Bokkend paard, corrigerend met waterstraal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:19

Sjors493 schreef:
@ Sonja & Kirsha
bril nodig?

Ik weet het niet hoor, maar jij opent dit topic.
En als paardenliefhebbers reageren op de info die je zelf geeft en blijkbaar niet horen wil, hoeven we niet te reageren?
Zo werkt het niet.
Duidelijk heb jij nog heel veel te leren.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:21

Miekemuis_ schreef:
Lange longeerzweep? Wat wilje 'm ooit nog gaan afspuiten als je'm corrigeert met water? Slecht idee dus.

Gewoon in bad doen dan

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:21

:') Ik zie hem al gaan, achter dat paard met dartpijltjes. :')
Naja en als dat allemaall niet helpt inblikken en een nieuwe kopen. :)

Collie2008

Re: Bokkend paard, corrigerend met waterstraal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:23

Maarre deze TS zie ik wel vaker voorbij komen met vreemde posts enzo, dus ik zeg...grote duim, teveel tijd

Maukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:25

Ik denk niet dat het een goed idee zou zijn om hem met water te corrigeren.
Maar laat hem lekker even bokken, dan kan hij zijn energie kwijt en kan hij zich even lekker los gooien. Hij zal het misschien even nodig hebben.

offtopic: Waarom gaat het hier perse om een hengst? Hengsten zijn niet altijd helemaal verschillend van merries of ruinen hoor, ik heb met genoeg hengsten gewerkt die super braaf zijn. Een hengst is niks speciaals, is ook gewoon een paard. En je moet hem niet harder of erger gaan straffen omdat het een hengst is. :)

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:25

hij loopt Z en is te dik en moet conditie opbouwen :D? vreemd, als die Z loopt zou je wel denken dat hij conditie heeft!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:27

In de Penny heb je ook Z-paarden en gevaarlijke black beauty hengsten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:27

Sonja schreef:
Een 7-jarige hengst die Z loopt, in de winter niet gelongeerd wordt omdat de wei dan te glad is, gelongeerd wordt aan halster en lijntje, te dik is, bokt, een eigenaar met veel ervaring heeft, een 13-jarige Bokker nodig heeft om een probleem op Bokt te zetten en om in de hoek van het weiland te gaan staan met een waterstraal om 'm nat te spuiten als 'ie stout is... _O-

Beste oplossingen:

*terugsturen naar het suikeroompje in Amerika dit kampioenspaard op een mooie dag ineens met een grote vrachtwagen liet bezorgen als cadeautje
*ipv waterstraal blushelicopter inzetten en bij bokken in 1x 3 kuub water over z'n kop uitstorten
*back to school en de creativiteit gebruiken voor mooie opstellen, vakantie is bijna afgelopen.

:')

_/-\o_

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:30

Sonja schreef:
Instructeur met supersoaker?

Afbeelding

Dit plaatje is zoo briljant. Die moet gewoon op elke pagina terugkomen :') :') :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:32

Sjors493 schreef:
@ Sonja & Kirsha
bril nodig?

Die bril heb ik al hoor. Maar, het is leuk dat je ons zo ontloopt. De waarheid doet dus echt pijn. Wat had je dan verwacht, dat mensen gaan zeggen: 'jaaaa een waterstraal is super goed!'
Arm, arm paard...

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:41

Sonja schreef:
Een 7-jarige hengst die Z loopt, in de winter niet gelongeerd wordt omdat de wei dan te glad is, gelongeerd wordt aan halster en lijntje, te dik is, bokt, een eigenaar met veel ervaring heeft, een 13-jarige Bokker nodig heeft om een probleem op Bokt te zetten en om in de hoek van het weiland te gaan staan met een waterstraal om 'm nat te spuiten als 'ie stout is... _O-

Beste oplossingen:

*terugsturen naar het suikeroompje in Amerika dit kampioenspaard op een mooie dag ineens met een grote vrachtwagen liet bezorgen als cadeautje
*ipv waterstraal blushelicopter inzetten en bij bokken in 1x 3 kuub water over z'n kop uitstorten
*back to school en de creativiteit gebruiken voor mooie opstellen, vakantie is bijna afgelopen.

:')

_/-\o_ :')

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:50

Ja TS, ben ook wel benieuwd wat je van de info vindt die we geven en welke tips je van plan bent door te geven?

Want iedereen wordt een beetje flauw, omdat je eigenlijk geen antwoord/reactie geeft op onze adviezen behalve dan dat ze dan maar niet meer moeten posten.

Ik ben gewoon oprecht benieuwd welke conclusies je nou getrokken hebt?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:32

Beetje geduld..zo snel is een blushelicopter echt niet te regelen. :n

Ok maar even serieus.
Is het geen idee om hem uit te laten meten?
Met een biosensor kun je de zwakke plekken van dit paard uitvoelen en dan kom je vaak veel verder dan met enkel en alleen een reugliere dierenarts.
Misschien kán hij gewoon niet lopen aan de longe omdat hij pijn heeft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:21

Mwoah ik denk idd. dat die 3 kuub water nog wel eens vrij effectief kan zijn , knap paard als die daarvan niet een beetje inbindt :+

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:47

Sassol schreef:
Ja TS, ben ook wel benieuwd wat je van de info vindt die we geven en welke tips je van plan bent door te geven?

Want iedereen wordt een beetje flauw, omdat je eigenlijk geen antwoord/reactie geeft op onze adviezen behalve dan dat ze dan maar niet meer moeten posten.

Ik ben gewoon oprecht benieuwd welke conclusies je nou getrokken hebt?

Precies.

