BBreedveld schreef:Zijn er op bokt nog meer holistisch instructeurs aanwezig? Ik zou graag eens van gedachte wisselen over graag gebruikte technieken, oefeningen en methodes.
Ben je meer ''van 1 leest en er nog wat bij' of werk je echt over de gehele linie holistisch? Hou je je met specifieke zaken bezig of ben je veelzijdig?
Onder holistisch versta ik in deze : gericht op het hele plaatje (dus bijvoorbeeld niet alleen de correctheid van de gereden oefeningen, maar ook het lichaamsbewustzijn van de ruiter, de voeding van het paard, de emotionele vaardigheden van de ruiter etc) en gebruikmakend van diverse methodes/stromingen.Wie biedt?
Ik noem dat geen holistisch maar gewoon een goed instructeur.
Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van je website BBreedveld? Er staan leuke plaatjes op waar je een paard vast houdt maar waar kan ik zien dat je ook werkelijk rijkunstig wat te bieden hebt? Ik zie nml. geen enkele rijfoto van jou. En ook geen ervaringen en klasseringen. Als potentiele klant zou ik daar nieuwsgierig naar zijn en niet of jij een paard goed kan vast kan houden.
Persoonlijk zou ik wanneer iemand zich holistisch instructeur noemt daar ver van weg blijven. Ik heb liever iemand die gewoon met beide benen op de grond.
Mijn instructeur bekijkt ook het gehele plaatje en heeft het niet nodig om er één of andere wazige naam aan te geven. Hij heeft zelf in de praktijk bewezen dat hij kennis van zaken heeft. Hij heeft geen website nodig om aan leerlingen te komen. Sterker nog. Hij heeft geen plaats meer.