Ik rijd gewoon met bril. Enige last dat ik ervan heb is dat hij soms schuift en dan moet ik hem constant weer op m'n neus drukken. Met vallen heb ik er nog nooit last van gehad.
Ik heb zelf geen bril maar ik weet wel uit ervaring dat het voor een ander prettig is als degene die een bril heeft die ook opdoet
BrankaZ
Geplaatst: 04-11-11 11:13
Ik rij altijd met lenzen. Heb een bril, maar merk dat om 1 of andere reden mijn paard die altijd weet te raken als ik die op stal op heb (hond weet hem ook altijd feilloos te vinden). Verder vind ik de reflectie van de verlichting in mijn glazen vervelend. Ga nooit zonder bril of lenzen op stap. Mij te link, heb -1.50 en -2.00 lenzen en bril kwartje sterker (schijnt normaal te zijn) en zonder zie ik veel wazig en heb ik problemen om afstanden in te schatten. Veel te gevaarlijk.
thyra89
Geplaatst: 04-11-11 13:45
Ik rij zelf eigenlijk altijd met lenzen. Maar dat is meer omdat ik de regen ofzo op me bril irritant vind. Verder heb ik me bril eigenlijk alleen thuis op, of als ik te lui ben om me lenzen in te doen
slagchoco_91
Geplaatst: 04-11-11 13:53
Bril of lenzen, voor mij maakt het eigenlijk niet uit. Op de tast lijkt me niks met m'n +4,75
Ik heb nog nooit gehad dat mijn bril stuk ging of afviel tijdens een val, wel een keer meegemaakt dat de glazen onder het zand zaten toen ik vol met mijn gezicht in het zand viel ..
Met lenzen kan ik ook prima rijden zonder dat er stof achter de lens komt.. ik vang altijd alles op met mijn wimpers ... het moet wel een hele erge zandstorm zijn wil ik er last van krijgen.
Ik draag altijd lenzen omdat ik hoofdpijn krijg van mijn bril. Heb wel voordat ik lenzen mocht een keer een sportbril gehad, maar dat ook niet zo'n succes. Zonder lenzen of bril is geen optie. Ik zit namelijk bijna tegen de -5,00 aan.
Cyrilletje
Geplaatst: 04-11-11 14:03
Met bril, want zonder zie ik echt bar weinig... Lenzen verdraag ik niet en ik moet zeggen dat ik echt nooit last heb van mijn bril tijdens het rijden. Ik merk er ook helemaal niets van dat het vervelend zou zitten met een cap op.
ik heb een lens voor mijn rechter oog. deze heb ik met rijden en in het donker met de auto rijden nooit in. met paardrijden vanwege de stof. ik heb een sterkte van schrik niet -12.5 en de andere is miniem. dus alles komt dan zowiezo op mijn linker oog terecht. ben dit gewend en heb er verder ook geen problemen mee.
RoefNikkie
Geplaatst: 04-11-11 22:04
Persoonlijk vind ik het fijner om met lenzen te rijden. Het geeft je het gevoel dat je meer vrijheid hebt! Ik heb zelfs een keer gehad dat ik een tijdelijk bril had, hij paste niet goed en vloog tijdens een sprong van mijn hoofd af... Het paard schrok en ik viel op mijn hoofd.
Kayleigh__
Geplaatst: 05-11-11 19:10
Heb een tijd met en zonder bril gereden. Merk toch dat ik liever met bril rijd. Zie dan beter en heb na het rijden geen last van hoofdpijn. Irritatie is wel het schuiven van de bril, maar dat vind ik minder erg dan mijn hoofdpijn. Vaak heb ik niet eens door dat ik mijn bril goed doe.
ik rij zonder bril maar dat komt omdat ik nog zie zonder bril
Helentjuh
Geplaatst: 06-11-11 17:42
ik rij met bril . een keer zonder maar toen denderde ik er af...
RoefNikkie
Geplaatst: 06-11-11 21:50
Helentjuh schreef:
ik rij met bril . een keer zonder maar toen denderde ik er af...
ahahhaa Dat had ik dus precies andersom! Het is toch wat met die brillen- lenzen !
MxP
Geplaatst: 07-11-11 13:04
Mijn ogen zijn niet zo heel slecht, maar heb altijd mijn lenzen in. Ik heb een hekel aan een bril.. zit echt niet fijn vind ik.
Maar misschien zou je eens verschillende merken moeten proberen? Wie weet kan je dan lenzen vinden die je ogen wel verdragen?
Mijn de lenzen die ik eerst had, deden bij mij ook af en toe zeer en mijn ogen werden snel heel droog. En heb nu andere en gaat prima.
maartjehorse
Geplaatst: 07-11-11 20:30
Je hebt wel gelijk dat met bril niet fijn rijdt, maar toch doe ik het soms, mijn bril zakt vaak af, of komt voor tegen mijn cap aan, of ik rijdt met lenzen, NOOIT op tast, dan ben ik volgens mij een gevaar op de weg, want dan zie ik niet eens een nummerplaat van een auto met -2,5 en -2 xD
LauraSaskia
Geplaatst: 07-11-11 20:36
mét, voor de veiligheid van mij en anderen.
inge_romeo
Geplaatst: 07-11-11 20:38
Niezel schreef:
Ik ben gezegend met -6 dus ik zal wel moeten Zonder bril kan ik mijn paard nog niet eens vinden
tja, ik ook. En aangezien in 'nog maar' 14 ben kan die sterkte nog flink oplopen Ik heb 'gelukkig' lenzen
paljaslaura
Geplaatst: 08-11-11 15:54
ik rij gewoon met m'n bril. Heb ook al meerdere malen de grond van dichtbij gezien en m'n brillie is tot nu toe altijd netjes blijven zitten. (:
Sabzje
Geplaatst: 12-11-11 20:51
Ik draag mijn bril sowieso afwisselend. Heb ook alleen een cilinder in het glas zitten, tegen dubbel zien en de daaraan verbonden hoofdpijn... Vind mijn bril ook absoluut niet fijn als ik mijn cap op heb, dan wipt ie op en neer..