Hoe als ruiter droog en warm de winter door?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoek66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:08

Wat je misschien ook kan doen, een maillot onder je rijbroek xD

x__Saartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:06

thermisch ondergoed, 2 paar sokken over elkaar, dikke handschoenen (je moet wel grip blijven hebben) maar dat ik gewoon wennen denk ik

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:22

Maartje1990 schreef:
[EA-CO] Goed voorbereid de winter in met een caphoes! Bestel nu!

voor als je cap het koud heeft! haha nee kijk maar even in het topic, gaat toch wat verder dan alleen je cap (maar dat dacht ik dus toen ik 't zag, ja, die cap die moet 't ook echt warm hebben :+

:))
Bij gebrek aan een goede paspop(kop) lijkt het inderdaad alsof het bijna alleen maar om de cap zit _O- . Hier het bewijs dat ie ook lekker lang in je nek is:
Afbeelding
In alle kleuren te krijgen, dus zelfs de setjesliefhebbers kunnen naar hartenlust combineren :)) .
Leuk dat ze genoemd worden in dit topic trouwens :j .

Maartje1990

Re: Hoe als ruiter droog en warm de winter door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:19

kun je niet iets doen dat die naar nog een stukje bij je borst oid naar beneden gaat? want anders waait daar ook nog de koude wint in. dat zie je op je foto ook, nog wat blote huid.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:22

Nou dat is een truitje met laag uitgesneden hals, ik neem aan dat je in de winter gewoon een jas aan hebt :P . Dan past ie iig in je jas. Maar hij kan aan de voorkant wel langer gemaakt worden, alleen kan ie dan minder goed gaan zitten als iemand bijvoorbeeld een dikkere of dunnere jas aan heeft of (no offense) een wat groter of kleiner hoofd/hals heeft. Het kan dan zijn dat dat langere stuk niet meer in het midden zit, en dan gaat dat niet lekker zitten.

untraceable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:31

Sjors493 schreef:
oke mensen jullie moeten mij niet gaan uitlachten....... ik heb afgelopen winter een thermolegging gekocht bij de action, zat erg warm! heb er nu nog een :')

Die zijn inderdaad heerlijk warm :j Afgelopen winter geen last gehad van de kou.( terwijl ik een onwijze koukleum ben :brr: ) Thermolegging onder de rijbroek, ski sokken en thermoboots aan. Thermoshirt onder mn trui en een wind en waterdichte winterjas aan.Handschoenen heb ik bij de welkoop gehaald. Afgelopen winter kwam ik met buiterijden iemand tegen die met een skibroek aan het rijden was, ging prima volgens haar

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 20:42

Ik heb inderdaad ook zo'n thermolegging van de action, maar dan wel een zwarte waarvan de binnenkant net fleece is. Daar moet ik wel een ruime rijbroek overheen doen, anders kom ik niet op m'n paard. :o
- 2 paar sokken
- legging + rijbroek
- thermo shirt van da hema
- ski shirt
- fleece vest
- bodywarmer
- jas
- sjaal
- muts
- 2 paar handschoenen
Zoe kom ik warm de winter door!

Linda1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 23:06

Thermolegging van de action (zwarte met soort fleece aan de binnenkant. Dan mijn rijbroek erover heen. Bed sokken (van de action) met daar overheen een paar paardrijsokken en dan thermolaarzen van Moutain Horse aan. Voor en na het rijden eventueel een skibroek er over heen. Dan kwa boven kleding een hemd/ thermoshirt, trainingsshirt (van HH met een soort fleece aan de binnenkant) twee fleece vesten, een bodywarmer een dikke winterjas. Handschoenen en als ik niet rij ook nog een sjaal en een muts.

Met natuurlijk warme chocolade melk en veel thee!

Bij sneeuw; veel sneeuw ruimen en vegen. Daar krijg je het ook warm van.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 23:35

Linda1989 schreef:
Thermolegging van de action (zwarte met soort fleece aan de binnenkant. Dan mijn rijbroek erover heen. Bed sokken (van de action) met daar overheen een paar paardrijsokken en dan thermolaarzen van Moutain Horse aan. Voor en na het rijden eventueel een skibroek er over heen. Dan kwa boven kleding een hemd/ thermoshirt, trainingsshirt (van HH met een soort fleece aan de binnenkant) twee fleece vesten, een bodywarmer een dikke winterjas. Handschoenen en als ik niet rij ook nog een sjaal en een muts.

Trek je dat allemaal over elkaar aan.. kun je dan nog wel bewegen?
Ik gebruik vooral softshell spullen..
En als ik er eindelijk aan denk mijn cap mee naar huis te nemen om op te meten wil ik ook zon coole caphoes..

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:47

Whe, die capdoek/bivakmuts/shawl/oorwarmers moet ik hebben!! Handig!
En zo'n softshell broek heb ik ook aangeschaft, met een lange thermo onderbroek van de Action er onder.
Moet nog goede winterrijlaarzen hebben en goede handschoenen.

Linda1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:25

Olikea schreef:
Linda1989 schreef:

Trek je dat allemaal over elkaar aan.. kun je dan nog wel bewegen?
Ik gebruik vooral softshell spullen..
En als ik er eindelijk aan denk mijn cap mee naar huis te nemen om op te meten wil ik ook zon coole caphoes..

Ja, alleen tijdens het rijden niet allemaal want dan is het te warm. Daarna doe ik alles over elkaar aan als het echt koud is/vriest en kan nog goed bewegen. Ik moet wel zeggen dat ik altijd door weer en wind buiten bezig ben met de paarden. Wel lekker warm als ik moet wachten totdat mijn paard droog is. Soms als het weer het echt niet toe laat ga ik in de binnenbak rijden.

