Welk recht hebben wij wat betreft ons paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Re: Welk recht hebben wij wat betreft ons paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:25

Ja, ik ben het ermee eens dat ze die handtekening moeten hebben. Dat is een eerste voorwaarde. Maar dat betekent alleen dat het paard destijds aan de vriendin is overgedragen. Of de staleigenaar inmiddels ook iets in de melk te brokkelen heeft (omdat hij gratis stalling heeft geleverd) is de volgende vraag.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 23:27

We krijgen ook een handtekening.. En ook wordt het paard op mijn vriendin's naam gezet.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:29

Dus moet je de erfgenamen gewoon meenemen om tegen de eigenaar te zeggen, dat hij het paard in moet leveren.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 23:32

Waarom moeten zij mee? Met een briefje met hun handtekening erbij waar letterlijk op staat dat hij van mijn vriendin is, komen we er toch ook gewoon mee weg? Ik snap niet waarom ze helemaal mee moeten. Ze willen het vast wel hoor, dat niet, maar dan krijgen zij ook weer problemen (staleigenaar gaat echt stennis schoppen hoor) en dat wil ik niet.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:37

Omdat je dan het probleem niet zo groot maakt als nu! De eigenaar wil toch niet toegeven? Dat zeg je zelf!
Dan kun je toch het beste de mensen, die de "oude" eigenaren zijn en het paard aan je vriendin hebben gegeven, als bewijs meenemen. Ik voorzie op deze manier namelijk alleen maar problemen, die je ook kunt voorkomen.
Ik denk juist, dat als deze mensen mee gaan hij geen stennis gaat schoppen, want dan halen ze de andere paarden, waar je het eerder over had ook weg. Dat weet hij donders goed.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 23:43

Dat is waar, maar ik denk dat hij alsnog niet wilt toegeven. Die man begint gek in zijn hoofd te worden omdat zijn vrouw en kind hem ook hebben verlaten. Hij heeft geen paarden die aan hem geschonken zijn, alleen een die al heel lang van hem is, maar ik denk dat ze die wel van hem af kunnen pakken omdat niet zwart op wit staat dat ie van hem is.. En een ander paard kunnen ze misschien ook wel meenemen, maar ik denk dat hij dat besef niet eens heeft.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:49

Dan zou ik gewoon direct politie meenemen als het zo ernstig is.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:28

Wat voor pony is het?
Ben nog zoekende naar een leuke pony, heb voldoende land, hooi, een mooie stal, voer, drinkwater, dazenvanger etc.
Zoek juist een oudere pony ivm met hengstveulen van 4 maanden(was verassing van onze C-pony merrie) wat ongeveer een grote d of kleine e pony gaat worden.
Hij is nu nog samen met zijn moeder en een shet van 16 maanden die net een ruin is geworden, maar wil graag nog een ouder paardje erbij, voor als zijn moeder weg gaat.
Wij houden de moeder wel, alleen zij gaat naar terug naar de manege, waar mijn dochter op haar rijd.

Dus mocht het niets worden met de stalling bij die andere mensen, ik hou me aanbevolen.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 07:59

Geryon schreef:
@ Ja, klopt, misleidende titel, sorry. Ze gaat hem nu wel op haar naam zetten :)

@ Shilaly:Als we het paard niet krijgen dan nemen we de politie mee, dus die krijgen we sowieso wel. We gaan daar alles aan doen.

@ Traiectum: Ik snap dat het paspoort geen bewijs is, maar de erfgename gaat inderdaad een briefje maken dat hij van ons is, als bewijs, dankje voor je voorbeeld, ik zal het gebruiken!

@xsenny: Dit is de waarheid van het verhaal. Als je het niet gelooft wens ik ook geen reacties meer van jou te krijgen, want die zijn dan toch overbodig, sorry. Ik ga niet alles lopen verder uitleggen omdat iemand mij niet gelooft. Alle informatie die nodig is heb ik nu gegeven.

