Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jori_X schreef:Maar toch zie ik niet echt in waarom het voor dressuur zo nodig is. Eventing lijkt me inderdaad veel logischer!
Je bent niet voor niks in die klasse gekomen. Het kan natuurlijk best zo zijn dat het eventjes niet wil, maar het ergste wat er dan kan je gebeuren is dat je geen winstpunt rijdt.

Geryon schreef:Ik denk niet dat dat iets stoms is. Ik denk het ook namelijk en vast nog wel veel meer.
_Esther_87_ schreef:Geryon schreef:Ik denk niet dat dat iets stoms is. Ik denk het ook namelijk en vast nog wel veel meer.
Nou, ik heb nog nooit een officiële springwedstrijd gereden (en de laatste onderlinge dateert ook wel van bijna 10 jaar geleden geloof ik) en ik snap het prima. Heeft meer te maken met inlevingsvermogen en al dan niet oog hebben voor dingen die buiten je belevingswereld liggen denk ik...
. Lynn_x schreef:jori_X schreef:@Lynn_x het is vooral de vertrouwenskwestie zoals lielle al zei. Die gaat bij dressuur niet op. Bij blessures hoop ik sowieso dat je niet start en spanning komt inderdaad bij beide voor.
Dan start je toch hc?
Lynn_x schreef:Mwa, vaak is een eerste prijs toch wel rond de 30/50 euro. Handig meegenomen als je in 2 klasse's start, nietwaar?
Ja, soms wel 80 deelnemers, bij springen moet je soms ook even geluk hebben dus dan is de kans vrij klein dat je 2x wint.
Die bepaalde dingen heel eng vinden? Dan zou je dus wel HC je eerste proef kunnen starten om je paard aan de 'enge' dingen te laten wennen en daarna voor het echt. Ik weet wel dat je ook af kunt groeten maar als paarden ergens langer dan 40 seconden aan het klooien zijn mag je niet verder rijden en dat kan met een HC start wel. Eigenlijk pleit ik niet eens zo zeer voor een klasse lager voor punten alswel voor een 1e proef HC en een tweede voor punten.