Als je je topic al begint met 'niet zeuren over het probleem opzoeken want hij is te lui' dan blijft er weinig over. Als we over evt lichamelijke problemen beginnen zeuren we blijkbaar meteen en als hij toch lui is is het blijkbaar de bedoeling dat we allemaal gaan roepen: 'ja hoera waterstraal erop of iets anders paardonvriendelijks!'

Heb je toch wel een flink bord voor je kop, zeker als je niet tegen een beetje kritiek kan. Dit wordt het zoveelste paard dat als 'onhandelbaar rotpaard' wordt afgeschreven omdat mensen er niet normaal mee omgaan.

Afijn, ik ben klaar. Dit is allemaal niet banketstaaf bedoeld maar ik kan er slecht tegen als mensen raad vragen en de gegeven adviezen vervolgens afdoen als onbruikbaar, ofzo. Zo vraag je wel een beetje om flauwe reacties, natuurlijk.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:52

als het medisch niks is, dan ging ik er toch met een zweep achter aan, en als hij nar mijn wil komen of achteruit wil lopen, dan zal ik hem er toch eens onder walsen, hoe zielig het ook klinkt, geen paard gaat zo aan de haal met mijn.
en als hij alleen maar erger gaat bokken, tja dan bokt hij maar word van eigens een keer moe. en dan ga je de volgende ker gewoon zo weer verder.

jullie zouden de baas moeten zijn maar krijg het idee dat jullie niet echt weten wat te doen ´´ als´´ en als je dit al niet weet laat dan aub hengsten gewoon staan en ga er niet mee aan de slag als de kennis van longeren of beleren er al niet is.

en wat hier vaker al is gezegt met water zou ik maar neit doen dat word lastig als hij afgespoten moet worden of iets, want dan ziet hij water als straf,

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:00

StalNollie schreef:
als het medisch niks is, dan ging ik er toch met een zweep achter aan, en als hij nar mijn wil komen of achteruit wil lopen, dan zal ik hem er toch eens onder walsen, hoe zielig het ook klinkt, geen paard gaat zo aan de haal met mijn.
en als hij alleen maar erger gaat bokken, tja dan bokt hij maar word van eigens een keer moe. en dan ga je de volgende ker gewoon zo weer verder.

jullie zouden de baas moeten zijn maar krijg het idee dat jullie niet echt weten wat te doen ´´ als´´ en als je dit al niet weet laat dan aub hengsten gewoon staan en ga er niet mee aan de slag als de kennis van longeren of beleren er al niet is.

en wat hier vaker al is gezegt met water zou ik maar neit doen dat word lastig als hij afgespoten moet worden of iets, want dan ziet hij water als straf,

Daar zit ook wat in en vooral van dat water is waar, maar voor het beest helemaal lens geslagen wordt met een zweep moet er eerst óf een goed medisch onderzoek komen, en als daar niks uitkomt iemand die er verstand van heeft. Tuurlijk zijn er knollen die etteren maar ik denk niet dat deze kruimel van 13 :D dit echt kan beoordelen. Als ik het zo lees dan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:06

Als een paard zo weinig wil heeft om mee te werken zit er iets niet goed tussen de oren van het dier , wellicht deugt de verzorging / huisvesting niet helemaal waardoor het dier niet lekker in zijn vel zit ?

Sowieso kun je beter niet gaan werken met een dier waar je bang van bent. Als je niet durft om te corrigeren wanneer dit nodig is , dan gaat het meestal van kwaad tot erger. Dan kun je wel creatieve dingen gaan bedenken zoals waterstralen , maar dan pakt zo'n dier je wel een keer als je eens geen waterstraal in de buurt hebt , op weg naar stal ofzo }:)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:21

Die kinderen van tegenwoordig. Waarom zou een Z-rijdende superman advies willen van ons bokkers? Of een water.. och... waarom reageer ik eigelijk! (... de chilli is nog niet warm, daarom!)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:26

Misschien is het handig om het paard lekker in de wei te laten en door iemand te laten longeren die weet hoe het moet. Als je op het idee komt om een waterstraal te gebruiken om een paard te straffen voor iets wat hij niet fout doet maar degene die in het midden staat kun je het beter maar laten en verder boeken gaan lezen, dvd's gaan kijken enz. (tip; longeren met Lammert Haanstra)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:18

Pauline schreef:
Beetje geduld..zo snel is een blushelicopter echt niet te regelen. :n

Ok maar even serieus.
Is het geen idee om hem uit te laten meten?
Met een biosensor kun je de zwakke plekken van dit paard uitvoelen en dan kom je vaak veel verder dan met enkel en alleen een reugliere dierenarts.
Misschien kán hij gewoon niet lopen aan de longe omdat hij pijn heeft.

Jammer dat je niet reageert. Ik heb hele goede resultaten gezien van mensen die hun paard lieten pendelen?
Die kijken niet alleen fysiek maar ook naar de onverwerkte trauma's. :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:19

Joh TS is helemaal niet serieus, is een penny topic :')

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:54

Sonja schreef:
Instructeur met supersoaker?

Afbeelding

*snif,snif,veegt tranen uit haar ogen terwijl ze onder de buro vandaan kruipt*

Ja TS dit is de oplossing :D :') :') :') :') :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:03

Waarom begrijpen mensen dit nou niet, hij wil geen gezeur over dat er wat mis kan zijn dus hij wil hem ook niet uit laten meten. Dat er wat fout zit tussen de oren van het paard kan ik me voorstellen, ik zou ook doordraaien met zulke praktijken.

We kunnen maar 1 conclusie trekken: TS wil alleen maar even zeuren over dit verschrikkelijk onhandelbaar opstandig paard en hij wil vooral dat wij hem allemaal gelijk geven en zeggen wat hij wil horen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:48

@kirsha, ik denk niet dat jij begrijpt dat dit paard niet bestaat ;)