Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
x_Elise schreef:Dat hoef ik helemaal niet, maar ik geef mijn paard welleen een schop ja maar zo aso als jij dat doet niet nee.

liever paard die een touw tegen zn borst krijgt, dan ik die een paard op mn enkels krijg.
rukken/trekken aan de teugels doe ik niet aan, slaan op andere delen van het lichaam dan de achterhand ook niet. alles wat verkeerd gaat los ik naar voren op. Dan draaft of galoppeert hij maar even flink naar voren totdat ik zeg dat het genoeg is, en daarna gaan we weer verder waar we mee bezig waren
* Ik let altijd ERG goed op lichaamstaal maar er was gewoon geen 1x 1 sein gekomen dat ze het niet fijn vind..)Tammy_ schreef:Annette1990, waarom zou je je paard een tik tegen de oren geven? ik zie daar het nut niet van in, behalve dat je het paard er kopschuw mee maakt?
mijn geduld is niet oneindig, en als paardlief eens hyperactief is door het weer of door andere paarden die herrie schoppen, dan botsen we wel eens... aan de hand duikt hij als hij schrikt nog wel eens in mijn ruimte of knalt hij tegen me aan, daar krijgt hij gewoon een goeie mep met het touw mee en daar schaam ik me echt niet voor hoorliever paard die een touw tegen zn borst krijgt, dan ik die een paard op mn enkels krijg.
Tijdens het rijden is het ook de bedoeling dat wanneer ik de vraag goed stel, hij het juiste antwoord geeft en dus reageert. Doet hij dat niet, dan vraag ik het nog een keer, weer geen reactie? dan verzoek ik hem toch dringend te gaan luisteren. Maar, bij de 2e keer vragen ga ik toch eerst even denken of ik de hulpen goed geef en niet onbedoeld scheef zit/handen breed of ongelijk heb/been verkeerd aanleg, maar als dat allemaal in orde is en paard 'doet' het nog steeds niet, dan kan hij best een prik met mn hak en een tik op z'n kont verwachtenrukken/trekken aan de teugels doe ik niet aan, slaan op andere delen van het lichaam dan de achterhand ook niet. alles wat verkeerd gaat los ik naar voren op. Dan draaft of galoppeert hij maar even flink naar voren totdat ik zeg dat het genoeg is, en daarna gaan we weer verder waar we mee bezig waren
onze vertrouwensband is groot genoeg dus ze trekt zich daar niks van aan, ze schud een keer maar weet dan wel wat ik bedoel. Waarom ik dat doe? Denk dat je TS beter kan vragen wrom ze dr paard met een stok slaat?? Wat is nou erger dan :s
ik weet namelijk gelukkig wél wat k doe als k mn paard een tik geef en meestal los k et alsnog op een andere manier op
liever een tik met mn handen dan een tik met een stokje of wat dan ook
). Quellian schreef:Kan me ook niet echt herinneren dat ik ze echt genadeloos geslagen of geschopt heb eigenlijk...
Ik geef altijd heel duidelijk grenzen aan in het begin (en nee, niet altijd even zoetjes) en daarna heb je makkelijke paarden (heb mijn paarden overigens al een flinke tijd hoor).
Quellian schreef:Als mijn paard geen zin heeft, dan heeft mijn paard geen zin. Dan mag hij/zij lekker naar stal en pakken we het een andere keer wel weer op.
Ik heb ook weleens ergens geen zin in en vind het erg prettig als daar dan rekening mee wordt gehouden.
Dus qua dat heb ik weinig te biechten![]()
Kan me ook niet echt herinneren dat ik ze echt genadeloos geslagen of geschopt heb eigenlijk...
Ik geef altijd heel duidelijk grenzen aan in het begin (en nee, niet altijd even zoetjes) en daarna heb je makkelijke paarden (heb mijn paarden overigens al een flinke tijd hoor).
WhySoWhite schreef:Quellian schreef:Als mijn paard geen zin heeft, dan heeft mijn paard geen zin. Dan mag hij/zij lekker naar stal en pakken we het een andere keer wel weer op.
Ik heb ook weleens ergens geen zin in en vind het erg prettig als daar dan rekening mee wordt gehouden.
Dus qua dat heb ik weinig te biechten![]()
Kan me ook niet echt herinneren dat ik ze echt genadeloos geslagen of geschopt heb eigenlijk...
Haha, maak je nou een grapje? ALs je kind zegt mama ik wil niet naar school dan zeg je toch ook niet oke is goed blijft maar thuis... T is een paard hoor die heeft dat uurtje per dag gewoon te luisteren

Quellian schreef:WhySoWhite, dat is niet te vergelijken.
Als een kind het niet naar zijn zin heeft, dan ga je daarover praten met school, desnoods gaat het kind naar een andere school. Helaas heeft een mens verplichtingen die vanuit de overheid gesteld zijn.
Bij een paard geldt dat niet, dus waarom zou ik mijn paarden dwingen en pushen waardoor ikzelf (én mijn paarden) opgefokt raken en niet meer eerlijk naar elkaar -kunnen- zijn? Waarom de boel zo uit de hand laten lopen?
Afstappen, aai over de hals en ga lekker freewheelen. We hebben allemaal onze dag weleens niet.
En daardoor heb ik dus een heel makkelijk paard die amper moeilijk doet.
xJori schreef:Zo he, wat een schijnheilige mensen allemaal
Allemaal mensen zoals TS, alleen willen zij de waarheid niet onder ogen zien.
Ik weet het, in theorie zijn we allemaal anky's
Chaos schreef:xJori schreef:Zo he, wat een schijnheilige mensen allemaal
Allemaal mensen zoals TS, alleen willen zij de waarheid niet onder ogen zien.
Ik weet het, in theorie zijn we allemaal anky's
Ik maak heus wel eens rijtechnische fouten of een verkeerde inschatting. Maar een paard afmatten komt bij ons op stal niet voor.