Paard alleen laten bij hoefsmid

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Paard alleen laten bij hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:29

enten gebeurd bij ons op stal jaarlijks allemaal tegelijk. De paarden dienen allemaal een halster om te hebben en dan gaat het prik, prik, prik (x 100 ) :P en daarna in alle boekjes een stempel.
Daar hoeft echt niemand bij te zijn hoor!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:31

Mijn vorige smid deed de paarden ook alleen.
Meestal kon hij alleen als ik werken was namelijk.
Hij heeft zelf aangegeven daar geen problemen mee te hebben omdat ze allebei zo braaf zijn.
Bij de nieuwe smid ben ik er wel bij, maar die is dan ook nog maar 1x geweest.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:38

Ja hoor, hier durf ik m'n paarden ook rustig alleen te laten bij de smid. Ze blijven allebei keurig netjes stil staan, en geven braaf voetjes. De smid vind het alleen wat minder geslaagd, want hij is echt een enorme kletskous, en ja, paarden zeggen niet zo veel terug. :+

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:35

Bij mijn vorige hoefsmid was ik er altijd bij, omdat hij dat fijn vond.
Zelf vond ik het altijd 2 uur lang paardje aaien en wat kletsen, paard is zo braaf..
Maar hij heeft het verknald bij mijn paard (onterecht op haar flikker gegeven) en sindsdien leek een afspraak maken onmogelijk.

Nu heb ik een hoefsmid via een vriendin (en een stalgenoot, allemaal dik tevreden), waar ik mee bel en whatsapp, maar telkens vallen de afspraken zo dat ik er niet bij kan zijn. Maar hij belt altijd even naderhand, zet in zijn agenda welke week ze weer moet, zo fijn een meedenkende smid ;) En ze staat super netjes op haar ijzers. Stalhouder zorgt dat ze binnen staat. Maar heb hem dus nog nooit gezien :+

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:43

Mijn hoefsmid pakt mijn merrie en zet haar daarna weer terug! nooit problemen gehad! hij is dan ook al wel bijna 7 jaar onze hoefsmid

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:44

Mijn hoefsmid haalt zelfs mijn paard uit de wei en zet hem terug :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:40

Mijn ruin laat ik gewoon alleen,als ik er niet ben,pakt de smid hem vast van stal en gaat ermee aan de slag. Bij mn jonge merrie is er altijd iemand bij,meer om de smid te helpen.