Is er een sprankje hoop dat mijn droomwens uit zal komen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:32

Ik vind het ook een zeer slap excuus,sterker nog: voor wat zij heeft gedaan is géén excuus!!!

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:35

Amalarab schreef:
Ik denk dat de TO het paard idd niet goed kan verzorgen en dat ook niet snapt door de Asperger.
Fijn dat Zorro toch goed terechtgekomen is, had heel anders kunnen lopen.

Onzin... Weet je uberhaupt wel wat het syndroom van asperger is?

Anonimo12

Re: Is er een sprankje hoop dat mijn droomwens uit zal komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:40

Ik vind het opvallend dat TS heel erg stil is geworden... Ik ben benieuwd of er nog een reactie van haar kant komt. Hopelijk heeft Zorro het nu wel fijn!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:48

Ik heb even alles bijgelezen, nu heeft het inderdaad twee kanten.
Dat je je paard niet de verzorging kan geven door Asperger is onzin.

Maar als het waar is wat er een pagina terug geschreven is (ik denk dus van wel omdat de TS zich zo stil houd nu), blijf ik het ook even volgen. Ben heel erg benieuwd wat de TS hierop te zeggen heeft.

Ik hoop ook dat Zorro het goed heeft nu.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:57

Naar wat ik heb vernomen gaat het heel goed met Zorro +:)+

Anonimo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:09

Dat is heel goed om te horen! Maar je wist toch niet waar hij staat, weet de vorige eigenaar dat wel?
Edit: sorry het lijkt net een beschuldiging, niet de bedoeling :o
Laatst bijgewerkt door Anonimo12 op 20-08-11 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:10

Ah, dit verklaart ook het topic wat ik zojuist tegen kwam van TS.
Waar ze om een recreatie paard vraagt...

Wat een vreemde wending, ik ben benieuwd naar haar reactie.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:19

Vestlandhest schreef:
Amalarab schreef:
Ik denk dat de TO het paard idd niet goed kan verzorgen en dat ook niet snapt door de Asperger.
Fijn dat Zorro toch goed terechtgekomen is, had heel anders kunnen lopen.

Pardon? Ik ben ook recent gediagnosticeerd met Asperger, en ik weet toch echt wel welke verzorging een paard nodig heeft. Fijn, zo'n stereotype... En ja, verder is dit een verwarrend topic. Ik blijf het volgen.

Ik wilde net hetzelfde zeggen :o ;) Voelde me al zwaar beledigd ;) haha. Maar idd een verwarrend topic, omdat er nu vanalles wordt gezegd en je er zelf natuurlijk niet bij bent. Ook ik ben benieuwd of de TS hier nog op reageerd.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 11:25

Ik moest oprecht huilen bij de laatste twee pagina's van dit topic.
Maar ik wil graag mijn gevoel bij het hele verhaal vertellen.

Zorro heeft een maand op een stal hier gestaan.
Ik was niet tevreden over de stal, omdat er bergen goud werden beloofd, maar er werd amper iets nagekomen. Ik wilde bijvoorbeeld dat Zorro elke ochtend buiten werd gezet, en 's avonds van de weide werd afgehaald. Ik ben verschillende keren 's middags aangekomen, terwijl zijn staldeur nog potdicht zat.
Voor de rest was het wel een mooie stal op zich, daar geen slecht woord over!

Ik ben vaak met Zorro gaan buitenrijden, en daar genoot hij zichtbaar van!
Dat heb ik SheMellon ook verschillende keren laten weten via de mail.
Ik heb haar ook verteld dat ze ten alle tijden langs mocht komen om Zorro te knuffelen en te rijden, maar het was haar keuze om niet langs te komen.

Ik schaam me ontzettend diep om het te vertellen, maar ik leefde toen van puur een uitkering, waardoor ik - voor mezelf - elk dubbeltje om moest draaien om zelf eten te hebben. Maar alles voor Zorro, en als ik moest kiezen voor een nieuwe baal hooi voor Zorro, of een warme maaltijd voor mezelf, koos ik voor Zorro.
Ik had Zorro én SheMellon dat immers zo beloofd. En mezelf.

Ik doorzag dingen niet goed, leefde in mijn eigen wereldje waar een paard voor íedereen was weggelegd - dus ook voor mij - en vond het destijds vreselijk lastig om in te zien dat bepaalde dingen gewoon níet werkten. Dat dingen gewoon niet altijd kúnnen zoals ik dat wil. Dat ik geduld moest hebben, dat het op een dag wel realistisch zou zijn om een paard te onderhouden. Maar toen, was het moment niet daar. En dat zag ik niet. Dat kón ik simpelweg niet beredeneren. En daar schaam ik me verschrikkelijk voor, dat kan niemand zich voorstellen.