Ik heb vandaag niet met de staleigenaar gesproken omdat hij zo boos was. Over een paar dagen zijn wij van plan hem te spreken en het paard mee te nemen (althans, proberen)

aan een verhaal zitten altijd 2 kanten ,zeg niet dat ik nioets van je verhaal geloof maaar ben nu wel heel benieuwt naar de andere kant van het verhaal .
ik denk dat je vrijweinig kan je kan niet aantonen dat het paard niet van hem is .
en het paard staat bij hem ,ik dek dat het zijn verhaal tegen de jouwe is dus ja bewijs het maar dat het jou paard is .
je hebt nergens een enkel bewijs toch?
mischien kan je hem overhalen het paard voor een klein bedrag te verkopen .
die mv hier beneden aan het topic klinkt wel erg mooi .

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:14

zou hij niet, als je het paard daar weghaalt, een bedrag aan stalling gaan eisen van jullie, omdat hij het paard wel onderdak heeft verleend? Dus de kale stalhuur, aangezien jullie voeding/strooisel heben betaald?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:21

@TS
Maar in je OP staat duidelijk: Dat de staleigenaar zei:
Citaat:
ik neem hem wel over en zet hem bij mij op stal, maar de kosten etc. zijn voor jou

Dan heeft je vriendin hem dus toch gewoon het paard gegeven?
En is het paard niet meer van haar?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:30

opisop_shop schreef:
zou hij niet, als je het paard daar weghaalt, een bedrag aan stalling gaan eisen van jullie, omdat hij het paard wel onderdak heeft verleend? Dus de kale stalhuur, aangezien jullie voeding/strooisel heben betaald?

Dat denk ik dus ook. En ergens vind ik ook dat hij daar wel recht op heeft, tenzij het heel duidelijk is afgesproken dat de vriendin in ruil hiervoor de stallen uitmestte etc.

Brainless schreef:
@TS
Maar in je OP staat duidelijk: Dat de staleigenaar zei:
Citaat:
ik neem hem wel over en zet hem bij mij op stal, maar de kosten etc. zijn voor jou

Dan heeft je vriendin hem dus toch gewoon het paard gegeven?
En is het paard niet meer van haar?

Ja, daarom vind ik dus dat je niet bij de erfgenamen moet zijn. Wat de vriendin met het paard gedaan heeft kan alles veranderd hebben qua rechten.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 14:37

Hij bedoelde met 'ik neem hem wel over', niet dat het paard van hem zou worden, maar dat hij alles zou regelen, hem op zou halen enz.

Mijn vriendin heeft hem het paard niet gegeven. Hij heeft het paard daar gewoon al weggehaald (dat mocht) zonder papieren enz omdat ie zo snel mogelijk weg moest. Toen heeft me vriendin later de papieren opgehaald, paspoort en de algemene brief aan alle nieuwe eigenaren van de cerapaarden.

Ik denk dat hij dat wel kan gaan eisen, maar mijn vriendin had 1 augustus al stalling betaald voor de maand maar ze zou hem weghalen, dus zou ze haar stalgeld terug krijgen, zei staleigenaar zelf. Maar omdat hij boos is krijgt ze dat ook niet terug, ookal is hij volgende week al weg, het paard. Dus dan betaald ze veel te veel voor de maand, zou hij dan ook nog eens stalgeld gaan eisen?

De erfgename weet niet anders dan dat het paard naar mijn vriendin is gegaan, dus die gaat een briefje maken dat ie van mijn vriendin is. Ze wilt niet eens dat ie bij dezel staleigenaar blijft staan, omdat ze weet hoe het er daar aan toe gaat.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 23:37

Is er inmiddels al iets gebeurd?

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:45

Nog steeds geen nieuws?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:16

ben ook wel benieuwd eigenlijk...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:47

vind het allemaal maar een beetje een raar verhaal en heb het idee dat er veel niet van klopt, beetje broodje aap verhaal.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 11:20

Waarom zou ik mijn tijd verdoen aan een broodje aap verhaal? Ik ben 16 jaar oud zeg, kom op, of kunnen jullie alleen ''grote mensen'' geloven? Als je het (deels) niet geloofd, reageer dan ook niet, daar heb ik namelijk geen zak aan, dus ga je tijd dan aan iets anders besteden. ;)

De vader van het meisje heeft een paar dagen gewacht (totdat staleigenaar weer zou kalmeren) en is daarna met hem in gesprek gegaan. Hij mocht het paard meenemen, maar onder voorwaarde dat staleigenaar hem terug zou krijgen als mijn vriendin hem niet meer wilt. Maar aangezien zij hem toch niet weg doet tot zijn dood hebben ze maar 'oke' gezegt. Verder wordt hij gewoon op mijn vriendins naam gezet. De erfgename vond het alleen opeens niet zo leuk meer, al dit gezeik, en zei dat als dit zich aanhield dat ze hem alsnog naar de slacht zou brengen. Gelukkig dat de staleigenaar dus weer normaal ging doen.

