schokkend!! wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: schokkend!! wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:35

Toikacapries, er staat ook eerder int topic dat de TS wist dat er iets aan de hand was,dus als je voor je een paard koopt, een rontgen laat maken en etc, dan weet je ook wat je kan verwachten ;) Niet alle eigenaren weten dat t zoiets ergs is :)

Michelle0601

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:47

hoop dat het inmiddels nog steeds goed gaat!
Vorige topic ga ik nu zo even lezen.

Wens je heel veel succes

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 17:49

@mioux , dat klopt helemaal , al was dit wel een beetje buiten verwachting hahaha
we hadden uiteraard verwacht iets aan te treffen , maar dit was toch net boven onze verwachting.
inmiddels is ze ook een kilo of 15/20 aangekomen , en ziet ze er super uit. ook in de omgang heeft ze een fijn karakter.
tot op heden heb ik dan ook nog geen seconde spijt van het besluit om haar te kopen!!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:51

ArabicQueen schreef:
De kosten die je hebt gemaakt kan je verhalen op de oude eigenaar. Als je binnen een termijn van 6 maanden het ''gebrek'' hebt ondekt en door een da hebt laten onderzocht en als de da zegt dat het voor koop aanwezig was kan je de koop ontbinden of ten minste de kosten verhalen.

Ik zit op het moment in zo'n situatie & het is niet zo makkelijk als je zegt.

Je hebt onderzoeksplicht, maar daar staat de verklaring van de koper boven, heb ik gelezen. Als de koper zegt, het paard is gezond, dan valt het al onder een verborgen gebrek. Ik kan eventueel wel even wat linken opzoeken, ben hier namelijk veel naar op zoek geweest & er staan nog tig linken onder mijn favorieten :)

Ik zou wel naar de oude eigenaar gaan.

Is ze gezond verklaard bij de verkoop door de eigenaar/heb je haar laten keuren?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 07:36

@rachel_j : Nou daar gaat t om ! Zulke dingen zijn niet leuk....maar t kan altijd gebeuren. Zolang jij maar blij met je paardje bent en je er van kan genieten en andersom dat is het enige wat telt!
@laura_x_ de TS zegt al meerdere keren dat ze wist dat t paardje niet gezond was, ook de vorige eigenaar.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 12:14

met de wond gaat het goed , heb vandaag na overleg met de VA de 2 steunhechtingen eruit geknipt, die hadden namelijk al opgelost moeten zijn , en er bleef telkens een korstje aan hangen wat laatste stukje in de weg zat , dan werd t zo"n vies plekje daaronder.
vanmorgen viel me ineens op dat ik vind dat het lijkt alsof ze een beetje afgevallen is, met de antibiotica kreeg ze 2x daags een extraatje , en nu dat weg is heb ik de indruk dat ze dat kleine beetje extra misschien wel nodig had, ze is immers al 23 jaar.(en heeft flink last van voernijd ben ik achter! gelukkig niet tegen mensen maar heel erg tegen de andere paarden)
wat zouden jullie doen?
ze is 23 jaar , inmiddels gezond , heeft een goed gebit , en staat 24/7 op een groene weide , is ontwormd , maar kan nu toch net de ribben zien ; bijvoeren ja of nee?
en zo ja , wat dan? want ze moet absoluut niet drukker worden dan ze nu is.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:18

Als ze wat af gaat vallen zou ik ze zeker bijvoeren. Ik vind Pavo Nature's Best heel fijn om bij te voeren zonder dat ze drukker worden.

LoveaHaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:28

Mioux schreef:
Toikacapries, er staat ook eerder int topic dat de TS wist dat er iets aan de hand was,dus als je voor je een paard koopt, een rontgen laat maken en etc, dan weet je ook wat je kan verwachten ;) Niet alle eigenaren weten dat t zoiets ergs is :)

ja oke dat is zo

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 09:19

gisteren is 1 van de binnenhechtingen eruit gekomen , lost dus niet zo lekker op als zou moeten , maar de wond ziet er wel heel netjes uit, dus dat gaat naar wens.
ik heb besloten om haar seniores priores te gaan voeren , omdat ze duidelijk een extraatje nodig heeft (ze is echt een beetje afgevallen sinds ik ben gestopt met antibiotica en dus niet meer bijvoerde.(24/7 op weide)
zit me wel af te vragen wat ik haar in de winter ter ondersteuning zou kunnen geven , ze is immers al 23 en ik wil haar graag zo goed houden als mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 09:38

Misschien heb ik het gemist hoor, maar de da zou komen met een rontgenapparaat, wat is daar uitgekomen?