Ik durf met mijn hand op mijn hart te zeggen dat ik fouten heb gemaakt.
Fouten waar Zorro inderdaad de dupe van is geworden.
Fouten die ik had kunnen voorkomen, door eerlijk tegen SheMellon te zeggen dat nu het moment niet rijp is om alle verantwoordelijkheden aan te kunnen, die bij een 'eigen' paard komen kijken..

Ik heb nooit, maar dan ook nooit, de intentie gehad om Zorro niet goed te behandelen.
Echt nooit!

Maar ik kón het niet, ik kon mijn hoofd niet meer boven water houden..
Daarbij werd ik de laatste periode ook erg ziek.
Ik moest alsmaar overgeven, had continu druk op mijn hoofd, en er overviel me een gigantische golf van oververmoeidheid. Ik was één bonk spanning en stress.

En door veel te praten met anderen, wist ik dat ik afstand moest gaan nemen.
Dat vóelde ik niet, ik leefde immers in mijn eigen wereldje, maar andere, lieve mensen drukten me op het hart dat ik Zorro niet datgene kon geven, wat hij nodig had. Wel liefde, aandacht, bergen knuffels en veel heerlijke buitenritjes samen, maar niet wat het financiële aspect betreft.

Ik heb toen samen met anderen de knoop doorgehakt, heb SheMellon laten weten dat ik het niet meer aankon. Zij antwoordde dat ze nu geen plaats en geld had voor Zorro, en dat ze dus een oplossing zou moeten vinden, maar daar moest ze nog over nadenken, want ze had geen concreet antwoord. Dat kan ik me best voorstellen, absoluut no offense. Maar we hadden sowieso één maand proeftijd afgesproken, dat was ook contractueel vastgelegd. En nu stonden we allebei met de rug tegen de muur; SheMellon en ik..

Uiteindelijk heeft een handelaar Zorro opgehaald.
Dat heeft echt mijn hart in stukjes gebroken, maar ik wist wel dat dat het beste was voor Zorro.
En - indirect - is dat ook een redding geweest voor mezelf.

Nu, ruim een half jaar later, is er weer toekomstperspectief.
Ik heb financieel zoveel meer speelruimte gekregen, omdat ik - ondanks mijn beperking - een fulltime baan heb gekregen, met een vast contract. Ik hoef absoluut niet elk dubbeltje meer om te draaien, en er is ruimte voor een paard.

Ik heb mijn vader afgelopen week het hele verhaal verteld van Zorro, en hij heeft me getroost, want hij zag dat mijn hart huilde. Dat ik het mezelf zo gruwelijk kwalijk neem dat alles zo is gelopen, en dat daar zoveel mensen en Zorro zelf natuurlijk mee is getroffen. Dat doet pijn, en dat is nooit mijn intensie geweest. Echt, nooit.

Mijn vader heeft me letterlijk deze woorden op mijn hart gedrukt;

'Lieverd, destijds kón het niet. Maar je weet, dat als je het nu zou willen, dat het wél kan.'

Daar hou ik me aan vast.

Ik heb fouten gemaakt, en daar heb ik op een hele harde manier de consequenties van moeten dragen, en die draag ik nog steeds. Ik heb geleerd mezelf te behoeden voor nog één zo'n fout, ik accepteer dat elke gedraging of actie een consequentie uitlokt, en ik neem mijn verantwoordelijkheden.

Een paard zal NOOIT meer de dupe worden, van iets wat ik in eigen handen heb.
Daar waak ik zelf voor, en met mij..
Heel veel lieve mensen, die het beste met mij - en andere mensen + dieren - voor hebben.

SheMellon, tenslotte..
Mijn oprechte excuses.
Ik kan niet in woorden uitdrukken hoeveel het me spijt dat alles zo gelopen is, en dat ook jij daar de dupe van bent geworden. Je hebt er waarschijnlijk niets aan, maar ik hoop dat je weet en voelt, dat dit absoluut nooit opzet of moedwil is geweest.. Dat durf ik vanuit het diepste puntje van mijn hart te zetten. En niet omdat ik het weet - dat ook, natuurlijk - maar omdat ik dat vóel.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:29

Pfff heel knap van je TS dat je dit hier zo verteld
Ik kan je verder niet helpen maar wil je wel een knuf geven....

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:31

ik vind het ook heel moedig en knap van TS dat ze dit zo verwoord. Veel mensen zullen zich niet zo openstellen en hun fouten toegeven. Hoop dat er een leuk nieuw paard op je pad zal komen waar je veel plezier en geluk mee zult beleven.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:43

Ik vind het ook heel knap dat je het zo in woorden kan uitdrukken, mijn respect daarvoor.
Misschien kan je Zorro dan nu niet meer kopen, maar er komt vast wel een ander paard op je pad.

