Eigen paard goed te combineren met fulltime baan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:05

Daarom neem ik expres geen huisdieren, blijft je huis gewoon veel schoner. Veel minder tijd kwijt aan huishouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:15

Suzanne F. schreef:
Daarom neem ik expres geen huisdieren, blijft je huis gewoon veel schoner. Veel minder tijd kwijt aan huishouden.

Ook zonder huisdieren zou ik 1 tot 2 maal per dag stofzuigen.

zap

Re: Eigen paard goed te combineren met fulltime baan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:16

1 tot 2 maal per dag stofzuigen. Fanatiek, dat red ik niet hoor :P

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:16

Ik werk minstens 50 uur in de week en doe mn paard elke dag zelf beweging geven en verzorgen. Dat is wel eens veel maar het zorgt er wel voor dat ik ook nog wat frisse lucht krijg. Werk , paard, vriend, huis. Het is een kwestie van plannen en organiseren. Wel heb ik alles op max 5 km van elkaar zodat ik niet mn kostbare tijd aan reizen kwijt ben. En wedstrijden rijden zit er ook niet in. Vriend lief heeft niks met paarden dus wil ik niet dat alle vrije tijd en geld in de sport gaan zitten. Kortom: met wat discipline en de juiste keuzes kom je een heel eind.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:18

Ik werk 34 uur per week. Heb een eigen huis (95m2), 1 paard, 2 langharige katten en een relatie.
Tevens sport ik 5x per week in de sportschool. Stal is op 18 km afstand, sportschool idem dito.

Maandag: Werken van 8.30 - 17.00 Om 19.00 uur sportschool, paard wordt gemest/buitengezet/gevoerd door stal
Dinsdag: werken van 8.30 - 13.00 , in de middag paard rijden, mesten, etc. Dan om 19.00 uur sportschool
Woensdag: werken 8.30 - 14.00 werken, in de middag paard rijden, mesten etc en om 20.00 uur sportschool
Donderdag: werken 8.30 - 17.00 werken, in de avond paard longeren, mesten etc
Vrijdag: werken 8.30 - 17.00 werken, paard wordt door iemand anders gemest/buitengezet/gevoerd en om 20.00 sportschool.

In de weekend maak ik groot rondje door het huis, duurt meestal 3 uur. Alles stofzuigen, poetsen, boenen, was doen etc.
Daarna ga ik naar het paard en ook nog wel eens naar de sportschool. Ik rij 3 tot 4 keer per week en longeer meestal 1 tot 2x per week.
Paard heeft standaard 2 dagen vrij (maandag en vrijdag). Super te combineren hoor!

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:26

Hoi,

Geen probleem.
Ik werk minimaal 40 uur. manlief zo rond de 60, dus huishouden is grootste gedeelte voor mij. (heb wel 1x per 2 weken 3 uur poetsvrouwtje gelukkig)
Maar zoals al voorbij is gekomen..is het beetje plannen, en veel ff tussendoor..
's morgens 15 minuten eerder uit je bed, en alvast je eten klaar zetten voor als je thuis komt bv.
Ik ben ergens tussen 17.30-18.00 thuis. Koken- eten en meestal ben ik dan rond 19.00 op stal.
Op stal worden ze gevoerd en buiten en binnen gezet, rest is voor jezelf.
Ben daar dus ook rond 21.00-21.30 klaar.
Ik geef mezelf 1 dag per week vrij. Dan kan ik ff thuis bij werken..dan hou je in het weekend ook nog wat tijd over.
Probeer zoveel mogelijk de tijden te gaan als je partner ook zijn hobbies aan het beoefenen is..dan ben je ook meer samen thuis.
Werkt prima.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:29

Romeo2007 schreef:
Ik werk 34 uur per week. Heb een eigen huis (95m2), 1 paard, 2 langharige katten en een relatie.
Tevens sport ik 5x per week in de sportschool. Stal is op 18 km afstand, sportschool idem dito.