Als je pony in de winter ook blijft afvallen, zou ik een deken om doen. Die van mij heeft dat ook gehad, zo kan ze haar eten omzetten in gewicht en niet als materiaal om haar kachel brandende te houden.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:57

ArabicQueen schreef:
De kosten die je hebt gemaakt kan je verhalen op de oude eigenaar. Als je binnen een termijn van 6 maanden het ''gebrek'' hebt ondekt en door een da hebt laten onderzocht en als de da zegt dat het voor koop aanwezig was kan je de koop ontbinden of ten minste de kosten verhalen.

Wat de queen schrijft is waar.
Dit geld alleen bij verborgen gebreken.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 23:21

klopt, maar ik heb al eerder aangegeven dat ik daar geen intresse in heb , ik steek mijn tijd liever in de dieren dan in een eindeloze strijd met die mensen, en terugbrengen is zowieso geen optie.

Haentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:30

Ik zou wel laten onderzoeken door een da!
dan weet je tenminste wat het precies is.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 14:17

Haentje schreef:
Ik zou wel laten onderzoeken door een da!
dan weet je tenminste wat het precies is.

wat bedoel je hiermee?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 08:24

rachel_j schreef:
klopt, maar ik heb al eerder aangegeven dat ik daar geen intresse in heb , ik steek mijn tijd liever in de dieren dan in een eindeloze strijd met die mensen, en terugbrengen is zowieso geen optie.

Ik vind goed van je ondanks de tegenslagen je toch verder kijkt...
Het probleem is er nou eenmaal, en je kan beter het beste ervan maken.. En ook super dat je het paard niet opgeeft of terugbrengt heb ik erg veel respect voor hoor, je moet het maar aandurven en kunnen!
Ik weet zeker na dit alles, dat jullie een super goede band zullen overhouden!
Misschien leuk om keer fototje te plaatsen hoe ze er nu uitziet? denk dat het al stuk beter is!
Of misschien een foto van het afvallen waarover je het had?

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 11:07

ik zal mijn best eens doen om vanmiddag goede foto"s te maken , ben in mn eentje dan op stal dus weet niet zeker of het lukt hoor!
de wond ziet er echt prachtig uit , nog een heel klein stukje en dan is ie volledig dicht!
momenteel wordt ze dus weer bijgevoerd, en gisteren wilde mijn man dat doen , maar ze kwam niet!
ik voer altijd met haar eigen paarse emmer (action) en liep met de emmer zwaaiend naar de rand vd wei , ik roep , ze kijkt , en komt in volle galop aanrennen hahahaha
hoezo weet ze dat de emmer eten betekend?????

enige puntje dat ik erg jammer vind, is haar staart , dat was al niet veel, maar nu is te zien dat de haren door de bandage die we in het begin hebben moeten gebruiken toch geleden hebben , vanaf halverwege is het echt nog maar een zielig kwastje.....
maar ja , serum erin , en ik hou me maar voor dat het er na de winter in het voorjaar heel anders uit zal zien , zowieso heeft ze dan een keer van jas gewisseld, en ik denk dat ze er dan een stuk mooier onderuit zal komen. (althans dat hoop ik echt , want dat betekend dat het beter gaat)

levenslust heeft ze volop , en voor een dame van 23 jaar is het een pittige haaibaai in de wei!

de zon breekt nu trouwens heerlijk door, dus miss wordt het wel rijden voor mn dochtertje vanmiddag , en kan ik jullie daar ook een paar foto""s van laten zien!!

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:51

TS: hoe is het nu?
ik ga maar eens temmen of dit weer terug kan naar medisch want volgens mij had je al veel meer reacties kunnen hebben ;)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 23:07

het gaat aan de ene kant heel erg goed, ze heeft in elk geval praat zat , in die zin dat ze eigenlijk best een sjacherijnig kreng is in de wei , en naar mensen toe erg kieskeurig wie ze wel en niet leuk vind.......en mn dochtertje is heilig voor dr. (eten trouwens ook)
helaas valt ze momenteel af, ze wordt wel bijgevoerd, maar volgens de va is dit echt een terugslag van de operatie, het ging ook gelijk zo goed....
een staart heeft ze dadelijk nog maar nauwelijks, komt door de bandage die erom heeft gezeten, niks aan te doen.
ik had al foto"s willen plaatsen maar helaas kwam er iets tussen.
zal het zsm doen!