Gebruiken jullie rijhandschoenen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Draag je handschoenen?

Ja, altijd.
382 (61%)
Soms.
137 (22%)
Nooit.
99 (16%)

Totaal aantal stemmen: 618

WenMLove

Re: Gebruiken jullie rijhandschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:27

ik heb altijd handschoenen aan,
niet omdat ik blaren krijg maar
miranda is erg sterk,
en ik moet erg actief met
mijn handen zijn (knijp-ontspan-knijp-ontspan)
zonder vind ik ook niet lekker rijden,
ik ben niet meer anders gewend!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:30

Ik doe vrijwel alles met handschoentjes...
Behalve poetsen :+
Rijden, aan de hand wandelen, longeren, trailerladen etc.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:38

soms, als ik een sterk paard te rijden heb

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:48

Ik rijd altijd met handschoenen :) Ik ben ze een keer toen ik op kamp ging vergeten en ik had toen ik thuis kwam aardig grote blaren.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:23

Ik rijd altijd met handschoenen en ik vind het als het warm is, verschrikkelijk. Ik krijg snel blaren van men verzorgpaard haar teugels en ze probeert die wel eens uit men hand te trekken.

Loenaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:35

Ik rijd er wel mee in de winter vanwege de kou, maar in de zomer vind ik het niet prettig rijden. Mij veelste warm :)

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:06

Ik rij eigenlijk altijd met handschoentjes, anders heb ik gegarandeed blaren xD
vroeger had ik hier weinig last van, maar sinds 3 jaar hoef ik niet meer zonder handschoentjes op te stappen :')

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:22

Alleen in de winter.

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:34

Ik rijd soms met handschoentjes , op wedstrijd ;p

Ik vind het verschrikkelijk om met die dingen te rijden hoor :oo ! Ik heb het goede gevoel dan niet meer , erg lastig om uit te leggen _O-

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:45

Ik rijdt met handschoenen als het extreem koud is, dus dat is niet zo vaak, en deed ze uiteraard aan op wedstrijden.
Ze kunnen prettig zijn voor extra grip bij bezweette paarden. Dus als je weet dat je paard gata zweten, is het ook een logische keus.

Handschoenen dragen om blaren te voorkomen is een verkeerd gebruik. Dan rijdt je nl met open handen, waardoor de teugels door je handen glijden of met stugge handen waardoor het paard tegen je handen vecht. De duim op de teugels houden en je handen voldoende sluiten én rechtop houden, én meegaan met de bewegingen vanuit je schouder, en polsen is een betere manier om blaren te voorkomen.

Paarden worden niet "sterk" voor niets. Ze vechten tegen je hand omdat JIJ daar reden toe geeft.

Bij normaal teugel gebruik zullen ze geen blaren veroorzaken, je krijgt ook geen blaren van met een vork eten....

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:48

Ik rijd altijd met handschoenen, omdat ik héél snel blaren krijg. :o
Maar het maakt me niet uit welk merk of welke kleur het is, als het maar beschermt ( bijv. dikke handschoenen tegen de kou ) en goed zit. :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:49

ik rij nooit met handschoenen, heb er veel minder gevoel mee dan zonder. Alleen op wedstrijden omdat het dan moet ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:54

JoviBan schreef:
Wanneer je met handschoenen rijdt, voel je niet meer in welke mate je eigenlijk zit in te werken in de mond en hoeveel druk (en pijn) dat bij het paard kan veroorzaken.
Sta er eens bij stil wanneer de teugels pijn doen in je handen en je zelfs blaren krijgt :oo , wat het paard dan moet voelen in z'n mond. ;(
En sta er ook eens bij stil dat zolang jij niks voelt in je handen (omdat je zulke 'lekkere' handschoenen aan hebt), dat het paard de druk wel degelijk voelt.

:') echt hoe verzin je zulke onzin...onder welke steen leef jij? dikke hertenleren-of wollen hanschoenen stammen uit de oertijd :+

Tegenwoordig heb je voortaan ultra-superdunne leatherFeel handschoentjes, net een 2e huidje, maar wel supergrip-en gevoel!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:56

ik rijd meestal zonder, vind het niet zo lekker zitten zo zweterig en ik raak ze iedere keer kwijt..

Mijn instructrice zei in de winter wel je gaat nu handschoenen kopen anders mag je niet rijden haha, er was sochtends iemand gevallen die helemaal bevroren handen enzo had ofzoiets, dus toen heb ik zon paar gekocht op stal voor 5 euro, na een keer rijden kapot :P gebruik ze eigenlijk alleen als ik ze toevallig bij me heb en dan op een heel sterk paard zit :)

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:04

Altijd zomer en winter heb een aantal jaren geleden mijn hand tweede graads verbrand dus als ik zonder rijd direct blaren.
Soms zelfs nog wel eens met.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:06

Ohja, altijd.

Als ik zonder rij, heb ik gegarandeerd blaren, paardje durft al eens trekken, en ik draag mijn ringen altijd..
Dus ja, lang leve de handschoenen!

Soms draag ik ze ook tijdens het poetsen, als ik er aan denk :o Ik wordt helemaal knetter als ik vieze nagels krijg, vandaar _O-
Bij het longeren draag ik ze eigenlijk nooit.. Zou wel slimmer zijn moest ik dat wel doen..

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:07

Altijd.

Waarom? Omdat het met wedstrijd ook moet.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:11

Nooit (ja, in de winter maar dat is omdat mijn vingers er anders af vriezen ;) ).
Vind het niet fijn rijden met handschoentjes aan en ik heb ook nooit last van schuren of blaren. :=

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:14

listiglistje schreef:
JoviBan schreef:
Wanneer je met handschoenen rijdt, voel je niet meer in welke mate je eigenlijk zit in te werken in de mond en hoeveel druk (en pijn) dat bij het paard kan veroorzaken.
Sta er eens bij stil wanneer de teugels pijn doen in je handen en je zelfs blaren krijgt :oo , wat het paard dan moet voelen in z'n mond. ;(
En sta er ook eens bij stil dat zolang jij niks voelt in je handen (omdat je zulke 'lekkere' handschoenen aan hebt), dat het paard de druk wel degelijk voelt.

:') echt hoe verzin je zulke onzin...onder welke steen leef jij? dikke hertenleren-of wollen hanschoenen stammen uit de oertijd :+

Tegenwoordig heb je voortaan ultra-superdunne leatherFeel handschoentjes, net een 2e huidje, maar wel supergrip-en gevoel!

Ik heb ook superdunne handschoenen van Roeckl, maar toch minder gevoel dan zonder handschoenen. Ik rijd echt veel liever zonder.

nannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:57

Ja, altijd. Als ik ga zweten krijg ik blaren in m'n handen. Bovendien geeft een handschoen meer grip..Ik rijd overigens met leren handschoenen, die gaan niet zo snel kapot.

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:53

Ik rijd soms met handschoenen.
Ligt aan het weer en paard. Heb ze meer aan in de winter dan de zomer.
En dat ik ze soms vergeet mee te nemen.

wonder007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:11

Ik draag altijd handschoenen (tenzij ik ze vergeet of kwijt ben). Vind het ook handig, je hebt meer grip op de teugel!

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:35

Sinds ik op de manege begon draag ik handschoenen. Pony's daar waren erg sterk en trokken regelmatig de teugels door m'n handen. Nu zit het er nog als een gewoonte in ;).

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:23

mijn pony trekt niet, dus heb ik het niet nodig!!

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:33

Ik draag ze alleen in de winter maar als je dan in de zomer weer zonder gaat rijden krijg je eerste even blaren maar daarna niet meer ;)