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:55

Jeetje, Steentje, dapper van je dit.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:58

Ja heel moedig ja..toegeven dat je een paard binnen een maand hebt weten te verpesten. Ik vind het vooral zielig doen.
Vaak met hem buitenrijden? Je hebt me alleen verteld dat je met hem gewandeld hebt en er nog niet opgezeten had.
Maar goed..weet je what ever!
Aan mij hoef je geen excuses te maken. Het is mijn eigen stomme rotschuld! En ik leef nog dagelijks met schuldgevoel tegenover Zorro.

Maar krab je nog maar eens een paar keer achter je oren wbt Zorro. Die heb je wat aangedaan. Niet mij!

Verder laat ik dit topic met rust. Er is een reden dat ik niet meer op Bokt kwam, omdat het me teveel aan Zorro doet denken.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:02

@Shemellon, ik begrijp volledig dat je woest bent, maar een fout van jezelf inzien is wel stap 1 naar verbetering, en dat is alleen maar toe te juichen toch? Of stap 2 gaat volgen (verandering) kan alleen de tijd leren lijkt me.

Voor beiden (eigenlijk alle drie) hoe dan ook een wijze doch harde levensles..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:05

Weet je TS: ik zou je nu toch willen aanraden om even te wachten; het is nog maar een half jaar geleden. Wacht eerst een jaar, kijken hoe alles op het werk verloopt en geniet even van het gebrek aan verantwoordelijkheid. Want ja, het kán straks wel een enorme verandering zijn om én een paard te moeten onderhouden én te werken.
Kun je niet eerst kijken of je je nieuwe leven kan combineren met een paard dmv een verzorgpaard?
Want je zegt het zelf, je leeft toch wel in je eigen wereld in daarin lijkt het mogelijk, maar soms is de realiteit toch even anders. Ook al heb je dan financieel alles op de rit te hebben nu, dat is nog geen garantie dat je het daadwerkelijk aankan om naast voltijd baan ook nog een paard erbij te kunnen hebben.

Anonimo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:16

Hmmm... Ik vind het ook knap dat TS haar fouten durft toe te geven. Ik kan me ergens wel herkennen in de impulsiviteit/dingen niet kunnen overzien. Ik snap ook dat SheMellon en haar vriendin gekwetst zijn omdat hun paard er zo uit is gekomen. Maar ik denk niet dat TS 'slecht' is ofzo.
Maar meegaand met het bovenstaande: TS, alsjeblieft, neem nog niet meteen een paard. Ga eerst eens rustig kijken naar je geld, toekomst, wacht even een poosje af. Ben je klaar voor die verantwoordelijkheid? Als jij wegvalt, heb je dan iemand om de verzorging over te nemen? Allemaal vragen die je je eerst moet gaan afvragen. Je verhalen zijn vooral erg emotioneel, maar je moet denk ik eerst veeeeeel meer gaan stilstaan naar het praktische van het hebben van een paard. Ik val niemand aan, ik probeer advies te geven.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:31

Jeetje, moeilijke situatie dit.
Ik geloof de TS als ze zegt er alles aan gedaan te hebben om naar haar beste vermogens voor Zorro te zorgen. Maar begrijp ook de eigenaar die haar paard in een maand tijd flink achteruit heeft zien gaan terwijl ze ervan uit ging dat haar paard niets tekort zou komen in de lease periode.
Ik denk inderdaad voor beiden een vrij harde les en TS, in jou geval denk ik dat het verstandig is om nog even te wachten met een eigen paard. Wellicht is het inderdaad een optie om een leuk bijrijdpaard te zoeken, zodat je wel kunt rijden/verzorgen, maar nog niet de volledige verantwoording hoeft te dragen. Als dat goed gaat kun je altijd nog de stap naar een eigen paard maken :)

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:10

Ik weet niet goed wat ik hiervan moet vinden...

Weet alleen dat ik het beeld van Zorro,de dag dat ik hem terug zag,nooit meer vergeet :n
Dat staat op m'n netvlies gebrandt.

Ik snap best dat je gek bent op paarden,dat zijn we hier tenslotte allemaal.
Maar toch hoop ik dat je niet de eindverantwoording krijgt voor een paard,welk paard dan ook...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:26

Maar hoe weet je dat je er nu wel klaar voor bent Steentje? We zijn een half jaar later, en toen dacht je (en was je er van overtuigd) dat je er ook volledig klaar voor was. En dat is heel slecht afgelopen blijkbaar.

