amerikaanse vlag trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:23

T is maar wat je zelf wil: van mij part drappeer je jezelf in de Amerikaanse vlag: als jou dat gelukkig maakt... prima toch? Kwestie van smaak en ja; het is ook wel respectvol. Ze steekt de vlag heus niet in de fik.
Kwestie van smaak toch? Als ik mijn paard nu ineens volledig in het roze gooi, betekend het ook niet direct dat ik actief de homogemeenschap steun? Maar kan het dan ook niet gewoon zo zijn dat ik de kleur mooi vind? Tuurlijk vlag is geen roze... maar alsnog kwestie van smaak. En zolang het gewoon op trailers/dekjes/etc vind ik het niet respectloos overkomen. Als je een poepzak van de vlag maakt... dan zou ik het toch minder vinden want dan laat je de vlag wel heel letterlijk onderschijten.... (en de vlag zelf zou ik ook absoluut niet gebruiken want daar de schaar inzetten is wel erg respectloos, afbeeldingen van de stars en stripes prima :j)
Tja, ik vind het ook een overkill aan sterren en strepen... maar dat vind ik ook al snel van setjes haha :P
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-10-11 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

AlexandraM

Re: amerikaanse vlag trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:27

ik tip ff want ik wil heel graag de foto zien:) weet btw zelf niks in de stijl helaas ...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:19

Een kleurtje of een patroon of een symbool op stof of aan de wand kunnen heel veel zeggen, een boodschap uitdragen en wel of niet kwetsend overkomen.

De lading die je aan een dergelijke kleur of aan een patroon geeft, is door de geschiedenis bepaald. Kun je anders zien, blijft wel zo.
Zo vind in de kleuren zwart, rood en wit heel erg mooi. Ik heb heel veel in zwart, rood en wit, kleding, paardenspullen, meubilair. Combinatie van die kleuren, met een patroon of effen.

Een zebraprint op een sleezy voor een paard, veel mensen kunnen daarom lachen. Een zebraprint op een wollen vloerkleed (heb ik in de woonkamer liggen) of een kussen, dito.

Een zwart-wit gestreepte kleding wordt al snel als gevangeniskledij gezien. Een donkerblauwe streep is al snel marinelook.

Minder wordt het als ik de kleuren rood/wit en zwart combineer in een symbool. Een swastika bijvoorbeeld. (voor degene die niet weten wat een swastika is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Swastika_(symbool)) En dan met dit symbool

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Nazi_Swastika.svg

overal op mijn kleding rond zou gaan lopen. Zou ik dan wat willen zeggen? Ik vind van niet, want het heeft een veel oudere betekenis dan waar mensen het tegenwoordig van kennen, maar reken maar dat de mensen die oude betekenis niet kennen. Reken erop dat je de nodige knuppels in je nek zou kunnen krijgen. Of zou kunnen worden aangesproken door sympathisanten. Is ook niet wat je moet willen.

Kortom, gaan smijten met Swastika's is tegenwoordig ongepast en niet handig. Is in het verleden anders geweest....

Stel je nu eens voor dat ik dol ben op sterren, en dol ben op de kleur geel. Zou het gewaardeerd worden als ik in kleding rond zou lopen met gele Jodensterren?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jodenster

Als ik een sticker met een Ichtusteken op mijn auto plak, zouden mensen dan denken dat ik Moslim ben?

En als er is volgens mij niemand die niet weet wat de Jolly Roger vlag betekent.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jolly_Roger

Misschien iets om over na te denken....en niet alleen je schouders op te halen en te roepen "ik vind het mooi dus ik doe het lekker toch".

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:14

Moderatoropmerking:
TS vraagt om tips, niet om een discussie over de Amerikaanse vlag. Het lijkt me dus een goed idee dat we nu weer on topic gaan en de discussie laten rusten.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:15

YRT -> TAO

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:02

Hoi, ik vind het zelf AFGRIJSELIJK al die vlaggen-dingen...hihi, ik heb óók een quarter, rij al 20 jaar western en vele shows maar ik koop werkelijk geen dekens, hoods, sleezy's etc in de kleur van de amerikaanse vlag. haha. Die trailer gaat in elk geval wél opvallen en als je het zelf mooi vindt moet je het zeker doen!!!
Beetje afwisseking in de huidige trailer-rijen op shows is best leuk!!
Succes en graag een foto!!

monique_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:33

Ik heb mijn paard ook uit Amerika gehaald en heb toen ook een aantal amerikaanse dingen voor hem verzameld, western pad (reed trouwens engels met hem, maar voor de fun af en toe buiten met westernzadel) en hoofdstel in amerikaanse kleuren. Helaas heb ik mijn beste maatje dit jaar in moeten laten slapen...
Mijn nieuwe paard komt gewoon uit Nederland maar een Amerikaans Halster vind ik wel erg leuk. Degene die jij hebt, waar heb je die vandaan?? Ik kan namelijk nog geen halster vinden op internet in de amerikaanse kleuren...

Super stoer trouwens van je trailer, ik ben erg benieuwd... :)