Verhoging inschrijfgeld

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:10

Zo lees ik de Tarievenlijst niet, maar ik kan het ook verkeerd interpreteren natuurlijk.

Bij paarden staat (ik kijk bij "gewone" dressuur, dus geen subtop oid): Geen verplichting tot een prijzenschaal, wel toegestaan zonder een bepaalde norm en bij de pony's staat: Geen verplichting tot het uitreiken van prijzengeld. Wel toegestaan . Boven het schema voor de pony's staat ook nog: Bij wedstrijden voor pony's (dus ook de onderdelen afdelingsdressuur en viertal kür op muziek) geldt nooit de verplichting tot het uitreiken van geldprijzen.

Ik lees dit als: bij de pony's mag je prijzengeld uitreiken, maar kun je ook bekers of spulletje als prijzen gebruiken. Bij de paarden staat dit niet vermeld en moet je dus prijzengeld uitreiken (alleen in de categorie inschrijfgeld tot € 12,50 hoeft dit niet volgens een bepaalde schaal, zoals dit wel bij hoger inschrijfgeld verplicht is).

Hier kun je overigens de huidige tarievenlijst vinden: http://www.knhs.nl//objects/00024216.pdf
en hier de nieuwe, die vanaf 1 april as. zal gelden: http://www.knhs.nl//objects/00026323.pdf

ponyparadijs

Re: Verhoging inschrijfgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:15

Tot een inschrijfgeld van 12,50 is het niet verplicht prijzengeld met een bepaald schaal te doen maar is prijzengeld zelfs helemaal niet verplicht.
Op het vraagprogramma kan je aangeven wat voor prijzen je hebt. Geld, waardebonnen, bekers of gebruiksartikelen.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:30

Aaarggggg, waarom zetten ze dat niet wat duidelijker in de tarievenlijst? (retorische vraag uiteraard :D).
Ik zie inderdaad op het (oude) vraagprogrammaformat dat je dit kunt aanklikken (nieuwe krijg ik nog niet in beeld digitaal, een van jullie wel?), maar uit de tarievenlijst komt, naar mijn idee althans, niet naar voren dat dit ook mag bij de paarden.

Ik neem het overigens wel van je aan hoor, Ponyparadijs.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:37

Tja ik kan me voorstellen dat het verwarrend is. Maar ik denk dat het met de beperkte tekst die ze er kunnen plaatsen niet duidelijker kan.
Op de manier waarop jij het interrupeerd kan je als paardenamazone op dressuur wedstrijden alleen maar geld prijzen krijgen? Of zie ik dat dan ook verkeerd?
Wij geven namelijk waardebonnen. En ik kan organisaties die door een ruitersportzaak worden gesponsort (met overjarige artikelen) en die geven alleen die artikelen als prijzen.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:46

Ja, zoals ik het lees (in de tarievenlijst), zou je alleen geldprijzen bij de paarden kunnen doen en bij de pony's ook de andere dingen. Maar als je dus naar het format voor een vraagprogramma kijkt, kun je ook bij de paarden andere prijzen dan geld aanvinken. Spreekt elkaar een beetje tegen, niet?

Ik vind overigens beide leuk, geldprijzen en andere prijzen, maar als die andere prijzen helemaal niet in verhouding staat tot de geldprijzen (zoals eerder in dit topic), is het wel een beetje raar.

Edit: nog even gekeken naar de reglementen, maar daar wordt voor alle soorten wedstrijden alleen maar genoemd " Inschrijfgelden en prijzengelden volgens de Wedstrijdtarievenlijst", dus daar kun je ook niets uit afleiden.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:59

YSR1971 schreef:
Zo lees ik de Tarievenlijst niet, maar ik kan het ook verkeerd interpreteren natuurlijk.

Bij paarden staat (ik kijk bij "gewone" dressuur, dus geen subtop oid): Geen verplichting tot een prijzenschaal, wel toegestaan zonder een bepaalde norm en bij de pony's staat: Geen verplichting tot het uitreiken van prijzengeld. Wel toegestaan . Boven het schema voor de pony's staat ook nog: Bij wedstrijden voor pony's (dus ook de onderdelen afdelingsdressuur en viertal kür op muziek) geldt nooit de verplichting tot het uitreiken van geldprijzen.

