Huilen tijdens het rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jkuipers5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:54

haha ik huil meestal ook best wel snel.
maar met paardrijden absoluut niet,
toen ik op de manege reed vond ik het altijd eng om steeds weer op een andere pony te moeten, en had nooit geen zin om heen te gaan.
maar nu ik een eigen paard heb is dat allemaal over. ik durf nu ook alles met haar, heb namelijk ook prive les gehad en dat is echt veel fijner!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:49

Ik heb 1 keer gehuild zo'n 2 jaar geleden, toen mijn paard de hele tijd bokkend door de bak ging. Niet uit angst, maar ik vond het erg dat hij dat deed, want ik wist toen niet waarom hij dat deed. Gelukkig daarna niet meer gehad :) Ik stel lage eisen aan mezelf en mijn paard :D
1 keer rende mijn paard in paniek door de draad en toen werd ik ineens heel emotioneel, heb daar als een klein kind staan huilen. Terwijl ik eigenlijk bijna nooit huil.

Emlynn

Re: Huilen tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:47

Ik heb alleen gehuild toen ik eraf was gevallen en er daarna weer op moest. Uit angst :o

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:53

Ik reed een pony voor mensen die er zelf niet meer op durfden, een enorme draak dus! Soms was ik hem zo zat, hij vloog maar alle kanten op wat ik ook deed, en was boos dat ik hem niet aan kon, en barste dan ook uit in tranen.. vervolgens ging het ineens wel goed?!
Uiteindelijk gewoon doorzetten en goede begeleiding en 't werd een topper van een pony!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 10:48

Toen vorige maand mijn opa was overleden zat ik niet goed in mijn vel. Toen voelde mijn paard dat aan en ze was ook al een tijdje aan het klooien in de binnenbak, ze wilde de hoek niet door. Ik volgde toen carousselles en ze begon elke keer enorm te stuiteren als ze door die 'enge' hoek moest. Omdat ik niet lekker in mijn vel zat, kon ik haar net even niet op de goede manier aanpakken en toen moest ik ook huilen. Combinatie van verdriet, frustratie, wat angst en een beetje schaamte voor de rest van de groep (dat ik het voor hun verpestte).
Gelukkig gaat het alweer een stuk beter.

ukkielinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:42

Ik ben 3 keer huilend de ring uit gekomen.
1 keer huilend van het lachen en 2 keer moest ik een traantje wegpinken 'van geluk'. Dat was wel van het goede resultaat haha.
Toen ik huilend van het lachen de ring uit kwam had ik net mijn eerste parcours met een jonkie achter de rug.
Na hindernis 6 werd hij zo blij dat die als een malloot bokkend de ring door ging. Vervolgens was mijn stuur kwijt en ging hij rechts en ik links. Kwam netjes op mijn voeten terecht en paardlief meende nog lang niet klaar te zijn..
Die heeft vervolgens 7 hindernissen zonder ruiter gesprongen met de oortjes naar voren.
Na 7 hindernissen vond hij het welletjes en kwam zo trots als een pauw weer braaf mijn kant op lopen.

Marieke_Hks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:51

Huil eig niet snel maar heb het ook meegemaakt hoor!
Eerste paar weken rijden na een hele lelijke val waarbij ik bijna mijn nek brak. Functioneerde gewoon niet meer van angst, maar na n tijd ging het vanzelf beter :o
Trouwens Ukkielies: wat een geweldibg verhaal haha

Me1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:57

Ik huil ook weleens als ik paard rij...

Niet omdat ik bang ben ofzo, maar door de wind.

Maar ik vind het niet beschamend hoor. Je moet er denk wat luchtiger inzitten.

9xxshadowxx9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:03

Ik heb dat ook! Ik krop altijd mn emoties op, en als het dan niet lukt met rijden ofzo, dan kan ik het niet meer tegenhouden en ga ik soms huilen :p

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:16

Als ik huil, is dat eigenlijk alleen als ik eraf val. Nu is dat niet meer maar toen ik klein was was het van de schik.

Butterflyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:54

Aleen tranen van geluk. :')

Butterflyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:55

hmm, oud topic sorry. :o

Valerie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:31

Tranen van geluk toen we het kampioenschap wonnen ! :)
En 1x van angst omdat tijdens mijn 1e springwedstrijdje mijn pony elke keer maar weigerde bij een bepaalde sprong, en uiteindelijk helemaal recht op ging steigeren..

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:35

Ooh ik herken je verhaal zo, ik ben op oefenparcours geweest en het wilde allemaal niet lukken, toen werd ik ook nog is bang om te springen, en dan krijg ik een dikke keel, moet huilen en dat hield niet meer op totdat ik over de eerste hindernis van het parcours was.. Heel vervelend vooral omdat iedereen je nogal raar aankijkt..

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:31

eens een keer omdat ik erg moest lachen.

