Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ariebren schreef:Maar kreten als, Sorry ariebren, maar dat is klinklare nonsens, daar zakt mijn broek vanaf.
De personen die zoiets schrijven kunnen maar beter in de grote kantine van de manege gaan zitten.
Maneges hebben grote kantines voor mensen die alles beter weten en zelf niets doen.
BlueStar schreef:aar ik merkte dus wel dat hij dingen alleen nog maar deed als er een beloning op stond. Zelfs 1 x klikken is super oke enz. en 2 x klikken is je krijgt wat ging niet goed. Om de haveklap stond hij bij me ook al had hij geen donder gedaan, wegsturen kon dan weer maar het bleef een opdringerig gebeuren.
Ik heb dus het voerbelonen tijdens het werk gelaten, ik beloon na het werk met wat lekkers.
En verdiepen in wetenschappelijke kennis rondom leren is leuk, maar als het niet werkt (ook al doe ik het dus verkeerd) dan is het niet verstandig in mijn ogen om daar mee door te gaan.
Dieren zijn al blij met een vriendelijk woordje of een aai, eten hoeft niet altijd DE goede beloning te zijn. Maar eten kan wel een motivator zijn, in het goede of in het slechte gedrag.
Ariebren schreef:Rijden onder de man is de techniek van de ruiter.
Met een snoepje of clicker krijg je het paard echt niet in de sliding stop, of passage, enz.
Dus wat is dan de beloning die overblijft ?
Paard doet het goed en we stoppen.