Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maartje1990 schreef:[EA-CO] Goed voorbereid de winter in met een caphoes! Bestel nu!
voor als je cap het koud heeft! haha nee kijk maar even in het topic, gaat toch wat verder dan alleen je cap (maar dat dacht ik dus toen ik 't zag, ja, die cap die moet 't ook echt warm hebben

. Hier het bewijs dat ie ook lekker lang in je nek is:
.
.
. Dan past ie iig in je jas. Maar hij kan aan de voorkant wel langer gemaakt worden, alleen kan ie dan minder goed gaan zitten als iemand bijvoorbeeld een dikkere of dunnere jas aan heeft of (no offense) een wat groter of kleiner hoofd/hals heeft. Het kan dan zijn dat dat langere stuk niet meer in het midden zit, en dan gaat dat niet lekker zitten. Sjors493 schreef:oke mensen jullie moeten mij niet gaan uitlachten....... ik heb afgelopen winter een thermolegging gekocht bij de action, zat erg warm! heb er nu nog een
Afgelopen winter geen last gehad van de kou.( terwijl ik een onwijze koukleum ben
) Thermolegging onder de rijbroek, ski sokken en thermoboots aan. Thermoshirt onder mn trui en een wind en waterdichte winterjas aan.Handschoenen heb ik bij de welkoop gehaald. Afgelopen winter kwam ik met buiterijden iemand tegen die met een skibroek aan het rijden was, ging prima volgens haar
Linda1989 schreef:Thermolegging van de action (zwarte met soort fleece aan de binnenkant. Dan mijn rijbroek erover heen. Bed sokken (van de action) met daar overheen een paar paardrijsokken en dan thermolaarzen van Moutain Horse aan. Voor en na het rijden eventueel een skibroek er over heen. Dan kwa boven kleding een hemd/ thermoshirt, trainingsshirt (van HH met een soort fleece aan de binnenkant) twee fleece vesten, een bodywarmer een dikke winterjas. Handschoenen en als ik niet rij ook nog een sjaal en een muts.
Olikea schreef:Linda1989 schreef:Thermolegging van de action (zwarte met soort fleece aan de binnenkant. Dan mijn rijbroek erover heen. Bed sokken (van de action) met daar overheen een paar paardrijsokken en dan thermolaarzen van Moutain Horse aan. Voor en na het rijden eventueel een skibroek er over heen. Dan kwa boven kleding een hemd/ thermoshirt, trainingsshirt (van HH met een soort fleece aan de binnenkant) twee fleece vesten, een bodywarmer een dikke winterjas. Handschoenen en als ik niet rij ook nog een sjaal en een muts.
Trek je dat allemaal over elkaar aan.. kun je dan nog wel bewegen?
Ik gebruik vooral softshell spullen..
En als ik er eindelijk aan denk mijn cap mee naar huis te nemen om op te meten wil ik ook zon coole caphoes..
LoverHorses0 schreef:gewoon heel dik aankleden
Leonieke schreef:Je kan een waterdichte en gevoerde rijbroek van soft shell nemen. Dan blijven je benen in ieder geval lekker warm en droog.
Je hebt ze van verschillende merken.
Dit is bijvoorbeeld die van Gersemi -> http://www.marengosoutfit.nl/site/webshop/product/8499
#Ymke# schreef:Sinds kort heb ik alleen de beschikking over een buitenbak en dat is enorm wennen!
Nu heb ik een goeie waterdichte jas, dikke warme schoenen/laarzen en voor de winter lekkere oorwarmers, maarja, ik heb nog een aantal onderdelen die niet droog/warm zijn.
Mijn benen worden nat door de regen en straks natuurlijk ook koud. Rainlegs vind ik ondingen, daar word je alsnog zeiknat mee. En die dingen zijn natuurlijk ook helemaal niet warm.
Daarnaast mn handen. Ik heb nu Roeckl winterhandschoenen, maar die heb ik deze zomer gedragen, swinters zijn deze te koud. Welke zijn nou écht warm en écht waterdicht???
andere tips zijn ook welkom natuurlijk
rij ik tegenwoordig met bodyprotector. Ik kom nu tot de conclusie: gaat niet met mijn water en winddichte winterjas!
Eén is van Nomad (waarvan ik de jas ookal heb, die echt heerlijk is
) en de andere van Soho. Voor het rijden heb ik skihandschoenen gekocht, die nog wel aardig dun waren en waar ik denk ik prima mee kan rijden!