Oké, Ben ik nu gek of is dit dan de normale gang van zaken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:30

Gewoon die afspraak voor dit weekend nog even bevestigen , en nog even duidelijk stellen dat hij anders weer de verkoop in gaat als hij niet opgehaald is zondagavond.

Dan heb je nu je duidelijke afspraak en dat is wat je wilde toch ?

Gewoon jezelf daar aan houden :)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:31

Goed ze gaat nu al zo klakkeloos met dier om ;) .Ze komt afspraken niet na,is brutaal en heeft letterlijk schijt aan jou.
Vindt je dit echt zo een goede baas voor je paard?
Je wilt een goed tehuis voor hem maar ondanks die ''klik'' stuur je hem na iemand die gewoon beter een hobbelpaard moet aanschaffen.
Je bent ook in het gesprek te bestuurbaar voor haar,gewoon zeggen aankomend weekend ophalen punt.
Na 12 uur smiddags op zondag niet opgehaald meteen weer verkopen.
Dit klinkt hard,maar zo zie ik het hele verhaal.
Stop ermee en mail desnoods dat het klaar is en ga die 30 niet terugstorten,dat zijn je onkosten.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:37

Uit jou berichtje met het telefoongesprek TS, krijg ik een beetje de indruk dat de koper een spelletje met je speelt, door de manier waarop ze de dingen zegt. Ik hoop van harte voor je dat er dit weekend inderdaad een trailer op het erf staat om het paard op te halen en anders moet je gewoon even keihard zijn en het paard weer te koop zetten. Jammer voor haar, als ze het paard echt graag wil(de) hebben dan wordt hij het weekend wel opgehaald en anders moet je maar zo denken, dan wil(de) ze het paard niet. Je hebt haar nu een ultimatum gegeven en that's it. Daar doet ze het maar mee.
Overigens moet ik eerlijk bekennen dat ik ook zo mijn twijfels heb of ik het paard überhaupt nog aan iemand wil verkopen die nu al zo met het paard om gaat, maar dat kan ik vanaf mijn laptop natuurlijk niet beoordelen.

Goof

Re: Oké, Ben ik nu gek of is dit dan de normale gang van zaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:41

Ik vind ook dat je nogal meegaat in de discussie zeg. Gewoon je punt duidelijk maken en klaar. Simpel zat.
Wat ik me afvraag; heb je wel eens een van haar ouders gesproken?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:47

Goof schreef:
Ik vind ook dat je nogal meegaat in de discussie zeg. Gewoon je punt duidelijk maken en klaar. Simpel zat.
Wat ik me afvraag; heb je wel eens een van haar ouders gesproken?

Ik denk dat de TS dit ondertussen wel weet.
Ze is wel bij haar standpunt gebleven, dat was het belangrijkste.
Ts gaf aan dat het voor haar heel moeilijk is om tegen te spreken of nee te zeggen, dus vind ik dit al een hele stap!
Nou hopen dat de ''koper'' de pony gewoon komt halen, dan is ze van het gezeik af.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:48

Als ze nou de keer dat ze kwam kijken meteen had gezegd dat ze hem wel wilde, maar dat ze nog een aantal dingen moest regelen voor ze hem op kan halen, had je daarmee rekening kunnen houden. Nu komt alles achteraf en dat is niet volgens afspraak.

Mocht ze hem idd dit weekend ophalen, zorg er dan aub voor dat ze inderdaad meteen het volledige bedrag betaalt, want ik zie haar er (nav dit verhaal) voor aan om de rest nooit meer te betalen als ze het paard eenmaal heeft...

Lukt het haar dit weekend weer niet zo ik idd ook zeggen dat ze maar verder moet kijken. En op zoek gaan naar wel een betrouwbare nieuwe baas.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:50

liesjecryos schreef:
Goed ze gaat nu al zo klakkeloos met dier om ;) .Ze komt afspraken niet na,is brutaal en heeft letterlijk schijt aan jou.
Vindt je dit echt zo een goede baas voor je paard?
Je wilt een goed tehuis voor hem maar ondanks die ''klik'' stuur je hem na iemand die gewoon beter een hobbelpaard moet aanschaffen.
Je bent ook in het gesprek te bestuurbaar voor haar,gewoon zeggen aankomend weekend ophalen punt.
Na 12 uur smiddags op zondag niet opgehaald meteen weer verkopen.
Dit klinkt hard,maar zo zie ik het hele verhaal.
Stop ermee en mail desnoods dat het klaar is en ga die 30 niet terugstorten,dat zijn je onkosten.

helemaal mee eens!
zou er al helemaal klaar mee zijn geweest hoor
je hebt ten eerste geen gedeelte van het aankoop bedrag ontvangen dus vind het al zeer vriendelijk van je dat je hem al zolang vast houd voor haar.

