Welke trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:15

BBQUEEN schreef:
de kogel is door de kerk, we hebben gisteren beslist dat het een nieuwe trailer zal worden
hebben gekozen voor het merk xtrail, type jade,omdat dit binnen ons budget viel en de anderen er te veel boven zaten
nu hoop ik dat er enkele hier op het forum deze trailer ook hebben, of gewoon een trailer van xtrail, en dat ze mij de positieve en negatieve punten kunnen doorgeven
btw ik ben de mama van ferdo,daarmee dat ik het op dit topic bijzet
dus al jullie positieve en negatieve ervaringen laat maar komen, eigenlijk hoop ik dat er niet te veel negatieve zaken zijn, want dan kunnen we opnieuw beginnen met zoeken.

Wij zijn dealer van de merken Henra en Humbaur , wij bieden de Humbaur Spirit http://www.zuidzijdegoudriaan.nl/traile ... l?start=12 aan in dezelfde prijsklasse, maar dit is wel een merk wat goed bekent staat en waar wij volledig achter staan ;) we zijn zelf praktijkmensen en rijden zelf met deze 2 merken, ze staan garant voor een goede wegligging ;) en jarenlang veilig vervoer, en daar gaat het tenslotte om ;)
Als u vragen heeft stel ze gerust, mag per mail en bellen kan ook ( zie website)
Groetjes Gabriëlla

original

Re: Welke trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:48

Ik heb zelf een ifor en vind het een heerlijke trailer. Mijn paard is ook ontzettend schrikachtig, en bang op de trailer. Sinds deze nieuwe trailer gaat het juist super!

twist12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:53

De Atec vind ik hele fijne trailers :j maar de iforwilliams en de heja traliers zijn ook prima :D :)

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 01:30

Hier in duitsland hebben ze een gezegde onder de automonteurs:

Hüte dich für Sturm und Wind un Fahrzeuge die von der Insel sind...

Als ervaren trailerbouwer, nauw samenwerkend met oa Roelofsen Raalte, Theault, Ketterer, MTM etc. vindt ik een Ifor het toppunt van Reverse engineering. Het ontwerp van de trailers is uit de jaren 50 van de vorige eeuw en is sinds die tijd in essentie weinig veranderd. In die tijd dacht met over constructies heel anders dan tegenwoordig; bij twijfel gewoon 2x te sterk maken. Dit resulteert in een trailer waar inmiddels de kinderziektes uitgegroeit zijn maar wel in enkele pondjes te zwaar zijn. een oerdegelijk design alleen niet meer van deze tijd waar ieder gram meetelt in het verbruik.

Een net zo goede, in sommige opzichten zelfs betere trailer is de Böckmann. Zelf hebben wij er een uit 1981!

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 02:01

Ik heb in 2010 een nieuwe ifor gekocht, en ben er ook super over te spreken.
En rammelen klopt, kun je zelf wel veel aan doen.
Paard heeft altijd drama gegeven met de trailer, nu nooit geen last meer van.

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 02:11

BBQUEEN schreef:
de kogel is door de kerk, we hebben gisteren beslist dat het een nieuwe trailer zal worden
hebben gekozen voor het merk xtrail, type jade,omdat dit binnen ons budget viel en de anderen er te veel boven zaten
nu hoop ik dat er enkele hier op het forum deze trailer ook hebben, of gewoon een trailer van xtrail, en dat ze mij de positieve en negatieve punten kunnen doorgeven
btw ik ben de mama van ferdo,daarmee dat ik het op dit topic bijzet
dus al jullie positieve en negatieve ervaringen laat maar komen, eigenlijk hoop ik dat er niet te veel negatieve zaken zijn, want dan kunnen we opnieuw beginnen met zoeken.

hou er rekening mee dat xxtrail vorig jaar failliet is verklaart, fabrieksgarantie kun je dus schudden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 09:46

Tuihanti schreef:

Als ervaren trailerbouwer, nauw samenwerkend met oa Roelofsen Raalte, Theault, Ketterer, MTM etc. vindt ik een Ifor het toppunt van Reverse engineering. Het ontwerp van de trailers is uit de jaren 50 van de vorige eeuw en is sinds die tijd in essentie weinig veranderd. In die tijd dacht met over constructies heel anders dan tegenwoordig; bij twijfel gewoon 2x te sterk maken. Dit resulteert in een trailer waar inmiddels de kinderziektes uitgegroeit zijn maar wel in enkele pondjes te zwaar zijn. een oerdegelijk design alleen niet meer van deze tijd waar ieder gram meetelt in het verbruik.

Een net zo goede, in sommige opzichten zelfs betere trailer is de Böckmann. Zelf hebben wij er een uit 1981!