Ik ben behoorlijk geschrokken van het verhaal eerlijk gezegd.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:35

SheMellon schreef:
Sorry hoor..maar mag ik even kotsen hier!!!
Jezus wat kan jij liegen zeg!!
Toen jij Zorro een maand van mij leasde heb ik hem keurig netjes en kerngezond afgeleverd!!
En jij hebt hem binnen een maand verpest!!
Zonnestraaltjes???Laat me niet lachen!!!
Jij hebt hem amper verzorgd..dat moest de staleigenaar doen waar hij stond!
Om maar niet te spreken over het niet te bereiken zijn. Dat ik te horen krijg na een maand dat je al 2 weken ziek was!
owh en ik geloof zelfs dat de staleigenaar nog geld van je krijgt voor het voer wat jij dus niet voor hem kocht!

Ik zat in een poedersuiker situatie waardoor ik Zorro wel weg moest doen. Ik dacht dat ik met jou de oplossing had gevonden. Maar nee..jij hebt me van de druppel in de sloot geholpen. Ik moest hem naar een handelaar doen die gelukkig enorm goed voor hem heeft gezorgd onder toeziend oog van een vriendin die getuige is van jouw 'goede zorg' van Zorro. Uiteindelijk is hij opgeknapt ja en is hij doorverkocht!
Of het nou gelul is of niet dit gezemel over het kopen van Zorro. Ik ben blij toe dat de staleigenaar hem niet verkoopt!
Je hebt werkelijk waar geen idee wat jij hebt veroorzaakt. Dus alsjeblieft kap met dit schijnheilige gedoe zeg!

Nou in dit geval ben ik blij dat de manege Zorro niet wil verkopen, die is daar veel beter af dan bij jou. En dan bedoel ik het niet rot maar het is gewoon niet goed dat je Zorro wil kopen als je er niet eens voor kan zorgen.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 20-08-11 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:39

Jeetje wat een verhaal van beiden kanten..

Ts iedereen heeft het recht om fouten goed te maken... Iedereen behoort een 2de kans te krijgen.. Jij ook..

misschien niet met Zorro maar wel met een ander paardje..

Je hebt in ieder geval geleerd..dat als je geen geld hebt ook niet voor een paard kan zorgen..

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:20

Uhm... wat ik me wel afvraag is hoe het mogelijk is dat Zorro in een maand daadwerkelijk zó achteruit is gegaan dat het daarna heel lange tijd heeft geduurd voor hij weer opgeknapt was.

Ik bedoel dat niet als kritiek, maar ben wel benieuwd.

Mijn 20 jarige paardenman is vorig jaar naar een rusthuis gegaan, waar hij het op zich erg naar zijn zin had, maar door tandproblemen op een gegeven moment echt slecht kon eten. Het is nooit een paard met aanleg voor dik zijn geweest, dus door zijn enorme wintervacht kon ik niet goed zien hoeveel hij was afgevallen.
Toen die wintervacht eraf viel, ben ik hem op gaan halen en nu staat hij weer thuis. Hij was echt mager en we zijn nu 2 maanden verder en hij staat er alweer prima bij.
En dan hebben we het over een 20 jarige KWPNer die door zijn bouw al snel dunnetjes lijkt en nu dus ook echt ruim 75 kg te weinig woog (na ook nog een operatie in de kliniek).

Wat is er in een maandje dan allemaal misgegaan met Zorro, dat het zo slecht was dat het maanden heeft geduurd voordat hij weer een beetje paard was?

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:28

Het heeft een maand of 3 gekost voor hij weer op hetzelfde gewicht en conditie was als toen hij wegging (in de maanden heeft ie gevreten om te scheuren).
Ik heb ook nog nooit eerder een paard gezien die in een maand zo vreselijk mager was geworden :n
Als je hem had gezien zou je denken dat ie een maand helemaal niet te vreten heeft gehad.
Z'n ruggegraat lag er dik bovenop en z'n staartwortel stak vreselijk uit,ingevallen flanken en een stekkenek.

Gelukkig is het allemaal weer goed gekomen en heeft ie nu een goed plekje gekregen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:51

D00R schreef:
Uhm... wat ik me wel afvraag is hoe het mogelijk is dat Zorro in een maand daadwerkelijk zó achteruit is gegaan dat het daarna heel lange tijd heeft geduurd voor hij weer opgeknapt was.

Ik denk dat hij misschien ook veel stress heeft gehad van het verhuizen, want wat ik begrijp heeft Steentje nog wel hooi kunnen kopen (met moeite) en hij is ook niet heel hard aan het werk gezet, dus dat hij geen krachtvoer kreeg kan een beetje uitmaken, maar lijkt me niet gelijk zoveel in 1 maand.