Lynn_x schreef:Ik heb haar gister weer geschoren. Oortjes uitgeschoren en haar baard is er weer netjes af.
Als ik hem uitzet is er niks aan de hand. Alleen als ie aanstaat is het eng.
Ik scheer haar altijd in de opvoelbox, zodat ze ook niet kan schoppen, maar misschien is dat juist weer niet fijn voor der omdat ze van weer zo opgesloten staat. Ik heb haar gister geschoren met praam, dat ging opzich wel. Ik heb nu een eigen scheerapparaatje, ik zet hem denk ik gewoon aan als ik aan het poetsen ben, zodat ze het elke x hoort maar niks mee doe en dat een beetje opbouwen
Pas aub op met de invoelbox... Ik ken paarden die het voor elkaar gekregen hebben in paniek om daar uit te komen! En straks weet ze gewoon invoelbox = scheren... Neem het scheerapparaat mee in de box niks mee doen paard aan een lang halstertouw vast hebben en aanzetten (niks mee doen!) langzaam opbouwen! En laat de praam weg!
De merrie die ik altijd heb gedaan kon ik na 3 jaar los op de stalgang opscheren, zodat ze geen druk op haar hoofd voelde. Ik snap dat mensen die niet veel tijd hebben er andere manieren voor vinden, maar mocht je tijd hebben dan steek er ook die tijd in.