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:54

wat een gezeik..
dit zou mij bij een verkoop geen goed gevoel geven.
terwijl ik denk dat dat toch heel belangrijk is... (zelf geen paard, dus zal ook nog niet weten hoe het is om een paard te moeten verkopen) dus wens je er heel veel succes voor!

trouwens even op je profiel gekeken! wat een leuk hengstje! mag ik vragen hoeveel je voor m vraagt? puur nieuwsgierigheid hoor

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 21:05

Nou..een klein update'je

Ik heb net bericht gehad dat Hij gewoon van het weekend bij die man gebracht kan worden mits ontwormt.
Dat had ik al gedaan dus probleem opgelost.
Haar vader gaat nu proberen te rijden met een trailer want dat was ook nog een probleem.
Maarja..duidelijkheid heeft toch geholpen?!
Nu maar hopen dat er ook echt een trailer op ons terrein komt.
Ik heb in iedergeval mijn ouders gevraagd te komen voor het geval er discussie's komen ed.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:16

En anders zelf gaan brengen?
En dan daar gewoon in een stal flikkeren als dat meisje niet komt opdagen, makkelijk zat ;)

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:04

_Amigo schreef:
En dan daar gewoon in een stal flikkeren als dat meisje niet komt opdagen, makkelijk zat ;)

euh, ja... Hoe krijgt TS dan haar geld???

Paard altijd pas weg laten gaan als er betaald is. ( en dat geld ook voor brengen!)

Succes er mee TS, hoop dat ze m komt halen dit weekend...

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:39

_Amigo schreef:

Sorry hoor maar eh we hebben het hier toch niet over een pizza ofzo die je achter de deur pleurt bij mensen.....
Je flikkert je paard tcoh niet zomaar ergens in een onbekend omgeving neer ?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 07:22

Nah...zelf brengen is ook niet verkeerd,kun je meteen zien waar hij komt te staan :)
Laat ze naar je erf komen met de auto,afrekenen,opladen en naar de nieuwe stal rijden.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:20

Aan de ene kant fijn voor je maar ik heb zo een vermoeden dat het dier alweer snel zal worden doorverkocht.Of ze gaat van stal na stal na stal na stal invb van alles dat haar niet zint.
Ik hoop echt dat ze hem ophaalt en zonder gezeur het bedrag betaalt en dat ze trouw na het diertje zal zijn,maar ik heb er een heel zwaar hoofd in.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:41

Ik word al moe als ik dit verhaal lees ;)
Goed dat je voet bij stuk hebt gehouden TS, ben benieuwd of de nieuwe eigenaren er van het weekend ook staan om het paard op te halen...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:46

ik zou mn paard allang wer te koop hebben aangeboden, deze dame kreeg m niet meer, al ging ze op dr kop staan.
die 30 euro kreeg ze ook niet terug,dat zijn idd de onkosten die je gemaakt hebt ondertussen

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 14:00

We wachten zaterdag af, gisteravond nog even een goed gesprek gehad en zaterdag komt haar vader mee
dus dan zal ik het er met hem ook nog even over hebben want die zal mij wel als de boeman zien.
mijn ouders komen gelukkig ook, dus als er een discussie zou ontstaan is het snel afgelopen en gaan ze alsnog zonder paard mijn erf af. DAT heb ik met mijn ouders afgesproken.
dan is het hele ritje incl trailer huren jammer maar helaas.
Maar ik doe dit nooit maar dan ook echt nooit weer en dat heb ik haar ook duidelijk verteld.
Ben gewoon te goed van vertrouwen en zo maken jan en alleman misbruik van onze situatie.
Weer een leer voor de volgende x.
Hopen dat de verkoop met mijn Fries beter verloopt zeg jeetje mina.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:03

Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten, ik leg even uit..

M'n vorig paard te koop gezet, en al snel een meisje gevonden die hem wilde komen proberen. Al bij al klikte het wel, en ze wilde hem heel graag kopen. Maar.. Kon dit begin volgende maand? Want dr opa betaalde haar paard, en die had deze maand zijn gouden jubileum.. Nou oke dan, waarom ook niet.

De volgende maand was het weer zoiets in dien aard. Dus heb ik dr gebeld, en even met haar over de situatie gepraat. Paard stond in een volpension die me €235 p.m. kostte, en ik vond dat zij daar dan de helft van moest bijleggen, alles opgeteld zou Ax 2 maanden langer bij me blijven dan voorzien was. Geen enkel probleem, ze betaalde de helft, en de volgende maand zou ze hem komen ophalen.

