Geen gehoor bij niet passend zadel!! steeds raarder verhaal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:14

Is ze aangesloten bij een organisatie zoals bijv. NVZR (www.nvzr.nl) WEllicht kun je daar bij een van de leden c.q. bestuur een advies / beoordeling vragen en/ of bemiddeling.

Ik heb je merrie dit voorjaar ook gezien en er zadels op gepast. Weet dus hoe lastig haar rug is.
Geen idee wat je dus nu voor " rampzadel" hebt gekregen.

Ik weet niet of je wat aan mijn beoordeling hebt van dit voorjaar.
Vervelend zo iets, daar bestel je geen nieuw zadel voor.

paardengekst

Re: Geen gehoor bij niet passend zadel!! steeds raarder verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 07:55

volgens mij is ze inderdaad wel ergens bij aangesloten :j

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 08:14

Ze is idd aangesloten bij het nvzr.. zegt haar site tenminste.
http://www.westeindruitersport.nl/

Evaline, het gaat ook om Bonito. Deze zadelmaker beweerde dat doordat het boomloos was het op alle paarden met de juiste kopijzermaat zou passen (want die zit er wel in), hierdoor zou Renate maar 1 zadel nodig hebben voor Bonito en Luna tegelijk. Dat Bonito erg veranderd zou zijn volgens haar is ten eerste niet waar en ten 2e dus niet van toepassing want haar verhaal is dat het hoe dan ook zou passen.
Overigens heb ik er hier ook 4 staan met die boommaat en ook die passen het zadel allemaal niet!

Daarnaast is haar bewering dat je het alleen kan zien door te rijden (levensgevaarlijk want je eindigd met zadel en al op hun nek) ook niet juist want de eerste 2 x dat ze kwam kijken zei ze zelf ook gelijk bij alleen opleggen dat het niet paste.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:08

Nu heb ik Bonito alleen onder het zadel gezien en Luna zonder. Maar ik mag er toch wel van uit gaan dat er een behoorlijk verschil zit in de ruggen van deze 2 paarden. Knap als je een zadel kunt verkopen wat op allebei prima ligt.
Zou ik niet durven beloven.

Ik ken deze zaak / mevrouw niet. Misschien dat het handig is eens contact op te nemen met een van de bestuursleden van de NVZR. Hun namen en tel.no zijn te vinden op de site.
Wellicht kunnen zij bemiddelen, of hebben ideeen voor een oplossing. Kun je wellicht vragen om een second opinion.... Heeft deze mevrouw leveringsvoorwaarden??
Heb je toevallig nog foto's gemaakt van de rug van Luna in de tijd dat je zoekende was naar een zadel?

Callista heeft jouw 2 paarden ook gezien tijdens de clinic in Vinkega, weet niet of zij er een uitspraak over wil doen of een zinnig idee heeft.. Bel haar eens op.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:11

Zou bijna zeggen, wil die mevrouw het zadel niet eens zelf proberen op de 2 paarden. Kan ze voelen wat er aan mankeert.
In bijzondere gevallen stap ik zelf ook wel eens op het paard met zadel van een klant om zelf te voelen wat er nu onder me gebeurt. Ligt het aan paard ( scheef etc.) ligt het aan ruiter, of aan het zadel, of combinatie. Kan best verhelderend zijn.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:28

Beetje vreemd wordt het al wel.

Op de site van de nvzr www.nvzr.nl staat nergens een zadelmakerij in Westeind c.q. Bakhuizen vermeld
, Niet in Friesland, Groningen, Drenthe, Flovoland of Overijssel.......

Is deze mevrouw nu werkelijk aangesloten en beoordeeld door deze zadelmakers vereniging of heeft zij zich het logo zelf toegeeigend. ( zo moeilijk is dit niet nl.)
Ik zou topic schrijver adviseren dit ook maar eens te controleren bij het bestuur van de vereniging.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:35

Ik ken wel een zadelmaakster die zo heet in in friesland gevestigd is met dezelfde naam.
Lijkt mij toch niet een veelvoorkomende naam voor zadelmakers......

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:45

callista is een aanrader.
Ik heb zelf ook een paard met een moeilijke bouw en ben zes jaar bezig geweest om een goed passend zadel te vinden.
Verschillende zadelpassers er bij gehad en geen kon mij aan een goed passend zadel helpen.
Toen kreeg ik van iemand de tip om callista te bellen en ik had een passend zadel op de rug van mijn paard.
Ze kijkt je paard helemaal na en kijkt dan pas naar een geschikt zadel.
Zij kan je ook hele goede adviezen geven.
Alleen maar positief over deze vrouw dus mocht je info willen over dit moet je bij haar zijn....