Maandag: Werken van 8.30 - 17.00 Om 19.00 uur sportschool, paard wordt gemest/buitengezet/gevoerd door stal
Dinsdag: werken van 8.30 - 13.00 , in de middag paard rijden, mesten, etc. Dan om 19.00 uur sportschool
Woensdag: werken 8.30 - 14.00 werken, in de middag paard rijden, mesten etc en om 20.00 uur sportschool
Donderdag: werken 8.30 - 17.00 werken, in de avond paard longeren, mesten etc
Vrijdag: werken 8.30 - 17.00 werken, paard wordt door iemand anders gemest/buitengezet/gevoerd en om 20.00 sportschool.

In de weekend maak ik groot rondje door het huis, duurt meestal 3 uur. Alles stofzuigen, poetsen, boenen, was doen etc.
Daarna ga ik naar het paard en ook nog wel eens naar de sportschool. Ik rij 3 tot 4 keer per week en longeer meestal 1 tot 2x per week.
Paard heeft standaard 2 dagen vrij (maandag en vrijdag). Super te combineren hoor!

En een vriend/man of vriending natuurlijk?

AmigoSil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:30

Gelukkig ben ik niet de enige lees ik hierboven! Ik heb twee paarden (gelukkig staan die bij ons op de boerderij) en werk ook 40 uur. Daarnaast help ik in het weekend mijn vriend zoveel mogelijk op de boerderij. Het valt inderdaad allemaal te combineren, maar ik heb veel hulp van mijn ouders en laat vaak feestjes of vriendinnenuitjes schieten. Mijn moeder poetst 1 x per week een paar uurtjes ons huis en mijn vader wil altijd helpen met "mannenklusjes" als ik het vraag. Als ik in het weekend wedstrijd heb, loop ik met de data van de wedstrijden mijn eigen agenda, die van mijn vriend en die van mijn ouders af (die moeten dan de auto afstaan want we hebben zelf geen auto die de trailer kan trekken). Vakanties (we gaan ongeveer een week per 3 jaar!) moeten altijd zo gepland worden, dat iemand in ons huis kan logeren en in de zomer rijdt ik de paarden niet als er na mijn werk 's avonds hooi of stro moet worden geladen of als we voor nieuwe kalveren moeten zorgen.

Dat mijn paarden aan huis staan, schilt natuurlijk flink reistijd, maar het gebeurd regelmatig dat ik om 23.00 uur (of later) nog even naar de paarden ga of om half 1 's nachts sta te stofzuigen.

Ik zit na een week rennen en vliegen wel eens op de bank te denken..... wat heb ik nu eigenlijk de afgelopen week gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:35

zap schreef:
1 tot 2 maal per dag stofzuigen. Fanatiek, dat red ik niet hoor :P

Als ik niet het eerste uur les moet geven voor het werk en dan als ik thuiskom. In het weekend sowieso 2x

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:36

vonneke schreef:

Ik ben er de hele dag niet dus dat is dan knap. Zuigen als er niks ligt en niemand in huis is geweest. :D

Hier heeft het huis niks te lijden als er overdag niemand is, die paar uurtjes 's avonds maak je geen vuil zonder huisdieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:37

Suzanne F. schreef:
[naam] schreef:

Ik ben er de hele dag niet dus dat is dan knap. Zuigen als er niks ligt en niemand in huis is geweest. :D

Hier heeft het huis niks te lijden als er overdag niemand is, die paar uurtjes 's avonds maak je geen vuil zonder huisdieren.

Dat is ook zo. Maar ik zie overal stof hihi

nicole1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:38

prima te doen.
heb altijd fulltime gewerkt en bijna dagelijks gereden.
nu met 2 kinderen moet ik toegeven dat het wat meer moeite kost maar als je iets graag wilt lukt het altijd!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:41

Ik werk fulltime, ben getrouwd en had tot voor kort een eigen paard, nu een bijrijdpaard. Ik ga altijd gelijk uit mijn werk rijden, dan ben ik rond 18:30 thuis. Het paard staat volpension, ik hoef verder niet uit te mesten oid. Op deze manier kunnen we samen eten en heb je daarna tijd om iets met elkaar of met vriendinnen te doen. Mijn man gaat vaak uit het werk sporten en is dan rond 19:00 thuis. Hij heeft er dus geen 'last' van dat ik paard rij. Daarnaast komt hij graag kijken/foto's maken op wedstrijd.

