jasmijn78 schreef:Zeg dan: minimaal 2 x Z met een zelf opgeleid paard. Dat zal al meer kaf van het koren scheiden. Als je voor de tweede keer met een zelfopgeleid paard in het Z komt wordt de kans dat dat toeval is al kleiner. Maar ja, dat betekent wel minder opbrengsten voor ORUN...
Mindfields schreef:Dat heeft niks met wedstrijdniveau te maken, als je ziet wat voor niveau instructie daarvandaan komt. Ze zouden moeten selecteren op aanleg voor rijden, gevoel, en de mogelijkheid zich te gaan ontwikkelen, en dat zouden ze dan op de ORUN moeten kunnen begeleiden. helaas is dat niet zo.
Dat was in Deurne vroeger wel zo, ik kwam net van de manege af en had welgeteld 1 privelesje gereden, op een manegepaard, en een paar manegewedstrijdjes, verder niks, voordat ik toelating deed op Deurne.
jameyskatje schreef:Ik snap dat er een toelatingseis is, maar ik snap niet dat deze gebasseerd is op wedstrijdniveau, omdat ik dat dus in bepaalde gevallen niets/weinig vind zeggen. je moet toch uiteindelijk een examen doen? dus als je uiteindelijk niet capabel genoeg blijkt om les te geven kan je ook nog zakken. zo werkt het met alles. zelfs met studies kan je nog toegelaten worden als je niet aan de eisen voldoet, bv door een toets of intake. en als je na 4 jaar studeren nog niet bekwaam bent dan zak je gewoon voor je examen en moet je nog een tijdje door studeren.
Kijk en als ze het dan zo zouden doen als Mindfiels zegt, kan iedereen naar de ORUN en komt er lekker veel geld terecht bij de ORUN en als je het niet in je hebt, zak je toch wel. Of moet je langer, en dus nog meer geld voor ORUN. En als je zo gelooft in je eigen talent/ kennis/kunde/ vaardigheden, hoeft dat toch ook helemaal geen probleem te zijn. Iedereen blij. Want dan is de ORUN wel voor iedereen mogelijk. In ieder geval om binnen te komen...
Blijf je natuurlijk zitten met dat je combinaties mee moet nemen.