wat doen jullie nou met dit weer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:51

heel vaak water aanbieden en verder stront bikken haha. Verder niks. De bak is hobbeltje bobbeltje. Ze staan de hele dag buiten,overdag nu in de wei en snachts in de bak met schuilstal.

ceylonsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:14

Tot vrijdagochtend gewoon kunnen rijden, hoewel dit beperkt bleef tot draven en stappen omdat de bak te hard was maar wel vlak. Zaterdagochtend de helft van de bak sneeuwvrij gemaakt (goed voor je relatie!), vervolgens ze gelongeerd (keken eerst wel vreemd op van die witte wereld) en daarna lekker los laten lopen en het sneeuwvrij gemaakte deel. Om 16.00 uur de paarden naar binnen en de boel weer gladharken (tractor start niet helaas). Ze staan nu weer lekker buiten en ik ga zo weer longeren. Als er maar niet weer sneeuw valt. Durf ook nog niet de weg op met de trailer met al die sneeuw.

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:17

Bij mij staat alles momenteel stil...
Heb hem gewoon thuis staan, dus 2 uurtjes per dag ongeveer paardje naar buiten doen
Derest gewoon binnen, hij vindt het buiten helemaal niks, geen rennen, geen bokken...
Ik durf met dit weer eigenlijk ook niet met de trailer te rijden
Maarja, het is nu eenmaal niet anders :n

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:50

niets...
Ondanks dat wij een binnenbak hebben is het onwijs koud en beide ponys hebben een heel dun vachtje en mijn uitrijdeken is stuk.
Helaas is ook de bodem ontzettend hard waardoor ik mijn ene pony sowieso niet kan rijden (lichte atrose in voorbenen) en mijn
haf kan daar ook niet al te best over. Dus dat word wat opjagen en eventueel longeren of wat vrijheidsdressuur.

Yelly

Re: wat doen jullie nou met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:19

Mijn paard komt gelukkig nog gewoon buiten in de paddock :) Donderdagavond heb ik gewoon nog een les gereden (binnenbak), vrijdag heb ik lekker wat getut en aan de hand gestapt en gister heb ik gelongeerd en even gereden :D

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:51

Sleeper schreef:
Slepen de meeste van ons nu niet met water? Ik heb nog nooit op een stal gestaan waar de waterbakken niet bevriezen met vorst. Voordeel van dit weer is wel, je blijft er zelf warm bij door het gesleep, gehak en ijsvrij maken :)

Wij hebben een rondpompsysteem, die zorgt dat het water constant stroomt en verwarmd wordt waardoor de leidingen niet bevriezen. Daarnaast hebben wij waterbakken die voorzien zijn van een verwarmingselement. Super handig dus! :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:55

Ik moet nu noodgedwongen water uit de beek scheppen, veel werk %)

Verder rij ik gewoon lekker buiten, aangezien mijn horsies niet op ijzers staan, kunnen we gewoon lekker in de sneeuw rijden :D

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:29

Paard bijna 5 heeft nu heerlijk een paar weken vakantie. Bij ons ging het trainen super en dat pakken we straks weer rustig op. Hij is jong en zo'n vakantie doet hem alleen maar goed :D . Hij loopt lekker met zijn maatjes in de wei, ik ga elke dag lekker tutten. Spiertjes en conditie houd hij nu zelf wel op peil, bovendien doen we nog heel rustig de basis trainen dus dat kunnen we zo weer oppakken...

megannxxx95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:03

ik doe heel veel longeer werk of los in de binnebak en dan eventjes spelen met haar.
Dagelijks in de molen + nog even buiten wandelen of op het erf.
En heb dit weekend denk een half uurtje buiten in de sneeuw gereden (alleen gestapt en met zweetdekentje om)
Binnenrijden gaat nog niet helemaal goed, aangezien ze binnen niet ontspannen loopt omdat ze het eng vind als ze wel iets hoort maar het niet ziet.
en bij onze bak is het zo dat je de wind heel erg hoort,
ik ben dr wel mee aan het werk maar het gaat niet makkelijk,

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:34

-> SV

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:23

Onze bak is helaas niet gesleept voordat het begon te vriezen, dus ik kan niks meer. En nu het gesneeuwd is hoef ik ook geen buitenritten meer te gaan maken, want het is veel te glad op de wegen. Alleen de grote doorgaande wegen zijn bij ons gestrooid, fietspaden en kleinere wegen niet waardoor ik geen kant op kan. Mijn paard komt nog wel iedere dag even buiten, maar rijden zit er even niet in. Wel balen, want volgende week heb ik wedstrijd (regio kampioenschap) en nu kan ik niet trainen. Misschien toch ook maar met de sneeuwschep en zout aan de slag om de bak weer enigszins berijdbaar te maken..

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:15

Vorige week ben ik nog 2x met Vita naar de manege geweest, met de trailer. Maar sinds de sneeuw vind ik dit doodeng. Ook zijn sommige wegen hier nog erg glad. Dus wij blijven eerst wel weer thuis.