Ik lees dit als: bij de pony's mag je prijzengeld uitreiken, maar kun je ook bekers of spulletje als prijzen gebruiken. Bij de paarden staat dit niet vermeld en moet je dus prijzengeld uitreiken (alleen in de categorie inschrijfgeld tot € 12,50 hoeft dit niet volgens een bepaalde schaal, zoals dit wel bij hoger inschrijfgeld verplicht is).

Hier kun je overigens de huidige tarievenlijst vinden: http://www.knhs.nl//objects/00024216.pdf
en hier de nieuwe, die vanaf 1 april as. zal gelden: http://www.knhs.nl//objects/00026323.pdf

Heb nog een keer gekeken hoor. Moet er even een keer doorheen lezen om het te laten bezinken.
Maar ik haal er uit dat je bij de pony's nooit verplicht bent om prijzen geld uit te reiken. Dat het wel mag en dat je dan aan de prijzenschaal vast zit.
Maar bij paarden is prijzengeld VERPLICHT vanaf een startgeld van 12,50 daaronder is het niet verplicht. Wat je dan dus mag geven staat vrij. Denk ik!

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:00

Yep, denk het ook.

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:27

Bij de meeste wedstrijden hier in de buurt staat het het geld voor de eerste prijs gelijk aan het inschrijfgeld. Volgens mij staat het ook aangegeven bij de wedstrijdkalender; 1e pr 9,- 2e pr 8,- en 3e 7,- volgens mij.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:29

Dat horen de verenigingen inderdaad ook aan te geven op het vraagprogramma

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 08:24

YSR1971 schreef:
Ik vind overigens beide leuk, geldprijzen en andere prijzen, maar als die andere prijzen helemaal niet in verhouding staat tot de geldprijzen (zoals eerder in dit topic), is het wel een beetje raar.

Idd, ik zie soms statiedekens of zakken voer passeren en pasgeleden kwam er iemand langs met een oranje strik en een hoofdstel. Dat vind ik best leuke prijzen. Halsters kunnen ook wel. Maar heb ook al hoevekrabbers, inieminie zakjes met 5 paardesnoepjes erin,.. zien passeren.
En een keer heb ik 50 Euro gewonnen voor een eerste plaats, ergens in de B of L1, dan voelt het ook echt wel als 'ik heb gewonnen!!!!!' :))

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 09:30

Zulke dingen heb ik ook wel voorbij zien komen hoor. Een paar sokken die dan vervolgens niet passen maar ook niet geruilt kunnen worden.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:41

Het is het maximale, maar je hoeft daar dan toch niet te starten, er zijn vast ook verenigingen die het startgeld niet verhogen naar 15 euro, je moet dus alleen even research doen ;)

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:00

mavantos schreef:
Het is het maximale, maar je hoeft daar dan toch niet te starten, er zijn vast ook verenigingen die het startgeld niet verhogen naar 15 euro, je moet dus alleen even research doen ;)

Helemaal mee eens. Ik organiseer voor onze vereniging de paardenwedstrijden. Sinds 1 januari is ons inschrijfgeld van € 8,- naar € 10,- gegaan. Dit heeft puur te maken met het feit dat wij sinds januari héél veel meer zelf moeten printen.
Verder hebben wij regelmatig avonddressuur waar het inschrijfgeld nog € 8,- is maar we dan wel gebruiksvoorwerpen als prijzen hebben.

Je hebt als ruiter/amazone zijnde zelf de keus om wel of niet in te schrijven bij € 15,- inschrijfgeld. Ik let daar echt op bij het inschrijven van mijn eigen wedstrijden. Verder zit er vaak ook heel veel verschil in prijzengeld/bekers/gebruiksvoorwerpen.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:21

Dan wordt het steeds maar 1 proef starten :+

Ik denk dat de prijzen ook omhoog gaan omdat ze geen coupons meer schrijven, waarschijnlijk op A4 tjes en dat kost weer printkosten... Mag hopen dat je dan niet meer een stom halstertouw krijgt als je wint.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 00:52

