Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Je moet het niet zien als wegjagen, je moet het zien als hem ergens heensturen. 
Saars schreef:Hmm, ik zal eens bekijken hoe ik dat oplos... Er is een inloopweide van een meter of 4 breed met schuilstal maar hij HAAT die schuilstal dus als ik 'm daarheen drijf en hij loopt er uit wanhoop in, loopt hij zéker over me heen, de arme claustrofobische jongen
*denkt even na en klapt hand tegen voorhoofd*
Maar dat doet er nu niet meer toe want hij staat in de winterweide. Daar is niet eens een inloop of schuilstal.![]()
(Ik ben blij en toch niet tegelijkertijd: ik wou net actie gaan ondernemen en nu kan dat natuurlijk niet, want nu gaat het net eventjes zonder problemen, maar ik heb de tips dan voor als het weer slechter begint te gaan, in het algemeen voor onze onderlinge verhouding, en voor de komende zomer!)
Daar heb ik ook wel enkele hoekjes en kantjes waar ik een stukje zou kunnen afzetten... Maar ik heb geen prikpaaltjes of zo, hoe kan ik dit nog oplossen?
Ik ben een beetje bang dat als ik hem in het nauw drijf (dat heeft hij echt niet graag volgens mij, misschien slechte ervaring mee?) dat hij dan weer zo over me heen walst en dat wil ik écht niet meer meemaken :s Hoe moet ik me dan opstellen als hij daar eenmaal staat?
Enneuh, komt ie dan niet enkel omdat het moet? Of gaat hij me daardoor automatisch weer als leider zien en krijgt hij er weer plezier in? Dat is alles wat ik wil...
Wat warrig allemaal weer. Ik ben moe.
Saars schreef:Heel erg bedankt voor je reactie! Je geeft me weer een beetje moed!
Ik heb een heel laag zelfbeeld door verschillende omstandigheden en wilde dan ook echt supergraag dat mijn paard het leuk zou vinden bij mij te zijn - enkel, wat het erger maakt is dat het deze zomer zo is geweest, na alle moeite die ik ervoor heb gedaan... -
Het enige probleem is dat hij echt zo ongeïnteresseerd is dat ik best wel met zijn vriendinnetje mag bezig zijn, het kan hem niet echt iets schelen. Maar wat doe je dan als hij wel dichter komt als jij je aandacht op je merrie vestigt?
Bij anderen is hij ook onverschillig. Mensen horen eten te geven en hem verder met rust te laten. De meeste mensen doen dit ook daadwerkelijk, ik als enige niet. Dat vormt ook een probleem met hem.
Saars schreef:Hmm, ik zal eens bekijken hoe ik dat oplos... Er is een inloopweide van een meter of 4 breed met schuilstal maar hij HAAT die schuilstal dus als ik 'm daarheen drijf en hij loopt er uit wanhoop in, loopt hij zéker over me heen, de arme claustrofobische jongen