Een wasje draaien kan 's avonds en ook stofzuigen is zo gebeurd. De rest kunnen we in het weekend doen. Er blijft nog voldoende tijd over om andere dingen te doen. En ik ben ook bereid om het paard een keer een dagje vrij te geven als dat thuis beter uit komt.

Verder sluit ik me aan bij de post van Equimotion. Het is een dure en tijdrovende hobby waar je beide achter moet staan.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:51

Ik werk zo'n 45 uur per week en maak dan ook regelmatig lange dagen (van 10.00 tot 22.00 met tussendoor even thuis eten, ook veel reistijd zit hier bij in, heb 3 functies namelijk), heb een eigen paard en een man, thuis hebben we nog 2 honden en 3katten.
Mijn man werkt thuis, dus hij doet op dit moment nog vaak de huisdieren en het huis. In het weekend help ik mee en ga ik met de honden naar het bos., het zijn 'mijn' honden dus hij doet alleen 2x daags een snelle plas en voor het slapen gaan loop ik er een blokje mee.

Mijn paard staat op een stal waar ze 24/7 buiten lopen in groepsverband, met onbeperkt ruwvoer en schuilmogelijkheid. Hij heeft dus eten, beweging en vriendjes en dus hoef ik er niet heen als ik niet kan of wil. Dat scheelt echt enorm, ik zou hem dus ook nooit op een stal kunnen zetten waar hij van mij afhankelijk is, want dat redt ik niet en dan zou ik hem (heel erg) tekort doen.

Op dit moment heb ik het echt te druk en ga ik op zoek naar een bijrijder, ik rijd vaan zelf op zaterdag t/m maandag, waarvan op zondag les en regelmatig op zaterdag wedstrijd. Door de weeks kan ik vaak ook nog wel een avond heen, maar ja ik zit ook graag even thuis bij mijn man, want zoals je zult snappen zien we elkaar niet zo heel vaak/lang.
Dus voor 3 dagen ga ik op zoek naar een bijrijder.

Als ik gewoon 40uur zou werken op kantoortijden dan zou ik het makkelijk redden, want je kunt dan immers 'savonds nog heen en in het weekend.

mijn tip is wel: ga echt op een goede stal staan, waar je paard voor je 'gedaan' wordt, zodat hij niet 24 uur op stal staat als jij er niet bent. Dat vind ik sowieso geen goede stallen met zo'n beleid trouwens, maar dat is weer een andere discussie ;)

Ik denk wel dat als er kinderen bij komen, het erg lastig te combineren wordt, maar wellicht dat je dan als vrouw zijnde ook minder gaat werken en op die manier weer af en toe je handen vrij kunt hebben.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:12

Ik heb geen paard, maar dat is juist vanwege de tijd. Ik werk 40 uur (wat vaak meer wordt) en reis nog minstens 2,5 (vaak eerder 3) uur per dag.

7:00 de deur uit; 8:30 beginnen tot 17:00/17:30. Ben eigenlijk zelden voor 19:00 thuis. Dan nog koken/eten/omkleden en in de auto naar stal. Ben dan ergens tussen 20:00 en 20:30 op stal. Nou ja, daar ben ik toch zeker minimaal 2 uur, maakt dat ik dan meestal pas tegen 23:00 thuis ben.
Met de wekker op 6 uur betekent dat dus snel douchen en naar bed.
Ik vind het heerlijk voor een paar dagen in de week, maar elke avond zou ik het niet zien zitten (en mijn vriend al helemaal niet). Feitelijk wel haalbaar dus, maar ik zou het niet willen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:16

maar als je dus een paard hebt staan die buiten loopt, en je dus niet elke dag heenhoeft maar bv 2x doordeweeks en daarnaast nog in het weekend, dan kan het toch wel?
Ik blijf nooit hangen op stal, kom er puur voor mijn paard. In het weekend ben ik er wat langer, maar nu is het echt hup spullen klaarzetten en snel aan de gang, rijd ook altijd maar 45 minuten dus ben meestal incl. reistijd 2,5 uur weg. Voor die dagen kan je vriend misschien zorgen dat het eten klaarstaat, of op die dagen eet je even makkelijk (of je maakt de dag ervoor alvast wat klaar, of je trekt wat uit de vriezer wat je eerder hebt gemaakt, of salade enz enz).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:18

