Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
shetjessweet schreef:Ik denk dat het probleem van TS niet er niet zozeer in zit dat het een hengst op leeftijd is, maar het feit dat er niets bekend is over hoe hij zich in een kudde gedraagt. Aangezien hij waarschijnlijk nooit met andere paarden in een kudde heeft gestaan is er een kans dat hij zich niet zal weten te gedragen tussen de andere paarden.
mariska32 schreef:nee,het gaat om een ruinenkudde.
wel lopen er merries net aan de andere kant van het draad bij de buren.
maak ik me nou te veel zorgen als ik bang ben voor een knokpartij/strijd tussen de [ex]hengst en mijn ruinen?
hestejente schreef:mariska32 schreef:nee,het gaat om een ruinenkudde.
wel lopen er merries net aan de andere kant van het draad bij de buren.
maak ik me nou te veel zorgen als ik bang ben voor een knokpartij/strijd tussen de [ex]hengst en mijn ruinen?
Daar kun je nooit wat zinnigs over zeggen. Mijn ruin (geruind met 2,5 jaar) is vorige maand ingeschaard in een kudde waar onder andere een redelijk dominante ruin (geruind met 3 jaar) staat. Ze zijn nu 12/11 jaar oud, en dus al een tijd ruin.
Mijn paard is de socialiteit zelve, altijd in kuddes gestaan, kan bij alles en iedereen behalve heel zure merries. Ik verwachtte dan ook geen enkele problemen in de nieuwe groep, hooguit wat gegil en gebijt van de andere ruin.
Toen het draadje tussen die twee uit ging ging mijn paard meteen in de aanval en mepte erop los. Zo had ik hem nog nooit gezien. En heb 'm in meerdere verschillende groepen gehad.
Van tevoren kun je er echt geen inschatting van maken. Je weet niet hoe hij gaat reageren op het ruin-zijn, op het leven in een groep en je kunt ook niet voorspellen hoe de interactie met de andere ruinen zal zijn.
Is het een mogelijkheid om hem als hengst in die groep te zetten?
]