Vita staat met haar vriendjes vanaf ong. 12u tot 17u in de wei. Ze vinden dit heerlijk. Buitenbak is hard, paddocks ook. Vandaag nog een klein stukje op de weg gewandeld. Verder even pauze in de training dus. Is niet anders :) . Pakken het later wel weer op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:20

Bak is niet zo goed als anders, maar nog altijd te doen, en verder hebben wij geen ijzers, dus wij rijden fijn in de sneeuw :D

Hier draait alles gewoon door, net als anders :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:27

Hier alleen longeerwerk. Hebben wel een binnenbak en die is gewoon goed te doen maar mn paard mag voorlopig even niets anders doen. Wei of paddock is ook uit den boze want hij staat op ijzers en daarnaast is het zo'n ei dat als hij nu los mag, hij geheid plat gaat (en dat wil ik liever niet). Gelukkig hbben we een longeercirkel die overdekt is waardoor ik wel gewoon door kan trainen.

Waterleidingen zijn bij ons op stal ook een drama. Enkele doen het er nog wel maar we draaien ze dicht en geven nu met de hand alle paarden water.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:47

Ze staan bij ons overdags een aantal uren buiten in de paddock, de stal wordt vorstvrij gehouden, dus waterbakken doen het gelukkig nog...

Verder kan ik weinig, wat stappen aan de hand en poetsen enzo (al is dat laatste ook niet echt een lolletje voor een geschoren paard, dus ook beperkt)...
Vanavond met een stalgenootje samen de hoefslag sneeuwvrij gemaakt, dus hopelijk kunnen we er van de week weer even op om wat over de hoefslag te stappen en evt te draven...

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:51

bij ons is de buitenbak knoerhard dus kan ook niet veel meer als poetsen.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:53

Ik rijd gewoon! :)) Ben vandaag nog lekker een rondje buiten wezen doen, geen gladde sneeuw hier..
Zelfs een galopje gedaan, niet een x uitgeschoven.
Heb ook een binnebak :D

Fiero6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:06

Veel wandelen, sleeën met mijn shetlander, lange teugelen op de wei en vandaag zonder zadel ( lekker warm!!) een stapritje op mijn fjord gemaakt.
Mijn pony's staan 24/7 buiten in de rijbak met schuilstal aan huis.
4 keer per dag hooi voeren en 2 keer per dag krijgen ze waterige slobber gemaakt van hun brokjes.
En elke keer flessen/emmers water mee.

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:17

Niks, buiten zetten, uitmesten, af en toe poetsen.
Zo kan het paardje weer herstellen van al het gehang in de rest van het jaar, en ik kan al mn tuig en de riemen weer controleren, invetten en goed vastmaken :j .
Mis het wel, zit inmiddels te stuiteren op mn stoel soms van de energie :') . Maar ja, kan ik er straks weer extra van genieten! =:)

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:22

Mijn haflinger is verkouden, die gaat nu dus zowieso niet naar buiten,zolang het zo koud is.
Mijn welshje laat ik af en toe wel even los lopen buiten,maar die wil dan ook graag weer zo snel mogelijk naar binnen.
Ik durf zowieso niet te rijden met die sneeuw, ben doodsbenauwd dat we dan samen onderuit gaan....
Heb m'n welshje nog wel 's voor de slee gehad, maar heb op dit moment geen slee tot mijn beschikking,maar anders wist ik 't wel :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:26

De wei in en rijden. :D
Gewoon alle gangen, paarden snappen zelf ook dondersgoed dat ze voorzichtig moeten zijn.
In het begin wat fris, maar dan doe ik wat oefeningen waarmee ik paardjelief in een rustige state of mind breng. Niks aan de hand hoor.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:53

Ik denk dat ik het vandaag aandurf om voor het eerst sinds woensdag er weer op de stappen voor een stapritje...

Eigenlijk heb ik woensdagavond les in de binnenbak en zondag wedstrijd maar ik denk dat ik die afzeg, want durf niet goed met de trailer de weg op.
Denk ook niet dat ik een wedstrijddebuut moet maken nadat ik meer als een week niet echt getraint heb :P

Verder staat ze lekker van 08-19u in de wei, en is mijn taak met water slepen en madam een beetje borstelen en natuurlijk mooie foto's maken in de sneeuw :)

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:01

Ik rijd gewoon buiten. Maar wel korte ritjes aangezien ik het zo snel koud krijg tijdens het rijden. Verder ook wat wandelen ernaast, dan blijf ik zelf ook nog wel warm. En verder ben ik al druk genoeg met de verzorging, ijs kapotslaan, mest bikken etc. Ze staan 24/7 buiten dus ik vind het wel prima. Als het beter weer is gaan we wel weer wat doen.

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:45

Mijn paardje staat overdag lekker buiten met z'n vriendjes. Verder doe ik wat grondwerk en dubbele lange lijnen werk in de buitenbak. Alles in stap uiteraard, omdat hij geen ijzers draagt, gaat dit prima. Maar van mij mag die vorst en sneeuw wel weer weg....

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:07

Gelukkig hebben wij 2 binnenbakken bij de manege die nog goed te rijden zijn dus ik train gewoon lekker door :) Warm aandoen en rijden maar. Het is wel heel koud in de stallen brrr.
Buitenrijden gaat helaas niet, beide paarden hebben hoefijzers en gaan totaal op hun gezicht buiten met al dat ijs. Dus daar moet ik nog even mee wachten.

Mijn pony staat op de manege en mijn paard staat thuis heerlijk op de wei of in zijn inloopstal. Daar rij ik dus ook pas weer op als de temperatuur weer beetje normaal is.