Hij staat nu bij de twee mensen waar ik het over had. Dit weekend of maandag gaat hij naar stal Wennekers. En hij staat dan ook op mijn vriendins naam en hij is overgedragen aan haar, dus is het zwart op wit echt haar paard. Haar ouders gaan mee betalen, ze is gestopt met roken, dus heeft ze genoeg geld om hem daar te stallen gelukkig!

Dus mensen, hij is niet meer 'te koop'!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:32

Nou fijn dat het zo opgelost is! :j

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:13

Geryon schreef:
Waarom zou ik mijn tijd verdoen aan een broodje aap verhaal? Ik ben 16 jaar oud zeg, kom op, of kunnen jullie alleen ''grote mensen'' geloven? Als je het (deels) niet geloofd, reageer dan ook niet, daar heb ik namelijk geen zak aan, dus ga je tijd dan aan iets anders besteden. ;)

De vader van het meisje heeft een paar dagen gewacht (totdat staleigenaar weer zou kalmeren) en is daarna met hem in gesprek gegaan. Hij mocht het paard meenemen, maar onder voorwaarde dat staleigenaar hem terug zou krijgen als mijn vriendin hem niet meer wilt. Maar aangezien zij hem toch niet weg doet tot zijn dood hebben ze maar 'oke' gezegt. Verder wordt hij gewoon op mijn vriendins naam gezet. De erfgename vond het alleen opeens niet zo leuk meer, al dit gezeik, en zei dat als dit zich aanhield dat ze hem alsnog naar de slacht zou brengen. Gelukkig dat de staleigenaar dus weer normaal ging doen.

Hij staat nu bij de twee mensen waar ik het over had. Dit weekend of maandag gaat hij naar stal Wennekers. En hij staat dan ook op mijn vriendins naam en hij is overgedragen aan haar, dus is het zwart op wit echt haar paard. Haar ouders gaan mee betalen, ze is gestopt met roken, dus heeft ze genoeg geld om hem daar te stallen gelukkig!

Dus mensen, hij is niet meer 'te koop'!

Huh? Ze zou hem toch juist wel aan iemand anders geven? Je spreekt jezelf nu helemaal tegen! Ik vind het nu een beetje vreemd!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:35

ik dacht ook dat die vriendin hem niet op naam mocht hebben?

Anyway, fijn dat het paard daar nu weg is :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:06

Ja idd fijn dat het is opgelost

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:20

volgens mij mag die stal eigenaar helemaal niks met dat paard, jij of je vriendin volgens mij ook niet?
is het met paarden niet hetzelfde al met de rest van het eigendom van die overleden eigenaar dat je op papier hebt naar wie wat gaat en het anders automatisch naar familie gaat of juist verkocht werd ofzo? sorry dacht dat ik het wist maar nu begin ik zelf te twijfelen!

fijn iig dat het is opgelost!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 13:32

Ja, ze zou hem aan iemand anders geven omdat ze geen andere stalling kon betalen. Maar nu is ze gestopt met roken voor haar paard (scheelt €200 in de maand) en haar ouders leggen bij voor eventuele dierenartskosten etc. dus dat kan nu wel gelukkig.

En door al dat gezeik mag ze hem wel op haar naam van haar ouders. Waarom nu wel opeens, geen idee, haar ouders zijn bijgedraaid omdat die twee mensen zeiden dat ze hem op haar naam moest zetten.

Ik vind het ook ontzettend fijn dat het is opgelost. De eigenaar heeft alleen gezegt dat hij verpest is. Ik hoop dat ze overdrijft, maar ik denk het niet.. Het is natuurlijk onder het zadel een jong beestje, en als je 1 ding verkeerd doet, leert hij dat meteen aan. Net als dat iemand te hard deed in zijn mond en met sporen reed, is hij ook jammer genoeg veranderd, maar daar zijn we nog steeds bezig :( Hij is erg beinvloedbaar!