Maar als ik die Bockmann, of mijn Westfalia, belijk dan zitten daar ook elementen in die al in de jaren '50 van de vorige eeuw zijn ontwikkeld. ik zie dus het probleem niet.
Daarnaast is zo'n Ifor gewoon hufterproof en overleeft mollesterende paarden, daar waar die geprezen Bockmann al lang aan barrels is geslagen!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:02

Tuihanti schreef:

Och, als Ifor desondanks zelfs door het Duitse Cavallo tot beste trailer van Europa uitgeroepen wordt, dan zal het toch wel meevallen denk ik... :D
De nieuwe modellen zijn echt niet te vergelijken met die van een paar jaar geleden. Oerdegelijk (zwaar,dat klopt), maar absoluut geen rammelkisten.

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:50

Speedster schreef:
Och, als Ifor desondanks zelfs door het Duitse Cavallo tot beste trailer van Europa uitgeroepen wordt, dan zal het toch wel meevallen denk ik... :D

daar werd alleen geluidsniveau, onderstel en remweg getest, niet de opbouw zelf. Ifor kwam vooral dankzij de ongedempte bladveren erg goed uit de test wat maar weer eens bewijst dat oude techniek ook best goed kan zijn. de duitse importeur schrijft letterlijk:

Peter Berger aus Fellbach bei Stuttgart führt den guten Wert auf die dämpferlose Blattfederung zurück.

Sie kompensiert offenbar auch die seitliche Ankippbewegung des Hängers recht gut. Der HB 506 erzielt mit 10,5 Grad/Sekunde den besten, weil niedrigsten Wert in dieser ­Kategorie. Pferde stehen also in diesem Hänger besonders komfortabel.

maar wat vinden de lezers er van?

http://www.boeckmann.com/dl/18738/Flyer_Cavallo_Trophy_Sieger_2011.pdf

1. Böckmann 64,5 %
2. Humbauer 6,9 %
3. Ifor 4,3 %

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:58

Tuihanti schreef:
Speedster schreef:

daar werd alleen geluidsniveau, onderstel en remweg getest, niet de opbouw zelf. Ifor kwam vooral dankzij de ongedempte bladveren erg goed uit de test wat maar weer eens bewijst dat oude techniek ook best goed kan zijn. de duitse importeur schrijft letterlijk:

Peter Berger aus Fellbach bei Stuttgart führt den guten Wert auf die dämpferlose Blattfederung zurück.

Sie kompensiert offenbar auch die seitliche Ankippbewegung des Hängers recht gut. Der HB 506 erzielt mit 10,5 Grad/Sekunde den besten, weil niedrigsten Wert in dieser ­Kategorie. Pferde stehen also in diesem Hänger besonders komfortabel.

maar wat vinden de lezers er van?

http://www.boeckmann.com/dl/18738/Flyer_Cavallo_Trophy_Sieger_2011.pdf

1. Böckmann 64,5 %
2. Humbauer 6,9 %
3. Ifor 4,3 %

Ehm, ongedempte bladveren??? Nou kun je me veel wijsmaken, maar dit is regelrechte onzin. Ook bladveren moet je gewoon dempen en dat doet Ifor ook.

Daarnaast zet ik bij dat onderzoek een kilo zout. Er wordt maar een klein beetje voorbij gegaan aan de chauvinstische instelling van onze oosterburen.
Wat BMW ons niet verteld is dat ze hun X5 alleen maar konden bouwen met de kennis van de Range Rover P38A.......

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:16

ikke schreef:
Ehm, ongedempte bladveren??? Nou kun je me veel wijsmaken, maar dit is regelrechte onzin. Ook bladveren moet je gewoon dempen en dat doet Ifor ook.

als jij dat denkt zal het wel waar zijn.... |o

http://www.barlowtrailer.co.uk/PDF/Running_gear/runninggear.pdf

:? waar zitten de dempers bij de bladveren nou in hun catalogus, wil ze zo graag bestellen maar kan ze niet vinden... :?

schwieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:31

Wij hebben een Bockmann comfort wat zeer goed bevalt. :D

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:03

Wii besloten in 2003 een nieuwe humbaur te kopen.
En hij is nu verrot...
Valt me erg tegen.
Geen geld voor een nieuwe en geen geld hem volledig op te laten knappen...

Dak zit los, 2 scheuren en popnagels eruit, gebeurt met wind laatst.
Scheuren blijken te komen omdat dit type niet goed bevestigd is en te weinig strip.

Mooi balen.

Als ik geld had ging ik voor de ifor williams.

Nu sparen om onze op te laten knappen...