Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
).
Gelukkig slechts één keer zo'n slechte ervaring. Achteraf gezien had ik dat moeten melden bij het secretariaat.
ik vertel dus waar het om ging en hij bekende serieus, dat heb ik niet gezien!
Ben niet anders gewend eigenlijk. Ilja000 schreef:FNRS proeven. Doe er meestal tussen de 30 en 40. Meestal wisselen de rubrieken wel, maar de F5 en F6 (zeg maar net onder B niveau) kunnen soms taai zijn. En met een beetje pech zie je dezelfde proef 15 keer of vaker terug. En met nog meer pech rijden ze allemaal maar middelmatig. En met nog meer pech is het bloedheet
(denk kindje met te korte beentjes om te drijven, en niet voorwaarts manegepaard... duurt lang!) 
, daar kan ik heel eerlijk in zijn.
Ze jureerd al langer dan 20 jaar geloof ik._Amigo schreef:Denk dat het ook moeilijk is om te jureren als er eerst een Totilas door de ring ging en dan een combi die gewoon een nette proef rijd..
Zat eerst te schrijven bij een jury en die gaf het ook toe dat het moeilijk wasZe jureerd al langer dan 20 jaar geloof ik.
Maar wat doet jullie als jury zijnde? In het begin al de hogere punten uitdelen of juist wachten totdat er een 'super paard' de ring inkomt?
Er is dus geen sprake van "wanneer deel ik de punten uit". Je geeft gewoon de punten voor wat je ziet. Als dat bij iedereen super is gaat iedereen met dikke punten naar huis, als dat bij iedereen slecht is gaat iedereen met slechte punten naar huis, zo simpel is het.linnie050 schreef:Ik rij zelf al jaren geen wedstrijden meer ga alleen mee op wedstrijd.
maar sinds kort rij i weer op een fnrs manege en misschien dat ik binnenkort of na de zomer een wedstrijd meedoe.
Ik heb ook geen verstand van jureren maar vraag me af als je bv dan 30 proeven middelmatig ziet kan je dan nog wel positief commentaar geven of goede cijfers.
Word jezelf zeg maar niet steeds negatiever dat je daardoor lagere cijfers gaat geven na de zoveelste middelmatige proef of slechte proef die je ziet?