Niet dus. Wéér kwam er wat tussen. Een vaag verhaal over rugklachten, en nooit meer mogen rijden. Ik weet niet wat er van waar is, maar ik heb Ax dus meteen weer te koop aangeboden. Het geld dat ze toen had overgemaakt, €115, heb ik niet terug gegeven, omdat ik voor haar een heleboel andere geïnteresseerden heb afgebeld e.d. Ze heeft hier nooit een probleem van gemaakt.

Ook de volgende koper was al even aardig. Ze zijn Ax 2x komen rijden, maar wilden hem graag eerst gekeurd zien. We hebben toen afgesproken dat ik hem zou laten keuren, en indien hij zou worden afgekeurd, de rekening voor mij zou zijn. Zou hij worden goedgekeurd, was de rekening voor hen. Natuurlijk werd ie goedgekeurd, en ze zouden hem op een maandag komen halen. Ik neem een dag verlof, en de maandagochtend zelf bellen ze dat ze hem toch liever niet nemen. De DA-kosten voor de keuring heb ik natuurlijk zelf kunnen betalen.

Maar! Derde keer, goede keer is waar in dit verhaal Het 3de meisje dat kwam kijken, is Ax nog geen week later komen ophalen, met de centjes in de hand. Ik heb nog steeds contact met haar, nu alweer een jaartje verder. Ik had me geen beter nieuw baasje kunnen voorstellen voor Axje dan Evelientje!

Dus.. Veel succes zou ik zeggen. Op mij komt het allesinds niet heel erg positief over, je verhaal. Maar uiteindelijk komt je paardje wel goed terecht, of dat nou bij deze dame of bij iemand anders is. Veel succes!

Sankzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:09

Naar zo iemand zou ik mijn paard al niet laten gaan..
Iemand dat eerst een brommertje moet scoren omdat ze anders met de fiets moet?!
En die nu al niet naar haar paard omkijkt?

Ik zou het paard gewoon terug te koop zetten en iemand anders zoeken..

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:20

Ik heb er een hard hoofd in, dat je paardje op een goede plek terecht komt bij een goede eigenaar :n .
Indien je een paard koopt ga je de stalling en verzekering zo snel mogelijk regelen.
Dan ga je niet weken wachten met allerlei smoesjes waarom zaken moeilijk te regelen zijn.

Als ik jouw was zou ik de hele verkoop afblazen en de EUR 30.00 lekker houden ter compensatie voor de reeds gemaakte kosten.

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:35

Wat een verhaal zeg. Doodvermoeiend om zo zaken te moeten doen. Ik was al afgehaakt. Maar goed, misschien komt het helemaal goed dit weekend.

Mag ik je nog 1 tip geven... :o Geef hun van tevoren aan dat het paard pas geladen gaat worden op het moment dat jullie het geld hebben ontvangen en hebben nageteld. Mensen die zo laks zijn met afspraken zie ik er nog voor in staan om het paard op de trailer te laden, je de helft (of niets) te betalen en dan met een smoesje te zeggen "het komt volgende week". ;)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:38

ik was hier zo klaar mee. je komt hem deze week halen zo niet dan staat hij voor het weekend nog op internet. ik zou hem nu meteen nog op internet zetten en dan haar dat seintje geven dat hij weer in de verkoop staat. als ze niet op deze reactie reageerd of weer begint met uitstellen dan weet je genoeg.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:01

Joh, dat men´sen zo met andere mensen omgaan wil niet direct zeggen dat het paard in slechte handen komt. Als de stal eenmaal geregeld is loopt het vast wel los. Ik ga ook beter met m'n dieren om dan met mensen.

Gewoon dit weekend afwachten, is het dier zondag nog niet opgehaald dan gaat gewoon de koop niet door en staat de advertentie zondagavond weer online.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:28

Dat het beestje het niet goed zou krijgen vind ik ook een onzinnige en voorbarige conclusie , dat de koopster het niet snel rond heeft wil niet zeggen dat ze haar best er niet voor doet , het kan best even duren voordat je een goede plek voor een hengst gevonden hebt.

Misschien duurt het wel zo lang JUIST omdat ze alles tip-top in orde wil hebben voordat het dier komt , en omdat ze hem dan liever nog wat langer op zijn huidige plek wil laten staan , dan hem zo maar ergens neer te kwakken zonder enige zekerheid over de toekomst.

Ze pakt het alleen verrekte on-charmant aan tegenover de TS door het allemaal maar normaal te vinden dat het zo lang duurt , ze hadden samen veel beter moeten communiceren zodat de verwachtingen op 1 lijn zouden liggen.

Nu verwacht de koopster dat het geen enkel probleem is als het nog wat langer duurt want als zij hem niet had gekocht had hij er immers ook nog gestaan , en de TS had verwacht dat het paard na toezegging van de koop snel weg zou zijn.