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 16:09

Allemaal bedankt voor de reacties.
Het is inderdaad een idee om een second opinion door een deskundige te vragen.
Ik heb nog geen bericht terug van de rechtsbijstand, maar ga naar aanleiding hiervan dit mogelijk wel aanvragen.
Indien zij niet is aangesloten, maar dit wel op haar website vermeld, sta ik natuurlijk nog sterker in mijn schoenen. Dat is natuurlijk rechtsmatig zeer onjuist en valt denk ik onder de noemer misleidende informatie.
Ik krijg steeds meer het vermoeden dat ze het geld gewoon niet heeft om het zadel terug te nemen.
Ze had een heel behoorlijke voorraad zadels in haar magazijn, terwijl haar verkopen volgens mij niet zo heel hoog liggen. Ze heeft mij in eerste instantie die 350 euro terug aangeboden en nu moet ik ineens 625 euro terugbetalen?!?!
Het is jammer dat er nog mensen zijn die zo met andere mensen omgaan en alleen aan de eurotekens denken ipv iemand blij te maken met een GOED passend zadel en anders de verantwoordelijkheid nemen en erkennen dat ze een verkeerd zadel hebben geadviseerd en deze terugnemen.
Er wordt op dit moment uitgezocht of ze nou wel of niet aangesloten is, wordt vervolgd...

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 06:56

Tip: Sla dan wel alvast even een printscreentje op van haar website met het logo van die nvzr, mocht ze het eraf gaan halen heb je daar in ieder geval bewijs van (voor zover je daar wat aan hebt).

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 10:08

NiFallor schreef:
Tip: Sla dan wel alvast even een printscreentje op van haar website met het logo van die nvzr, mocht ze het eraf gaan halen heb je daar in ieder geval bewijs van (voor zover je daar wat aan hebt).

Bedankt, dit heb ik inderdaad al gedaan.
Ik zie alleen nergens op de site echt vermeld (in woorden) dat ze er bij aangesloten is. Ik ben bang dat er voor het vermelden van het logo weer een maas in de wet is -O-

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:43

en bewaar alle brieven die je krijgt en probeer telefoongesprekken op te nemen want ook dat kandienen als bewijs.
Eigenlijk alles wat je van haar krijgt of hoort proberen vast te ;leggen

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:49

Ik denk niet dat het bestuur van de NVZR accepteert dat niet-leden het logo gebruiken
Je kunt Harrie van de Bosch of Edwin Stooker ook direct zelf telefonisch bereiken
.
Hun nummers kunt je vinden op de ledenlijst bij www.nvzr.nl
Ik heb niet de meest recente ledenlijst, kan je dus niet vertellen of ze dit jaar lid zijn geworden en al beoordeeld zijn door de toetsingscommissie.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 14:03

Ze is wel aangesloten, ik zie haar staan op de foto onder het kopje nieuws op de site van de NVZR.
Na flink inzoomen weet ik het zeker, dat is dr met bordje in de hand.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:06

Scherp gezien!

maritha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:48

Ik heb via internet bij haar een hoofdstel besteld, en direct moeten betalen, kon niet anders. Het is inmiddels 5 wkn verder en heb nog helemaal niks binnen.
Kreeg na 2 wkn wel een mail dat ze neusriemen in exloo uitverkocht waren. Dit vond ik al beetje vreemd, want ze heeft dus een neusriem verkocht die ik al betaald heb. en dat 2 wkn later.
En Ik had terug gemaild hoe lang het dan nog ging duren en of ze het bakstuk al op wilde sturen, dan kan ik vooruit. Want mijn bakstuk was kapot gegaan. Maar krijg gewoon totaal geen reactie. Ik ben het ook helemaal zat. Heb helaas geen rechtbijstand anders had ik die er wel achter gezet. Ik hoop wel dat mijn hoofdstel wel binnen komt want anders ben ik mijn geld gewoon kwijt.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:28

je kan je geld ook terug vragen maritha? en dan ergens anders een hoofdstel kopen ;)

maritha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:55

Ik ga nog 1 keer een mail sturen, maar dan ben ik niet meer zo beleefd, ik wil gewoon een reactie hebben wanneer ik kan verwachten dat het binnen is. En zo niet dan maar geld terug idd en ergens anders een hoofdstel kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:11

retivi schreef:
Ze is wel aangesloten, ik zie haar staan op de foto onder het kopje nieuws op de site van de NVZR.
Na flink inzoomen weet ik het zeker, dat is dr met bordje in de hand.

Als dat zo is, kun je verder met je probleem, de vereniging dus....
Wordt tijd dat er eens regelvorming komt met foutief aanpassen dat heeft mij bij elkaar al een paard aan geld gekost....en wie niet?