Je paard 24/7 buiten hebben is a) een manier die je zelf moet willen/liggen b) haalbaar zijn in je omgeving.
In Groningen is dat denk ik wat makkelijker te realiseren dan in de randstad.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:28

Ik werk 32 uur en doe daarnaast een studie en ben getrouwd.
Ik red het echt niet om iedere dag te gaan. Vroeger voelde ik me daar schuldig over, maar dat heb ik al lang geleden losgelaten. :+ Nee, ik weet dat hij in goede handen is als ik een dagje geen tijd heb.
Mijn man wil me namelijk ook nog wel eens zien doordeweeks haha. Paard staat trouwens 12 kilometer verderop. :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:30

Ik werk 36 uur, heb een relatie en woon samen (dus ook een huishouden) en heb sinds kort weer een eigen paard. :) Het lukt mij wel om elke dag te gaan, al geef ik zowel mezelf als mijn paard af en toe een dagje vrij. Even 'bijtanken'.. ;) Het kan imo prima, al moet je er wel keuzes voor maken..

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:59

Hier ook baan, relatie en huishouden. Ik doe het ongeveer zoals opisop_shop beschrijft.

Pony staat volpension (word gevoerd en binnen/buiten gezet). Ik ga ongeveer 3 keer per week naar stal, en dat is goed te doen. Ik heb ook een half uur reistijd met de auto, dus veel vaker zou een duur grapje worden.....
Pony is 18 en word ook niet meer intensief bereden, ongeveer 3 keer per week een half uurtje is genoeg.
Vriend gaat vaak mee.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:05

Equimotion schreef:
Vienna2007 schreef:
Dat schrijf ik ook niet.. Je eet toch ook samen? Hebben jullie geen weekend?

Doe jij door de week nooit iets met je partner samen dan (behalve eten)? Zo kan je de vraag ook stellen.
Vandaar dat ik zei dat het mooi is dat het voor jullie werkt, maar dat dat niet voor iedereen de standaard hoeft te zijn.

Nee, we werken toch allebei? Ik zou niet weten wat we doordeweeks zouden moeten doen anders dan werken, eten beetje voor de televisie hangen, beetje de liefde bedrijven en slapen, uit eten gaan of wat dan ook. Wij zijn dus raar neem ik hierbij aan.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:06

vonneke schreef:
Suzanne F. schreef:

Serieus? Waar komt je vuil dan vandaan?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:09

Vienna2007 schreef:
Doe jij door de week nooit iets met je partner samen dan (behalve eten)? Zo kan je de vraag ook stellen.
Vandaar dat ik zei dat het mooi is dat het voor jullie werkt, maar dat dat niet voor iedereen de standaard hoeft te zijn.

Nee, we werken toch allebei? Ik zou niet weten wat we doordeweeks zouden moeten doen anders dan werken, eten beetje voor de televisie hangen, beetje de liefde bedrijven en slapen, uit eten gaan of wat dan ook. Wij zijn dus raar neem ik hierbij aan.[/quote]

Ik denk dat ze juist dat soort dingen bedoeld. Hoe plan je dat in? Als je altijd in de avond wegbent, hoe hang je samen voor de tv? Als je in de avond weg bent, hoe ga je dan een keer op visite?

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:40

Visite naar wie? Mijn sociale leven heeft zich altijd al in het weekend afgespeeld, want vanaf mijn 14e werkte ik al na school, s'avonds paard en huiswerk...

Sowieso doet geen van mijn vrienden doordeweeks iets met andere vrienden hoor... Misschien is dat leeftijd gerelateerd.
Evenals de tijd waarop je naar bed gaat denk ik ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:44

Maar een avondje bankhangen kan ook erg prettig en ontspannend zijn..... vind dat echt heerlijk na een hele hectische dag. En gewoon met elkaar praten etc.