Eigenlijk kom ik qua dekjes, halster etc. altijd bij Harry's Horse uit. Ik heb ook handschoenen van Harry's Horse. Welk merk mijn laarzen zijn weet ik niet.
Ik ben dol op kingsland,jammer alleen dat t zo duur is. ik heb er een deken van voor mijn pony,2 jassen/trui en wedstrijdshirtje voor mezelf..........heerlijk merk
Ariat, qua schoeisel Rambo/amigo qua dekens... perfecte pasvorm, schuift NIET mijn zadel is een Premierre...heerlijk!
belle_boef
Geplaatst: 22-12-11 22:31
Oeh de ariats komen al jaren bij mij voorbij. Zitten super, zien er goed uit en geweldige service. Mijn cap heb ik altijd al van HH gehad
Heleennn
Geplaatst: 22-12-11 22:32
voor mn paard harryshorse en lamicell, voor mij roeckl, pikeur en ook lamicell.
Maaiike94
Geplaatst: 23-12-11 13:01
Rider Pro voor rijbroeken en Equiline voor zadeldekken. Voor de rest ben ik totaal niet merkgebonden, kijk vooral naar de prijs
simongek
Geplaatst: 23-12-11 13:04
eurostar voor rijbroeken. zitten heerlijk en die passen gewoon goed. jassen van kingsland en pikeur.
winterdekens/zomerdekens etc Amigo, Eskadron, Br die hebben een goede pasvorm en gaan lang mee.
chabrakken zijn bijna allemaal van BR en Scapa. Eskadron was helaas zo stuk en dat voor bijna 70 euro.
Laarzen heb ik altijd Petri in het zwart en trainingslaarzen bruine.
Muronia
Geplaatst: 23-12-11 13:07
broeken: eurostar, mondoni (die passen nu eenmaal goed bij mijn lengte en omvang , nedhorse, kentucky laarzen: cavallo (ik heb nu petrie laarzen, maar vond de cavallo's veel fijner dus daar wil ik graag weer naar terug) Wedstrijdjasje: pikeur, maar ik zit daar niet aan vast ofzo handschoenen: draag ik liever niet, maar maakt me niet uit wat voor merk dekjes: PK/anky/eskadron (ook in die volgorde) dekens: geen voorkeur, als het maar goed past overige spullen: maakt niet uit, ik kijk naar de prijs en pasvorm
Soetekind
Geplaatst: 23-12-11 13:17
Cap: GPA Rijjasje: Pikeur Broeken: pikeur, ZEER slijtvast, goede pasvorm. Handschoenen: heb ik nooit aan, alleen bij wedstrijden HH Schoenen/chaps: Arat met blauwe onderkant, heerlijke dingen! Rijlaarzen: Petrie Anky elegant, ik moest heeel erg wennen, maar vind ze nu super fijn! zadel: Fryso Lux, fijne kwaliteit en afwerking, zeer fijne zachte zit. Hoofdstel: Kieffer bij elkaar gezocht, wit onderlegde neusriem en bling bling frontriem, fijne kwaliteit.
Ik kom over het algemeen terug bij de merken Pikeur en zadels Fryso.
Nynke_Mandy
Geplaatst: 23-12-11 17:09
Echt wel: Rijbroek: Red Horse, die zijn lekker elastisch en zijn goedkoop. Ik heb er 1 zwarte en 1 paarse van. De paarse heb ik n een half jaar en de zwarte 2/3 jaar. Daarvoor wasie van een vriendin van me die hem ook 2 jaar heeft gehad.
Sokken: HV polo, deze blijven lekker zacht en krimpen niet in de wasmachine.
Chaps & Jodhpurs: Mondoni, ze blijven lekker zitten!
Cap: Harry's Horse.
Nooit meer: - Mondoni rijbroek, heb ik 1 jaar, in die tijd al 10 keer genaaid rond het kruis, vanwege gaten. Nu weer een gat, kan niet meer genaaid worden omdat alle naadjes is de weg zitten...
Ik heb niet echt een bepaald merk waar ik steeds op terug kom. Net wat mij aanspreekt en past natuurlijk!
PPPeet
Geplaatst: 23-12-11 17:11
Qua rijbroeken kom ik altijd uit op Eurostar. Pikeur rijbroeken passen mij dan weer voor geen meter terwijl mij rijjasje van Pikeur prima zit. Handschoenen heb ik altijd Roeckl en rijlaarzen altijd Petrie. Qua dekjes heb ik niet echt een voorkeur moet ik eerlijk zeggen. Mijn cap is een GPA en dat zit wel echt heerlijk. Beter dan die van HH bijvoorbeeld. Maar goed je betaald er ook weer veel voor.
fientje80
Geplaatst: 26-12-11 20:13
Harry's horse Vind het echt een superfijn merk, zit bij mij ook altijd goed!