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 12:06

Ja klopt, dit is mij ook al geadviseerd. Ook daar melden dus!
Heb van het weekend ook een filmpje gemaakt. Het zadel schoof 'maar' 2 cm naar voren, maar mijn paard gaf er even een rodeootje bij. Puur bokken vanuit zijn schoft, het zit hem daar echt niet lekker.
Toch zal ik er even op moeten, om het argument dat het wel goed zou zitten als ik erop zit te ontkrachten. Helaas loop ik dus het risico eraf te stuiteren, even aan de longe als ik erop zit voor de zekerheid...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:22

Als een paard zo al reageert zou ik mijn huid niet wagen. Voel eens of je daar iets voelt drukken? Misschien de boom of een ander uitsteeksel...dragen de kussens wel of schuift het tegen de schouders zodat het daar klemt, is ook pijnlijk en dan erop zou ik niet doen...heb ik gehad bij mijn paard, dier is zo sociaal en eerlijk dat hij alleen maar hevig protesteerde en toch mij probeerde in het zadel te laten blijven wat dus heel veel moeite koste.....na inspektie zakte het zadel naar voren en bleef dan shokking klem zitten tegen de schouder.....brugde en bonkte op zijn zwevende rib...mijn zadel was 7 cm te lang :D lag op zwevende rib.

Ook aangemeten door een gecertificeerde zadelpasser... :P

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 11:06

Poeh dat is ook een behoorlijke fout zeg! 7cm te lang!

Het lijkt precies zoals je zegt russel. Het lijkt alsof het kopijzer prikt en het zadel ligt erg los op de rug, waardoor het schuift. Ook als het goed aangesingeld is.

Inmiddels is er overleg met de rechtsbijstand geweest. Ze heeft door haar brief duidelijk aangegeven dat ze mij niet tegemoet wilt komen om het probleem op te lossen. Er wordt nu overgegaan tot het ontbinden van de overeenkomst, waarbij zij dus wordt gesommeerd om het zadel terug te nemen en mij mijn geld terug te geven. De mevrouw van de rechtsbijstand (die trouwens zeer behulpzaam is en regelmatig contact opneemt) verwacht dat ze niet zal reageren of in een reactie alleen verwijst naar de brief die ze heeft gestuurd. In dat geval wordt er een dagvaarding opgesteld en deze naar de rechtbank gestuurd. Waarschijnlijk zal hier eerst een kopie van naar haar worden gestuurd, wie weet dat ze schrikt dat het daadwerkelijk voor de rechter zal komen dat ze toch besluit het zadel terug te nemen. Zo niet, dan toch voor de rechter. Win ik, dan zal zij waarschijnlijk ook een gedeelte van de proceskosten moeten betalen. De rechter kan besluiten er een expert bij te roepen, maar ik ben van plan zelf al iemand te vragen mits dit niet te veel gaat kosten.

Vorig weekend heb ik nog filmpjes gemaakt, ik zal kijken of ik ze hier kan plaatsen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:55

Dan voeg je de inspektiekosten van een goede zadelmaker bij de proceskosten...want rechter wil natuurlijk oordeel van een zadelmaker die al jarenlang een goede klantenkring heeft en goede opleiding...

Mijn zadel was door 3 ervaren zadelpassers gezien en 3 x afgekeurd, heb er ook spijt van dat ik geen rechtszaak ben begonnen...jaren later is er een bokker geweest die dat wel heeft gedaan en heeft gewonnen, dus ik zou de kans wagen...
Mijn briefwisselingen zijn verloren moeite geweest, brutalen hebben dus duidelijk de halve wereld.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 15:10

Na heel veel geduw en getrek is het eindelijk opgelost door bemiddeling van de rechtsbijstand. *\o/*
Het leek erop dat het een rechtzaak zou worden, maar gelukkig gaat die ellende mij gespaard.
De zadelmaakster kwam uiteindelijk met een voorstel van 850,- terug voor het zadel. Waarop ik heb gemeld met €1000,- akkoord te gaan. (ik zou sowieso niet meer dan 1160 terugkrijgen, omdat ik 200 euro contant had aanbetaald en hier geen bewijsje van had)
Het geld is net vandaag aan mij overgemaakt en het zadel wordt door haar opgehaald.

Ik ben hiermee akkoord gegaan, omdat ik echt geen zin had in een rechtszaak. Dit levert toch altijd een hoop stress op + dan ging het nóg langer duren + je bent nog niet zeker dat je dan al het geld had terug gekregen. Je weet nooit precies wat de uitspraak zou zijn geweest.
Ik ben in ieder geval blij dat het nu opgelost is!

Rechtsbijstand is trouwens wel erg fijn in dit soort gevallen! Het gaat niet heel snel maar je kan wel meer druk op iemand zetten, zonder er zelf al te veel mee bezig te hoeven zijn. Er wordt toch een beetje een last van je schouders gehaald. Waarschijnlijk had ik zonder rechtsbijstand het zadel zelf maar verkocht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:40

Fijn dat je een schikking hebt, maar het is eigenlijk belachelijk dat het je zoveel moeite kost.....