Ik snap best dat de prijzen stijgen. Voor de verenigingen wordt ook alles duur. GWL kost veel geld en mensen nemen ook hun eigen eten en drinken mee waardoor een groot deel van de inkomsten verloren gaat. Sommige stelen zelfs de toiletrollen op de wc's. Je moet verder kijken dan dat alleen de jury betaald moet worden.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:58

lizzy1 schreef:
Helemaal mee eens. Ik organiseer voor onze vereniging de paardenwedstrijden. Sinds 1 januari is ons inschrijfgeld van € 8,- naar € 10,- gegaan. Dit heeft puur te maken met het feit dat wij sinds januari héél veel meer zelf moeten printen.
Verder hebben wij regelmatig avonddressuur waar het inschrijfgeld nog € 8,- is maar we dan wel gebruiksvoorwerpen als prijzen hebben.

Je hebt als ruiter/amazone zijnde zelf de keus om wel of niet in te schrijven bij € 15,- inschrijfgeld. Ik let daar echt op bij het inschrijven van mijn eigen wedstrijden. Verder zit er vaak ook heel veel verschil in prijzengeld/bekers/gebruiksvoorwerpen.

Klopt dat je als ruiter zijnde daar zelf de keus in maakt. Maar als vrijwel alle wedstrijden in jouw buurt naar de 15 euro gaan en je het dan 20- 40 km verder op moet gaan zoeken voor wedstrijden van rond de 10 euro ben je dat geld ook weer kwijt aan benzine kosten. Dat schiet dus ook niet op..

Ik vind 15 euro ook echt te duur worden, zal dan selecter gaan starten. Bv. bij selectiewedstrijden juist waar het startgeld lager ligt.
Wat ik wel schandalig vind is het prijzengeld af en toe.. Wordt je 1e win je bv 10 euro, dat moet iig 2x startgeld zijn. Maar goed, het mag allemaal dus er zal weinig aan veranderen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:04

Sannnn schreef:
Wordt je 1e win je bv 10 euro, dat moet iig 2x startgeld zijn. Maar goed, het mag allemaal dus er zal weinig aan veranderen.

Tot 10 euro heb je geen verplichte prijzenschaal en is dit dus een loze opmerking

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:17

Daarom zeg ik ook dat dit allemaal mag, maar dat er voor de de 1e plek eigenlijk een regeling van iig 2x het startgeld moet zijn.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:14

Sannnn dat is voor verenigingen niet altijd ideaal. Wat doe je met rubrieken die maar 1 deelnemer hebben? Dan ben je al meer dat het startgeld wat je vangt kwijt. En dan wordt het voor een vereniging wel een hele dure aangelegenheid.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:20

ponyparadijs schreef:
Zulke dingen heb ik ook wel voorbij zien komen hoor. Een paar sokken die dan vervolgens niet passen maar ook niet geruilt kunnen worden.

of een bon winnen voor een zak voer van een plaatselijke fouragehandelaar op een subtopwedstrijd op zondag [2 uur rijden vanaf je woonplaats] -O- jeee!! gewonnen!! -O-

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:24

Ja dat is vervelend!
Wij hebben bonnen van Ooteman ruitersport en deze zijn ook in te wisselen bij bestellingen via internet. Dus voor een ieder intressant.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:32

Ik was laatst op concours... 1e proef prijzengeld.. 2e proef een suikerbrood.....
Ik vindt dat wel wat schraal voor een 2e prijs.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:54

In 2002 betaalde ik bij de paarden 5 of 6 euro per proef. Dat waren nog normale prijzen. Op deze manier is het niet raar dat mensen stoppen met wedstrijden rijden.
Ik denk serieus dat het goed zou zijn als er weer een paardensportbond naast de knhs zou komen. Net als vroeger, NPC, KNF, KNHS, enz.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:11

Ik wilde ook graag starten met mijn pony'tje, maar t wordt allemaal gewoon te duur. :(

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:10

germie schreef:
In 2002 betaalde ik bij de paarden 5 of 6 euro per proef. Dat waren nog normale prijzen. Op deze manier is het niet raar dat mensen stoppen met wedstrijden rijden.
Ik denk serieus dat het goed zou zijn als er weer een paardensportbond naast de knhs zou komen. Net als vroeger, NPC, KNF, KNHS, enz.

Er zijn er meer die zo denken,veeeel meer