_Alarm_wlkp schreef:Nu kom ik bij vele als een verwend nest over die niet blij is met haar pony, goed kan ik begrijpen.
Nee hoor, maar soms moet men wat kritischer antwoordden om meer informatie te krijgen.
Je zult toch goed moeten overleggen met je ouders (vader). Zoals jezelf schrijft je bent 19, als jij echt een paard wil en je kan het volledig zelf betalen inclusief lessen. Dan moet je daar voor gaan.
Anders overleggen met je vader dat je de pony toch voor drie a zes maanden op een pension zet. Mocht het dan niet “klikken” je afstand neemt van deze pony, zowel met rijden, verantwoordelijkheid als financieel. Als volwassene dan de beslissing neemt om zelf een paard te kopen.
Waar je denk ik wel rekening mee moet houden, is dat je vader wel gevoel heeft bij de pony, daar kan je niet omheen. Niet dat jij dat niet hebt, maar je bent niet alleen in de beslissing. Ik ga ervan uit gezien je leeftijd(9)toen je de pony kreeg, je ouders wel al jaren betaald hebben.
Begrijp je overigens heel goed, soms zou ik willen dat die van mij ook wat groter waren, wat ook de mogelijkheden groter zouden maken, maar ik heb wel de klik.