Wat gebeurt er met jouw paard als je komt te sterven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:05

Ik heb geen ouders met reuzeverstand van paarden, maar mijn mam gaat wel elke dag mee naar stal omdat ze dat gezellig vind.
Ze weet dan ook wat beide paarden voor mij betekenen en ik weet zeker dat als ik onverwachts zou komen te overlijden dat ze samen met de staleigenaren naar de beste oplossing zou zoeken. Maar als het goed is overleef ik mijn paarden gewoon hoor ;)

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:06

Die van mij wordt via mijn instructeur/instructrice verkocht, altans dat wil ik. Zonde om zo'n leuk paard te houden omdat ie toevallig van mij was en ik er niet meer ben. Vind niet dat ik iemand die maandelijkse kosten in de schoenen kan schuiven, en het geld van mijn paard mogen mijn ouders dan gebruiken voor mijn begrafenis ofzo :P

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:07

Ik heb al met mijn vriend overlegd dat hij mijn paard mag verkopen als ik kom te overlijden. Hij heeft niets met paarden, dus doe ik het hem niet aan om mijn paard te moeten onderhouden. Hij moet dan wel hulp krijgen van vrienden van mij (die in de paarden zitten), want ik wil absoluut niet dat ze naar de eerste de beste gaat! In eerste instantie zou ze naar een familielid gaan, maar dat zie ik nu niet meer zitten.

_Tarzan

Re: Wat gebeurt er met jouw paard als je komt te sterven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:09

Mijn paard zal of bij mijn ouders blijven of naar mijn vriend gaan.
Die zetten hem op mijn oude stalling (of een andere) waar hij lekker op de wei kan spelen met vriendjes.

Verkopen, dat nooit!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:12

Mijn paarden zullen naar mijn zusje gaan, en dan is het aan haar om te beslissen of ze ze houdt of dat ze een ander huisje zoekt. Hierin vertrouw ik haar volkomen, zij weet wat ik wel en niet zou willen.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:33

Ja dat is eigenlijks wel een punt waar ik nooit over na gedacht heb :o
Ik weet wel dat mijn vriend dan een beslissing zou gaan nemen en eventueel de oude eigenaar, tevens beste vriendin weet dat ze er ook inspraak in heeft over de beslissing van mijn paard.
maar er staat niks zwart op wit op papier ofzo dus eigenlijk kan iedereen er wat over te zeggen hebben.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:36

Mijn paardje gaat terug naar de vorige eigenaar. Als zij hem niet willen of kunnen hebben, gaat hij naar de pensioneigenaresse. Want die is gek op hem, en daar staat hij prima.

Maar bij zijn vorige eigenaren ook, ik denk dat die hem ook graag terughebben.

Disc0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 00:46

Mocht ik tegen die tijd een paard hebben en kom te overlijden dan hoop ik toch wel dat mijn ouders mijn paard zouden houden als het geen jong paard meer is.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:36

Ik heb er gister toevallig nog over gepraat met een goede vriend van me :). Als ik kom te overlijden, blijft mijn paard gewoon in het bezit van mijn ouders, maar hij gaat dan waarschijnelijk naar kennisen/vrienden van ons toe. Zij hebben kinderen die allemaal gek zijn op hem. Paard heeft ondertussen ook de leeftijd dat ie lekker rustig is, dus dat is geen probleem.. Mocht dat niet lukken, wordt hij door een andere vriendin verder verzorgd en gereden. Mijn vader heeft ook een hele tijd gereden, maar kan door zijn gezondheid helaas alleen nog af en toe een stapritje maken.. Dus hij blijft in elk geval wel 'in de familie' :)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:46

... en diegenen die die paarden erven, zijn zij ook in staat om er voor te zorgen? Financieel enz? En wat als zij dat na een jaartje niet meer zijn / willen?

Mijn paarden gaan automatisch naar mijn partner. Overlijdt zij ook; gaan ze naar goeie vrienden en daarnaast krijgen zij maandelijks een bedrag uit mijn nalatenschap voor de verzorging. Kunnen of willen ze niet meer, dan gaan ze naar een paardenrusthuis, net als het maandelijkse vergoeding.
Een goede vriendin ziet er op toe dat dit allemaal gebeurd zoals ik wil.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:48

Dat is wel iets om over na te denken, dit soort topics zet me ook aan het denken!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:50

Ik heb met een goede vriendin afgesproken dat als er met mij wat gebeurt, zij mag beslissen wat er met mijn paard gebeurt. Als ze haar zelf kan houden, des te beter. Als dat niet kan, dan weet ik dat ze een goede nieuwe thuis voor haar zal zoeken :)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:55

Firanthe, mijn jaarlingmerrie en het kleine rose portret (1 jaar oude welsh a) laat ik bij mijn vriend. Mijn oude ruin en oudere merrie gaan naar mijn exvriend. Mijn 2 jarige andalusiermerrie gaat naar een vriendin. En mijn oude welsh a merrie... ik hoop dat iemand dan z'n hand over z'n hart strijkt en haar neemt, al was het maar voor mij.