Atina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:38

Kijk eens op de website van nocold. Daar heb je ook allerlei warmteproducten.

Zooltjes, handschoenen en bodywarmer. Echt super!
Ik ben een erge kou kleum, maar nu niet meer hoor.
Er zitten verschillende standen op, zodat je de warmte ook zelf kan regelen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:34

LoverHorses0 schreef:
gewoon heel dik aankleden

Je kan je wel heel dik aankleden, maar als je je niet op de juiste manier dik aankleed, zal je het alsnog koud krijgen. Daarom is het verstandig om met drie lagen te werken:
- Vochtafvoerende laag
- Isolerende laag
- Wind- en waterwerende laag

Meer info heb ik op m'n blog staan, zie onderschrift.

Bovendien, als je je warm aankleedt, en last hebt van wintertenen, zul je het alsnog niet lekker warm hebben.

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:52

Leonieke schreef:
Je kan een waterdichte en gevoerde rijbroek van soft shell nemen. Dan blijven je benen in ieder geval lekker warm en droog.

Je hebt ze van verschillende merken.

Dit is bijvoorbeeld die van Gersemi -> http://www.marengosoutfit.nl/site/webshop/product/8499

die heb ik ook! werkt perfect, lekker warm en je benen blijven droog!

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:53

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:47

Ik heb een thermolegging van de Hema onder mijn rijbroek aan.
Een verschrikkelijk lelijk ding, maar ja... je ziet hem toch niet :D
Ben wel op zoek naar thermolaarzen waar je ook prettig mee kunt rijden.
Heb twee jaar geleden een paar bij de Welkoop gekocht, maar die geven me niet genoeg steun rond mijn enkels. Met wat voor thermolaarzen rijden jullie?

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:01

Verkoopt de Action nu ook al warme kleding? Zoals ski broeken oid. Ik ben eigenlijk op zoek naar een softshell over broek. (Die je over je thermo broek of rijbroek kan doen) Maar ik heb er nog geen een kunnen vinden waar mijn dikke reet in past... >;)

En die thermo broeken van de Action zijn ook heel okee dus?

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:09

Ik zit net even op het web te zoeken. Maar ik dacht dat softshell echt 100% waterdicht is. Maar dat is dus helemaal niet zo ?? -O-

maykec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:19

Regenpak van de Hema! Echt ideaal, was maar 12,- en houdt me de hele zomer en herfst al droog. Ze vallen alleen erg groot. Met rijden, voordat je in het zadel gaat zitten moet je de broek even wat omhoog hijsen... Ik heb een wintec suede zadel dus dat glijdt niet. daar doe ik een hoes om zodat hij niet nat wordt, is wel ingespraid. Bij Eppeljack hebben ze oorwarmers voor aan je cap. Zal nog niet geprobeerd, maar wil ik wel nog hebben!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:32

Ik vind t regenpak van de Hema niet groot vallen hoor. Ik heb er maat XL van, maar ik had liever gehad dat ze ze nog een maatje groter maakten... :')

(Ik ben 1.80 en heb erg brede schouders, heupen en dijen) :D

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:48

Anoek66 schreef:
Wat je misschien ook kan doen, een maillot onder je rijbroek xD

dat heb ik vaak :P

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:49

Darkness85 schreef:
Ik zit net even op het web te zoeken. Maar ik dacht dat softshell echt 100% waterdicht is. Maar dat is dus helemaal niet zo ?? -O-

Mijn jas van softshell niet :P

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:42

#Ymke# schreef:
Sinds kort heb ik alleen de beschikking over een buitenbak en dat is enorm wennen!
Nu heb ik een goeie waterdichte jas, dikke warme schoenen/laarzen en voor de winter lekkere oorwarmers, maarja, ik heb nog een aantal onderdelen die niet droog/warm zijn.

Mijn benen worden nat door de regen en straks natuurlijk ook koud. Rainlegs vind ik ondingen, daar word je alsnog zeiknat mee. En die dingen zijn natuurlijk ook helemaal niet warm.

Daarnaast mn handen. Ik heb nu Roeckl winterhandschoenen, maar die heb ik deze zomer gedragen, swinters zijn deze te koud. Welke zijn nou écht warm en écht waterdicht???

andere tips zijn ook welkom natuurlijk :)

Voor je handen : Sealskin handschoenen, dunne binnenhandschoenen en daarover de dikkere buiten handschoenen.
ik heb jaren winter en zomer +/- 60 km per dag gefietst en dit waren de enige handschoenen die warm en droog bleven, er bestaan ook kousen van.

Om je benen droog te houden raad ik een lange jas aan zoals wandelruiters en de politie te paard dragen als het regent.
Hij bedekt volledig je zadel en benen en ze bestaan in verschillende kwaliteiten en prijzen..

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:51

Hier ook laagjes: thermo onderkleding (zeeman/ action), handschoenen (leer en fleece gevoerd van sectolin) en thermolaarzen (mh rimfrost).
Probleem: omdat paardje zo fris en vrolijk blijft :D rij ik tegenwoordig met bodyprotector. Ik kom nu tot de conclusie: gaat niet met mijn water en winddichte winterjas!
Past er niet onder en er ook niet overheen. Iemand een suggestie?

Die bovengenoemde caphoes lijkt me ook heerlijk!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:43

Ik heb afgelopen vrijdag 2 skibroeken gekocht voor maarliefst.... 14 euro :D Eén is van Nomad (waarvan ik de jas ookal heb, die echt heerlijk is <3 ) en de andere van Soho. Voor het rijden heb ik skihandschoenen gekocht, die nog wel aardig dun waren en waar ik denk ik prima mee kan rijden!