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:40

Gelukkig ben ik niet de einge. ik ben gauw onzeker van mezelf en krijg dan gauw last van m'n emotionele problemen omdat ik dat maar al te graag goed wil doen en het perfect wil hebben. Gelukkig is dat met de laatse jaren verminderd tijdens het rijden en durf ik steeds meer behalve springen dat wil ik nooit meer. Ik ben ook gauw buiten het paardrijden om als er iets niet goed gaat op school werk ofzo. Heb jij dat ook?

parelliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:58

ik had hier alleen last van toen ik voor het eerst van een paard viel in me begin tijd van me lessen ze schrok en steigerde ik viel had geen pijn ofzo maar echt van de schrik kreeg ik toch echt een trillende stem, ik durfde toen ook niet meer op haar, heb toen een paar lessen op een ander paard gereden en ben toen weer op haar gaan rijden dit ging prima was ook helemaal niet meer bang

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 13:16

hoi schreef:
Gelukkig ben ik niet de einge. ik ben gauw onzeker van mezelf en krijg dan gauw last van m'n emotionele problemen omdat ik dat maar al te graag goed wil doen en het perfect wil hebben. Gelukkig is dat met de laatse jaren verminderd tijdens het rijden en durf ik steeds meer behalve springen dat wil ik nooit meer. Ik ben ook gauw buiten het paardrijden om als er iets niet goed gaat op school werk ofzo. Heb jij dat ook?

Ja, dat perfectionisme herken ik zeker :j de lat ligt altijd hoog!
En ik ben gewoon een emotioneel type, ik huil snel :+

Alyss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:08

Ik huil opzich niet snel als ik bang ben.
Maar ik heb wel twee keer een gigantische huilbui gehad doordat mijn instructrische de hele tijd tegen me stond te schreeuwen. De eerste keer was een les voor het proefje en ik reed toen echt bagger. Zij vond vervolgens dat ik het veel beter moest kunnen en bleef maar schreeuwen totdat ik het beter deed -> dat werkte niet (a)
En de tweede keer was toen ik het helemaal verpeste op een van de makkelijkste manege paarden. Maar dat was toen de les op de laatste dag van de proefwerkweek en ik was eigenlijk gewoon te moe om iets te doen... :p

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:42

Alyss_ schreef:
Ik huil opzich niet snel als ik bang ben.
Maar ik heb wel twee keer een gigantische huilbui gehad doordat mijn instructrische de hele tijd tegen me stond te schreeuwen. De eerste keer was een les voor het proefje en ik reed toen echt bagger. Zij vond vervolgens dat ik het veel beter moest kunnen en bleef maar schreeuwen totdat ik het beter deed -> dat werkte niet (a)
En de tweede keer was toen ik het helemaal verpeste op een van de makkelijkste manege paarden. Maar dat was toen de les op de laatste dag van de proefwerkweek en ik was eigenlijk gewoon te moe om iets te doen... :p

Ik kan der ook niet tegen hoor mensen die tegen me schreeuwen bah

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:51

Ik herken het ook. Vroeger viel het wel mee, maar toen is er iets gebeurd waardoor ik alles eng begon te vinden.
Als hij onverwacht schrok of een stap opzij sprong of omdraaide was ik bang en wilde ik niet meer, dan moest ik huilen en kon ik alleen maar stamelend zeggen ik wil eraf.
Dit was vorig jaar. Ook buiten rijden durf ik niet meer, als het paard dan iets onverwachts doet dan word ik bang en flitst er weer door me hoofd dat ik eraf moet.

Nu heb ik een boek gelezen, paardrijden zonder angst en vorige week mijn eerste privé les gehad op een manege... het opstijgen vond ik wel spannend, omdat mijn paard dan weg rende. Maar t ging heel goed en ben niet bang geweest, daardoor heb ik ook niet hoeven huilen :)

Wel word ik emotioneel als ik iemand buiten op een paard zie rijden, omdat dat, voordat ik mijn angst heb ontwikkeld, juist het aller liefst buiten reed met m'n paard...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 21:17

jumpgirl schreef:
Ik herken het ook. Vroeger viel het wel mee, maar toen is er iets gebeurd waardoor ik alles eng begon te vinden.
Als hij onverwacht schrok of een stap opzij sprong of omdraaide was ik bang en wilde ik niet meer, dan moest ik huilen en kon ik alleen maar stamelend zeggen ik wil eraf.
Dit was vorig jaar. Ook buiten rijden durf ik niet meer, als het paard dan iets onverwachts doet dan word ik bang en flitst er weer door me hoofd dat ik eraf moet.

Nu heb ik een boek gelezen, paardrijden zonder angst en vorige week mijn eerste privé les gehad op een manege... het opstijgen vond ik wel spannend, omdat mijn paard dan weg rende. Maar t ging heel goed en ben niet bang geweest, daardoor heb ik ook niet hoeven huilen :)

Wel word ik emotioneel als ik iemand buiten op een paard zie rijden, omdat dat, voordat ik mijn angst heb ontwikkeld, juist het aller liefst buiten reed met m'n paard...

Ik snap precies hoe je je voelt, het klink allemaal heel herkenbaar :(:)
Dat boek klinkt bekend, volgens mij heeft mijn instructrice het thuis, zal haar eens vragen

Heb je een eigen paard of een verzorgpaard? Of rij je op een manege?

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:49

jumpgirl schreef:

Dat gevoel ken ik ook, dan zie je zo iemand genieten en dat wil jij dan ook maar als je het toch het zelf wil proberen dan komen die angsten weer en ga je der toch weer vanaf. Maar ik vind het knap van je dat je zo doorzet dat moet je ook niet vergeten, zolang je het maar stap voor stap probeert dan kom je er wel :j

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:45

in de winter krijg ik tranen in mijn ogen kan het zelf ook niet stoppen of als ik recht de wind in kijk. #)

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:49

Kan me hier eigenlijk niet in terug vinden, ik word meestal boos als er iets engs/onverwachts gebeurd :=
Maar inderdaad goed dat je al hulp krijgt en je al meer durft!