Mijn honden maak ik me iets meer zorgen over. Die drie van mij kunnen naar mijn ex maar hij moet altijd werken. Toch denk ik niet dat hij zou willen dat ze ergens anders heen gingen.

En de 2 honden van mijn vriend zullen dan bij hem blijven.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:55

Mijn paard zal dan verkocht worden. Mijn ouders hebben niks met paarden en niemand in mijn nabije omgeving ook niet, dus dan is de keus gauw gemaakt. :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:10

weet dat mijn vriend goed zijn best zal doen, ondanks dat hij weinig kennis heeft van paarden. Hij gaat aanstaande zondag richting zijn oude eigenaar om daar voortaan in de wei te staan, dus die zou hem daarbij ondersteunen, samen met alle andere vrienden die we hebben die verstand hebben van paarden. Maak me daar weinig zorgen over eigenlijk :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:35

pffffffffft heftig onderwerp, ik moet de 28e een hersenoperatie ondergaan, mijn paard en de pony van onze dochter blijven als het goed is gewoon hier thuis.

stoer_san

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 03:00

wow, yvonnedv, dan komt zo'n onderwerp ook wel even aan! Sterkte, maar het gaat met jou gewoon helemaal goedkomen, toch!?!!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 03:17

Als mij zoiets gebeurt, waar ik niet aan wil denken :oo
Dan krijgt mijn instructrice op dit moment in mijn leven mijn paard... En hij is ook gewenst bij haar :j Mijn familie zal dan waar nodig financieel ondersteunen als het moet.
En als hij ooit weggaat gaat hij terug naar mijn familie.

Van haar weet ik zeker dat mijn paard een goed eerlijk leven krijgt en niets te kort zal komen.
Op dit moment is mijn zusje nog te klein, zou iedereen die van mij houdt met liefde voor mijn paard zorgen, maar voor hem is de beste plek bij mijn instructrice :j

Ik heb daar serieus thuis over gepraat, want een paard hebben is een grote verantwoordelijkheid en je moet toch over zulk soort dingen nadenken.
Ook stel dat ik verongeluk dankzij mijn paard, wil ik niet dat hij wordt afgemaakt of mishandeld... Het is immers een dier en hij zou mij nooit met opzet schade...

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 03:32

Ik heb het daar van de week nog over gehad! Nady zou naar mijn vriendinnetje Soraya (Soraya85) gaan en mijn shetlander zou daar blijven! Nu zegt mijn vriend dat hij Noah wil houden maar misschien gaat Noah ook wel mee, als Soraya dat goed vind! Wij zijn goed verzekerd dus evt kan mijn vriend financieel ondersteunen!

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 06:57

Ik heb het daar 2 weken geleden over gehad: me paarden gaan dan naar me vriend. Hij heeft gezegt dat ie dan niet de sport in gaat (de grote) maar hij wil ze beide graag houden.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:09

_merel_ schreef:
Ik heb het daar van de week nog over gehad! Nady zou naar mijn vriendinnetje Soraya (Soraya85) gaan en mijn shetlander zou daar blijven! Nu zegt mijn vriend dat hij Noah wil houden maar misschien gaat Noah ook wel mee, als Soraya dat goed vind! Wij zijn goed verzekerd dus evt kan mijn vriend financieel ondersteunen!

Ik hoop niet dat het ooit nodig is :) maar alle paarden die je nu of in de toekomst zal hebben, zullen welkom zijn.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:49

Ik hoop dat m'n man (ondanks hij er niet veel mee heeft) ze wel houd voor onze kinderen. Beide kinderen rijden paard.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:52

Mijn fries gaat naar een vriendin en mijn uk word denk in tuin porter thuis. Heb het al zwart op wit en pa en ma weten het. En anders morten ze mijn fries af laten maken.

Als vriendin nu overlijdt heb ik er nog een fries bij

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:58

Mijn vriend zou haar houden en goed voor haar zorgen.
Hier hebben we het al meerdere malen over gehad en hij zegt ook dat laurie nooit weg gaat.

Het is immers ook zijn paard :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:59

Mijn paard zou waarschijnlijk de rest van zijn leven lekker met mijn moeder aan de gang gaan, die ook rijd, en met mijn zus.
Des noods zou hij verkocht worden aan via-viacontacten van thom's fokker.