's erop te zetten, het was vooral om mij een beetje te introduceren, dat had ik beter met andere foto's kunnen doen. Ik gebruik ook zeker de tips waar ik wel iets mee kan, maar door echt heel vervelende reacties zoals van Jockey_My, word gewoon al het zelfvertrouwen uit mij geslagen, en dan kan ik weer van begin af aan beginnen. Ik ga zaterdag vragen of mijn instructeur iemand weet die een bijrijder zoekt. In vakanties kan dat helaas niet, want dan ben ik in Zweden. (daar hebben we een huis)

Grappig, want volgens mij vertelt Jockey_My je ook haar eigen ervaring. Er zit wel degelijk waarheid in haar verhaal en een goede tip. Dat jij die niet meer (wilt) zien, omdat de toon van het bericht je niet bevalt...Dat is dus een leerpunt voor jou!

Maar inderdaad, even terug naar het onderwerp. Let je bij het zoeken naar een bijrijdpaard wel goed op de mogelijkheden die je dan hebt? Als je wedstrijden wilt rijden, zal je het paard liefst voor jezelf moeten hebben, 4/5 keer per week kunnen trainen. Ook is het natuurlijk handig dat de eigenaar het goed vind dat je wedstrijden gaat rijden, dat er een mogelijkheid is om lessen te nemen...Goed opletten hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:26

Nee, die rijden allemaal op hun eigen paard/pony, en die laten er verder niemand op rijden. Ook geen vriendinnetjes. Ik zal toch echt zelf opzoek moeten gaan naar een bijrijdpony/paard. Mijn vader is nu aan het rijden, en als hij mijn instructeur/iemand van de manege zag, zou hij even vragen of zij nog iets wisten.

Ik had al iemand gevonden die graag een ruiter wilde die veel wedstrijden met de pony reed, maar zij is verhuisd naar Capelle, en als ze nog interesse heeft zou ze mij even mailen. Ik ga op de manege ook rondvragen of daar bijrijdpaarden zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:35

Resistance schreef:
Ik had al iemand gevonden die graag een ruiter wilde die veel wedstrijden met de pony reed, maar zij is verhuisd naar Capelle, en als ze nog interesse heeft zou ze mij even mailen. Ik ga op de manege ook rondvragen of daar bijrijdpaarden zijn.

Als ik jou was zou ik daar niet op gaan zitten wachten. Blijf vooral actief zoeken (marktplaats is een prima plek) naar bijrijdpaarden.

Ik zou ook niet alleen maar zoeken naar paarden waarmee je wedstrijden mag rijden, maar pak alles aan wat je krijgen kunt. Al is het niet precies wat je zoekt, alle ervaring helpt.