Het nut van rijbroek met leren zit vlak??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

luckymelody

Re: Het nut van rijbroek met leren zit vlak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:11

Het nadeel is bij lange ritten dat ik grote open wonden krijg van die broeken met leren inzet. Gewoon in de bak prima, maar voor mij niet meer bij uren in het zadel. Een stalgenootje had ook precies hetzelfde probleem.

Ilsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:14

luckymelody schreef:
Het nadeel is bij lange ritten dat ik grote open wonden krijg van die broeken met leren inzet. Gewoon in de bak prima, maar voor mij niet meer bij uren in het zadel. Een stalgenootje had ook precies hetzelfde probleem.

nooit last van gehad en er toch al wel ritten van 5uur mee gemaakt.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:14

Ilsie schreef:
luckymelody schreef:

nooit last van gehad en er toch al wel ritten van 5uur mee gemaakt.

Ik ook niet, maar iedereen heeft een andere huid ;)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:20

luckymelody schreef:

Ligt dat dan niet aan je ondergoed? Ik heb er namelijk ook nooit last van, maar draag altijd katoen. Ik ken een verhaal van een oud stalgenootje en synthetisch ondergoed... Komt er op neer dat ze daar echt niet vrolijk van werd :n

Piet86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:15

Meer grip enz.. maar ik koop altijd zonder.. loopt fijner:P

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:24

Ik zweer bij m'n broeken met leren zitvlak, ik denk dat het ook ligt aan het merk/type broek hoor. Ik rij zelf met pikeur en heb er ook eentje in de kast liggen zonder leer. Die gebruik ik alleen als de andere allemaal in de was liggen :D

Ik denk, als je het leer niet goed kent of gewoon bent, je het ook niet mist. Maar daarintegen, als je er wel aan gewend bent, je moeilijker opnieuw zonder kan rijden (toch het eerste moment, na een kwartiertje ben ik het meestal alweer gewoon). Ik zit er gewoon beter op, vooral bij lange ritten, anders ligt mn kont echt open (en ik heb een grote kont...). Is niet zo dat ik er een hinder van ondervind dat ik niet meer zou schuiven in m'n zadel. Ik heb helemaal geen problemen van te weinig schuiven /glijden en kan alles doen wat ik wil (zelfs opstappen). Met pikeur trouwens ook geen probleem qua hardheid van leer. Die ene van HH die ik heb vind ik niet fijn. Leer te hard en stof té rekbaar (is vervelende combi). Nja, de prijs is er natuurlijk ook naar..

lovestable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 11:40

@ inesje

Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb alleen maar broeken met leren zitvlak van Kyron een heel goed merk. Kun je ook een keer proberen. Ik heb ook nog een zonder maar wel met een zichtbaar zitvlak alleen ergens zit het toch niet zo lekker als met leer. Ik draag die broek ook alleen als ie als enigste nog in de kast
ligt. Volgens mij heb ik hem zelfs al aan mijn broertje gegeven omdat ik hem zo zat was :)

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:51

hmm. Ik kan er moeilijk aan wennen. Soms vind ik het fijn om iets te verzitten en dat gaat dan moeilijk. Het meest vervelend vind ik het opstappen. Ik ben echt niet stijf, stap zo op eentje van 1.80 maar níet met leren zitstuk. Dat 'rekt' niet mee. Ik voel me dan zo een ontzettende kluns. Ik vraag me af alleen ik daar last van heb..

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:29

Kyron? nog nooit van gehoord, ik denk dat ze dit niet standaard in Belgie hebben liggen.

NozidiaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:30

Ik zweer erbij. :j
Vind het echt zalig! (rijd meestal wel met: Eurostar, Pikeur etc.) die vind ik wel het fijnste. :)

Maar ieder z`n ding.

lovestable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:09

inesje15 schreef:
Kyron? nog nooit van gehoord, ik denk dat ze dit niet standaard in Belgie hebben liggen.

Nee helaas niet. Ik heb mijn broek in Duitsland gekocht maar je kunt hem ook in Nederland bestellen. Die broeken zijn ideaal! Je hebt geen problemen met vast plakkende broeken bij het opstappen (ik weet niet echt hoe je het moet omschrijven :D) Ze zitten echt super! En gaan heel lang mee. Echt een tip.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:14

Blèh, zit ik net aan de andere kant van België, met aan tegenovergestelde richting van ons minilandje Nl en Duitsland :P

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:15

ik heb een aantal broeken met leren zitvlak gehad, heerlijk.
Ik had alleen op een gegeven moment alle 3 de broeken (waaronder een witte) allemaal op dezelfde plek dat het leer heel dun was, en bijna een gat erin. Zelfs de witte, die ik dan toch niet vaak aanhad.
Kreeg niks vergoed van de fabrikant, helaas.
Ben daarna overgestapt op kunstleer, maar dat had niet hetzelfde effect als een leren broek. Dus nu weer gewone broek (behalve m'n witte, dat is kunstleer)

lovestable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:42

inesje15 schreef:
Blèh, zit ik net aan de andere kant van België, met aan tegenovergestelde richting van ons minilandje Nl en Duitsland :P

Misschien bezorgen ze wel naar België? Ik hoop het voor je je mist echt wat ;)

merell12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:21

ik heb er 2 met leren zitvlak en 1 zonder
ik vind met leer fijner op een of andere manier denk ik dan dat ik steviger zit ofzo?:P

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:47

Is wat lastig om zo een broekje te bestellen, ben nogal 1/ zwaar en 2/ een lastige als het om rijbroeken gaat :P

lovestable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:03

hm ik heb ook zo mijn gebrekken met broeken ik moet altijd een veel te kleine maat nemen omdat ik 1. nogal geen kont heb en lange dunne benen 2. kies keurig ben. Maar die broeken van Kyron die maten kloppen echt perfect. Ik moest eerst 152 nemen van een broek van rp. Bij Kyron kon ik gewoon 170 nemen (maar dat was vroeger XD )

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:32

Eb01 schreef:
hmm. Ik kan er moeilijk aan wennen. Soms vind ik het fijn om iets te verzitten en dat gaat dan moeilijk. Het meest vervelend vind ik het opstappen. Ik ben echt niet stijf, stap zo op eentje van 1.80 maar níet met leren zitstuk. Dat 'rekt' niet mee. Ik voel me dan zo een ontzettende kluns. Ik vraag me af alleen ik daar last van heb..

Nee dat heb jij niet alleen :P
Mijn ervaring is dat dat wel heel erg verschilt per merk. Ik heb er met veel rijbroeken vooral op mijn knieen last van. Heb nu een Eurostar en vind hem helemaal super zitten. Wel alle voordelen, niet de nadelen van een rijbroek met leren zitvlak! Mijn witte rijbroek is een Pfiff. Prijs/kwaliteit is prima in verhouding, maar zit niet net zo lekker als de Eurostar!

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:13

Eurostar is ook gewoon een heel fijn merk ! ^^
Heb er ook rijbroeken van en ik wil ook geen andere meer!

kirstenOscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:20

Ik vind het zelf erg prettig zitten.
Je hebt meer grip.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:39

ik heb er een gruwelijke hekel aan. je zit muurvast in je zadel terwijl je net vlot de beweging moet kunnen volgen.
als je schuift zou je eigenlijk moeten leren meebewegen ipv jezelf te verankeren met een broek met antislip...