Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Dat vind ik wel een groot verschil met mijn vorige paard (ruin)

Ze is echt geweldig. Hengstigheid ook geen probleem, ze vind het vooral erg leuk om dan te roepen en vervolgens antwoord te krijgen van alle heren die dat horen.
Je mag overal aankomen al is het wel te merken bij buik en tepels dat ze dat toestaat omdat het moet en niet omdat het haar niks kan schelen. (zoals bij Pien) Tegenover andere paarden is ze duidelijk de baas maar wel een stabiel paard. Ze zit niet constant te vitten op een lager geplaatste en als deze gewoon een beetje respectvol is dan is alles goed. In de stal kan ze wel vreselijk vuil kijken en dreigen naar haar buurvrouw (Pien dus) als deze iets te vrijpostig is naar haar mening of als ze op haar eten moet wachten. Naar mensen toe is ze een schat, ze heeft alleen een vreselijke hekel aan klikgeluidjes die men nog wel eens maakt tegen paarden.
Dat wisten we dus dat hebben we onze hoefsmid en DA ook netjes verteld. Ze zal niets doen hoor maar toen de hoefsmid 2 weken terug toch per ongeluk een klikje maakte om haar voet op te tillen keek ze me toch een partijtje vuil!!!
Als ze hengstig is heeft ze een iets korter lontje. Dan wil ze snel eten, snel naar buiten en snel naar binnen. Ze komt dan niet even een aai halen zoals anders maar dat is dan ook het enige. Marloez schreef:Ik heb een echte merrie-merrie. Ze is altijd heel vrolijk met rijden maar als er andere paarden passeren kijkt ze enorm zuur.Zo ook naar haar buurpaarden op stal, vooral als ze eet natuurlijk. Met borstelen is ze ook wat kriegelig evenals met aansingelen. Maar als ik dan een halsklopje geef kijkt ze meteen weer blij met de oortjes naar voren.
Verder geen extra last als ze hengstig is, dan is ze normaal te rijden.

Soms lijkt ze een beetje slomer te worden maar ze heeft geen nukken ofzo.
En ze is koel in het hoofd, gaat niet van ieder wapperende blaadje over de rooie, erg prettig
Dus heb wat dat aangaat een ideale merrie, toen ik mijn zoektocht startte riep ik nog 'ik wil een ruin want ik wil geen hengstige merrie meer' maar ik merk er niks van
. Ik heb haar nog geen dag sjaggerijnig meegemaakt, merk niks van hengstigheid in haar humeur, komt altijd naar me toe en knuffelt liefst elke dag! max66 schreef:mijn merrie doet altijd heel boos (oren echt plat naar achteren en neemt een aanvalshouding aan) als je voor de stal staat. Als je in stal bent of daarbuiten is ze superlief. Ik denk dat dit voernijd is o.i.d. (zo dat kunnen?).
Verder doet ze lelijk met aansingelen op de poetsplaats, maar als ik bv buiten nog even aansingel blijft ze gewoon maar haar oortjes naar voren staan, ze heeft dan afleiding.
Verder vind ik haar niet heel vrolijk, maar neutraal... Ik moet altijd moeite doen om haar met oortjes naar voren op de foto te krijgen, want vaak bungelen ze zo halverwege
)
) Mirjam79 schreef:Ik heb een echte merrie-merrie. Altijd blij, zolang het maar naar haar zin gaat![]()
Zodra je ook maar denkt om iets anders te doen als wat zijn in haar hoofd heeft, dan maakt ze je dat wel even duidelijk.
Als blikken konden doden...![]()
Maar ze kan je ook prima laten weten wát je voor haar moet doen:
- kom mij melden bij de bakrand: baasje ik kan niet bij het hooi, doe er wat aan!
- kijk héél erg lief als ik na het uitmesten weer in mijn box sta: het is tijd voor biks, vergeet je mij niet?
- melden bij de bakrand nadat je je volgegeten hebt en uiteindelijk ook nog even hebt gerold:
baasje ik ben er wel klaar mee en wil wel weer in mijk box
- piepen: vervelend ander paard je komt nu wel erg dicht bij mij en dat zou ik als ik jou was niet doen!
(en dan vervolgens mij aankijken van "ik deed toch niks")
- kont naar je toe draaien op stal: nee je hebt vandaag de verkeerde voor je, wij gaan níet rijden vandaag. Pak de volgende maar!
- kont naar andere paarden draaien met gepaste oren plat in de nek: en nu allemaal oprotten! IK moet bij het hooi!
Maar verder een heerlijk paardje hoor! Ik ben blij dat ze mij weet duidelijk te maken wat ik voor haar moet doen (net een kat)