Amiigo
Geplaatst: 27-12-11 00:43
Blijvers: - Handschoenen: Roeckl, voor de winter speciale gekocht zodat ik geen koude handen heb, denk dat ik voor de zomer ook een setje ga halen! En voor wedstrijd natuurlijk - Laarzen: Lipica, moet ze op maat laten maken en dit is betaalbaar + je kunt hem helemaal zelf samenstellen. Voor de winter heb ik mountain horse laarzen, ook heel fijn. - Jophers/chaps: Ariat! heb nu ondertussen 3 paar versleten maar blijf echt bij dit merk - Rijbroeken: Maakt me niet zoveel uit, heb nu vooral equi comfort oid aan, maar heb ook nog een paar van HH die me ook goed bevallen. - Cap: eentje die lekker zit, heb nu 2 HH's (wedstrijd en trainen) en heb ook een Br gehad (viper) maar die koop ik niet meer.. Zat wel lekker maar ik ben een x niet zo hard gevallen en hij was al kapot... - Dekjes: Eskadron en Eurostar, super fijne dekjes en natuurlijk mooi! HH gebruik ik niet meer en heb nog wel een paar Anky's liggen. - Dekens: Sectolin en Weatherbeta, fijne pasvorm. - Peesbeschermers: Veredus, Br en Scapa. - Zadels: heb nu een wintec, maar als ik een paard koop komt er een kieffer of stubben - Hoofdstellen: Kieffer! Heb het hoofdstel nu bijna een half jaar, en hij is nog zo goed als nieuw!
Never: - Van die snowboots van de boerenbond... - Dekjes van HH, worden na een paar x gebruiken al grauw...
Mondoni heb ik nooit gehad, ook nooit gepast Sokken heb ik niet echt een voorkeur op, meestal trek ik gewoon sokken aan die ik zie..
wat nooit meer bij mij? - Mondoni rijbroeken. Ik bleef ervoor vallen omdat ze er zo leuk uitzagen, maar ze zijn stijf en stug en ik rijd me altijd open op de knieën.
Chocotofe
Geplaatst: 27-12-11 15:03
DeNiro wedstrijdlaarzen LamiCell botjes, die zitten zoo goed ! De naad is al los gekomen en er ligt al 2x een nieuwe zool op, maar ik blijf ze als pantoffeltjes vinden
en rijbroeken heb ik van Cavallo, Horka, Harry'sHorse, ... maar moest ik het budget hebben ga ik steeds voor Cavallo
Navidad
Geplaatst: 27-12-11 17:31
laura123456 schreef:
Pikeur
Ik ben ook voor pikeur. Omdat ik lange en dunne benen heb, en vaak lengtematen nodig heb is er voor mij bijna niks anders.. Sja man he
tita
Geplaatst: 27-12-11 17:34
Handschoenen Roeckl heb er wel 5 paar Dekens Rambo alleen maar Rambo hier. Rijbroek Pikeur en Eurostar maar sta wel open voor andere duurdere merken Chabrakken Equillent laat importeren vanuit Italie Leer Dobbert en Passier Peesje Versus, Prestige
Ik heb niet veel spullen maar alles is van goede kwaliteit en gaat jaren mee
sokken: HV. slijten niet zo snel, zitten lekker en drogen snel op. handschoenen: Roeckl, qua aanschaf wat prijzig, maar als je er >2 jaar mee doet heb je dat geld er zo weer uit! broeken: Cavallo, Global, redhorse. Mijn knie heeft erg veel moeite met niet-rekkende stoffen, ik moet dus echt stretch, of een megagoede pasvorm hebben. Cavallo heeft die pasvorm wel, heerlijke broeken. Global is fijn en rekbaar, maar slijten wel vrij snel, daar doe ik nooit meer dan 2 jaar mee. Redhorse broeken zijn low budget, stretch, gaan ook een jaar of 2-3 mee, en zijn heerlijk in de zomer door het dunne stofje. dekjes: eurostar, QHP. Eurostar heeft een mooie pasvorm met een mooi schoftje er in, ik heb nog geen enkel knellend eurostar dekje gehad. QHP heb ik een paar pads van, blijven mooi dik, schuiven veel minder dan anky dekjes, en hele leuke kleurtjes laarzen: Petrie. Ik heb nooit andere gehad, mijn Petries waren de eerste maand niet erg prettig met inlopen, maar daarna zaten ze prima, en nog steeds! hoofdstel: kieffer. Het leer is van goede kwaliteit, mijn hoofdstel heb ik al ruim 5 jaar dagelijks gebruikt en mensen vragen nog steeds of ik een nieuw hoofdstel heb. dekens heb ik niet echt een voorkeur voor. Het hangt erg af van het type deken en de pasvorm, maar ook de maat. Mijn paardje van 1.56 kan soms prima in een 185, maar soms verzuipt hij daar in en moeten we een 175. Ik heb een Global zadel (hypo stores huismerk) die prima past, en ook prima zit.
en voor alle andere dingen heb ik niet echt een merk-voorkeur
Rijbroeken: Red Horse, Horka, JMR zitten heerlijk, Eurostar. Kinderen zijn beide weg van de Red Horse rijbroeken. Leuke kleuren, goede pasvorm/rekken lekker mee. Blijven mooi kan ze zelfs doorschuiven naar de volgende Cap: Horka (ook de kinderen). Handschoenen: Ik zelf geen. Kinderen Horka en Red Horse. Kleding: Horka, red Horse, Pfiff Sokken: Pfiff of Horka, blijven mooi na het wassen, zitten lekker zacht! Voor ons geen Stapp Horse sokken meer, ze krimpen en worden stug/hard.
Paard: Dekjes: Br, Horka, Pfiff dekens: Staat niet in de dekens zadel: Wintec Halster: Horka, Premiere