Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
). YSR1971 schreef:Zo lees ik de Tarievenlijst niet, maar ik kan het ook verkeerd interpreteren natuurlijk.
Bij paarden staat (ik kijk bij "gewone" dressuur, dus geen subtop oid): Geen verplichting tot een prijzenschaal, wel toegestaan zonder een bepaalde norm en bij de pony's staat: Geen verplichting tot het uitreiken van prijzengeld. Wel toegestaan . Boven het schema voor de pony's staat ook nog: Bij wedstrijden voor pony's (dus ook de onderdelen afdelingsdressuur en viertal kür op muziek) geldt nooit de verplichting tot het uitreiken van geldprijzen.
Ik lees dit als: bij de pony's mag je prijzengeld uitreiken, maar kun je ook bekers of spulletje als prijzen gebruiken. Bij de paarden staat dit niet vermeld en moet je dus prijzengeld uitreiken (alleen in de categorie inschrijfgeld tot € 12,50 hoeft dit niet volgens een bepaalde schaal, zoals dit wel bij hoger inschrijfgeld verplicht is).
Hier kun je overigens de huidige tarievenlijst vinden: http://www.knhs.nl//objects/00024216.pdf
en hier de nieuwe, die vanaf 1 april as. zal gelden: http://www.knhs.nl//objects/00026323.pdf
YSR1971 schreef:Ik vind overigens beide leuk, geldprijzen en andere prijzen, maar als die andere prijzen helemaal niet in verhouding staat tot de geldprijzen (zoals eerder in dit topic), is het wel een beetje raar.
mavantos schreef:Het is het maximale, maar je hoeft daar dan toch niet te starten, er zijn vast ook verenigingen die het startgeld niet verhogen naar 15 euro, je moet dus alleen even research doen
lizzy1 schreef:Helemaal mee eens. Ik organiseer voor onze vereniging de paardenwedstrijden. Sinds 1 januari is ons inschrijfgeld van € 8,- naar € 10,- gegaan. Dit heeft puur te maken met het feit dat wij sinds januari héél veel meer zelf moeten printen.
Verder hebben wij regelmatig avonddressuur waar het inschrijfgeld nog € 8,- is maar we dan wel gebruiksvoorwerpen als prijzen hebben.
Je hebt als ruiter/amazone zijnde zelf de keus om wel of niet in te schrijven bij € 15,- inschrijfgeld. Ik let daar echt op bij het inschrijven van mijn eigen wedstrijden. Verder zit er vaak ook heel veel verschil in prijzengeld/bekers/gebruiksvoorwerpen.
ponyparadijs schreef:Zulke dingen heb ik ook wel voorbij zien komen hoor. Een paar sokken die dan vervolgens niet passen maar ook niet geruilt kunnen worden.
jeee!! gewonnen!!
germie schreef:In 2002 betaalde ik bij de paarden 5 of 6 euro per proef. Dat waren nog normale prijzen. Op deze manier is het niet raar dat mensen stoppen met wedstrijden rijden.
Ik denk serieus dat het goed zou zijn als er weer een paardensportbond naast de knhs zou komen. Net als vroeger, NPC, KNF, KNHS, enz.