Dat is gewoon een gebrek aan communicatie en daar aan is de TS zelf ook een beetje schuldig natuurlijk doordat ze te lief is geweest en geen duidelijke afspraken heeft gemaakt :)

Als de ene partij het niet netjes doet , is het aan de andere partij om in te grijpen en doet die dat niet dan , tja....denkt die eerste partij dat het inderdaad normaal is. Dat is toch ook logisch :)

Maar in principe hoeft niemand zich nu nog ergens druk over te maken want het is opgelost.

Paard is zondagavond weg en zo niet gaat hij lekker naar de buurman en weer te koop (neem ik aan) , dus voor iedereen duidelijkheid :)

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 14:03

pmarena schreef:
Dat het beestje het niet goed zou krijgen vind ik ook een onzinnige en voorbarige conclusie , dat de koopster het niet snel rond heeft wil niet zeggen dat ze haar best er niet voor doet , het kan best even duren voordat je een goede plek voor een hengst gevonden hebt.

Misschien duurt het wel zo lang JUIST omdat ze alles tip-top in orde wil hebben voordat het dier komt , en omdat ze hem dan liever nog wat langer op zijn huidige plek wil laten staan , dan hem zo maar ergens neer te kwakken zonder enige zekerheid over de toekomst.

Ze pakt het alleen verrekte on-charmant aan tegenover de TS door het allemaal maar normaal te vinden dat het zo lang duurt , ze hadden samen veel beter moeten communiceren zodat de verwachtingen op 1 lijn zouden liggen.

Nu verwacht de koopster dat het geen enkel probleem is als het nog wat langer duurt want als zij hem niet had gekocht had hij er immers ook nog gestaan , en de TS had verwacht dat het paard na toezegging van de koop snel weg zou zijn.

Dat is gewoon een gebrek aan communicatie en daar aan is de TS zelf ook een beetje schuldig natuurlijk doordat ze te lief is geweest en geen duidelijke afspraken heeft gemaakt :)

Als de ene partij het niet netjes doet , is het aan de andere partij om in te grijpen en doet die dat niet dan , tja....denkt die eerste partij dat het inderdaad normaal is. Dat is toch ook logisch :)

Maar in principe hoeft niemand zich nu nog ergens druk over te maken want het is opgelost.

Paard is zondagavond weg en zo niet gaat hij lekker naar de buurman en weer te koop (neem ik aan) , dus voor iedereen duidelijkheid :)

Ja dit klopt helemaal!!
Ik ben gewoon fout geweerst door vanaf het begin af-aan niet 'Duidelijk' en te goed van vertrouwen geweest te zijn.
Ik heb immers nog nooit eerder een Paard verkocht dus dacht dat het 'wel' normaal was dat Het paard in kwestie hier nog even zou kunnen staan.
En dat had ook wel gekund MITS De problemen niet steeds verder opliepen.
Mijn grootste ergenis is dat het paard 24/7 in stal staat En ik voer als een malle.
De verkoper hoeft nergens naar om te kijken, alleen maar te regelen wat er te regelen valt.
Ik denk gewoon omdat het nu allemaal wel ineens zo snel kan, dat de verkoper het wel even
lekker vond om 'te rekken' Zij heeft immers nog maar 1x 30 euro hoeven te betalen.
En dat scheeld natuurlijk enorm in de kosten die ze op haar Stal heeft.
En nee, dat is niet een beste begin Basis Maar uiteindelijk Had ik gewoon Direct Duidelijk moeten zijn.
Toen De Koper zij dat het nog maar 1 week zou duren dacht ik , nou prima !
Kan ik nog even de tijd nemen om afscheid te nemen en dan werk je al een beetje naar het 'einde'toe.
Maar als dat elke keer uitgesteld wordt..maakt dat de verkoop vooral niet makkelijker.
Het is totaal niet onze bedoeling om kwaadschiks te werk te gaan.
Maar Ik had haar Neef ook een bericht gestuurd en die zij dat het pas vanaf september kon.
Jahaa..maar dat had ze me niet verteld..Dus nu moesten we wel, en heb ik dankzij jullie bokkers
En vooral één in het bijzonder 'een bokschop onder mn kont gekregen' en ben ik voor het eerst echt
Duidelijk geweest...Wat heeft geholpen want Morgen Middag komt die kwaaie trailer om mijn terrein haha!
Als niet gaat hij idd Bij de boer op het land en zet ik hem weer te koop.
De koper vroeg gisteren ook nog om stro balen voor in de trailer..Die zaten toch bij de prijs in??!

Éh..ze was even vergeten dat ik ookal Gezakt was in de prijs.
Nouja..we hopen gewoon dat het goed komt..Ik Zie ze wel verschijnen..'Hoop ik'