muziek in tijdens het rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke1495

Re: muziek in tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 16:06

bij de ene pony wel, bij de andere niet :P

paardengek98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:32

Ik rijdt zelf nooit met oordopjes omdat ik het ook erg gevaarlijk vindt, je hoort niet wat er om je heen gebeurt en zonder muziek kan ik me beter concentreren op mijn paard.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:34

Oh dan ben ik ook heel fout volgens Bokt.
Tijdens het in- en uitstappen bel/sms ik, en tijdens het rijden luister ik af en toe muziek met mijn Ipod. Ik kan me dan beter concentreren met rijden.

Truuskay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 20:55

oke dankjewel allemaal! ik heb het nu 1x geprobeerd met oortjes, & 1x met radio..
En het maakt mij niets uit.. radio hoor ik helemaal niet als ik geconcentreerd rijd.. en oortjes ook minder dan normaal ;)
maar het is voor de rest wel fijn :D

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:07

ik rijd zelf niet met oortjes, maar dat lijkt me ook niet echt fijn.. dan concentreer je je op de muziek, inplaats van je paard. met radio op, vind ik dan wel weer anders, maar daar rijd ik eigelijk ook niet mee.. ;)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:46

Ik rij zo nu en dan ook met oortjes. Zo kan ik me dan volledig afsluiten van alles wat er om mij heen gebeurt en het lijkt ook net of dat ik dan veel ontspannender ben met rijden ;)

Desireex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:26

Ik doe soms oortjes in maar heel zacht en eentje

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:39

TessaVB schreef:
Oh dan ben ik ook heel fout volgens Bokt.
Tijdens het in- en uitstappen bel/sms ik, en tijdens het rijden luister ik af en toe muziek met mijn Ipod. Ik kan me dan beter concentreren met rijden.

Zo herkenbaar. :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:47

Ik rij met dopjes als ik alleen of met meerdere in de rijbak rij... als ik ga uitrijden langs de weg enzo zet ik de muziek gewoon aan van mn bb.. zonder de dopjes :)

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:56

Deed het wel toen ik nog alleen reed, alleen buiten durf ik het toch niet aan met verkeer en zo. Nu rij ik altijd met een vriendin samen, dan ga ik geen muziek luisteren.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:57

Ik zie vaak genoeg mensen rijden met oortjes in.

Buiten zou ik geen oortjes inwillen. Want dan sluit je je toch wel af van de omgeving.
Ongeacht hoe hard je ze hebt.
Dan heb liever muziek aan zonder oortjes.

Radio zet ik wel regelmatig aan als ik rij in de bak.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 09:06

bij mijn vorige stal waar ik reed stond er bij beide binnenbakken een goede muziek installatie, en die stond vrijwel altijd aan tijdens het rijden, ik vind dat echt heerlijk. nu heb ik dat helaas niet meer, want nu rijd ik ergens anders. met oordopjes rijd ik nooit omdat ik dan alleen maar de muziek hoor en geen andere geluiden. wel doe ik soms gewoon de muziek van me eigen mobiel hard aan, dan ben ik de enige die mijn muziek hoort en hoor ik ook gewoon nog andere omgevingsgeluiden

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 09:17

Muziek op de achtergrond lijkt me wel oke. Is ook een soort van wennen aan 'vreemde' geluiden voor het paard.

Maar dopjes in lijkt me niets. Muziek heb ik eigenlijk geen zin in, met rijden! Ik ben toch bezig met rijden en niet met muziek luisteren?

HorseRacer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 00:03

Lijkt me best eng eigenlijk, ik zou me niet goed kunnen concentreren dan.

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:04

Ik doe het nooit, want ik kan me dan niet goed concentreren op mn pony, en op het verkeer!

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:12

Ik doe het alleen als ik helemaal alleen in de bak ben (nooit buiten de bak met oortjes!) en als ik moe ben of weinig zin heb. Door de muziek krijg ik een adrenalinestoot en dat werkt goed. Maar dan kan ik me wel ietsje minder goed concentreren of is mijn reactie iets te laat. Dus meestal lekker zonder.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:12

Tijdens buitenrijden heb ik altijd me Ipod op!! heerlijk! Maar als ik in de bak rijd niet zo vaak... wil wel alleen ben dan zo geconcentreerd dat ik niet prettig ben voor de medemens.... hihi dus dar doe ik alleen als ik helemaal alleen rijd of met 1 ander ofso.....

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:14

Ik heb meestal ook oordopjes in, vind ik veel fijner!

cupacakex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:42

Ik zou het zelf nooit doen! heb het wel eens geprobeert maar kan me dan echt niet concentreren

LoveaHaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:16

ik rijd er nooit mee maar je kan proberen toch maar ik rijd alleen nog les dus dat is niet handig in les!!!!

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:37

Ik rijd niet met oordopjes, de muziek maakt me denk ik té fanatiek!
Daarnaast heb ik nog geen oortjes kunnen vinden die perfect blijven zitten (heb rare oren), dus ze zullen steeds uit vallen en dat is ook niet echt ideaal! :)

xIRIS17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:05

Truuskay schreef:
Haaaai :)

ik vroeg me af, waarom zie ik nooit mensen rijden met oordopjes in ofzo?
Is dat te gevaarlijk ofzo?
Ik doe het zelf ook nog niet, maar ik vroeg het me af, want als het niet gevaarlijk of iets is, doe ik het denk ik wel, want je kunt dan fijner rijden :)

xxx

Ik doe het niet, heb er ook geen behoefte aan als ik aan het rijden bent, maar ik ben ook liever
bewust van de geluiden waar mijn paard van zou kunnen gaan schrikken.
Vooral buiten houdt ik er liever rekening mee als er een groep motoren aan komt enzo..
..Maar zoals ik zeg als ik paardrij heb ik lekker rust in m'n hoofd dus geen behoefte aan muziek :)

xIRIS17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:07

Wendy_Chewie schreef:
Muziek op de achtergrond lijkt me wel oke. Is ook een soort van wennen aan 'vreemde' geluiden voor het paard.

Maar dopjes in lijkt me niets. Muziek heb ik eigenlijk geen zin in, met rijden! Ik ben toch bezig met rijden en niet met muziek luisteren?

Inderdaad dat vind ik ook.. bij een andere stal was er altijd in de grote bak zachtjes muziek aan.. maar daar had
ik dan op dat moment niet echt erg in. was meer voor de kantine en je hoorde het nog net in de bak :P

evers96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:55

als ik bij mij op stal rijd, heb ik altijd oortjes in. met de les natuurlijk niet. en op straat vind ik het een beetje gevaarlijk omdat je anders weinig hoort. en mij paard nogal snel iets eng vind is dat niet zo handig

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:59

Heb alleen met uitmesten en klusjes oordopjes in haha. En met het rijden nee niet echt..
Ja ik heb wel een systeem met een vrouwtje die mij les geeft hebben we een oordopje in en praten we zo tegen elkaar.
Zo kan zij vanaf de bakrand goed les geven zonder te hoeven schreeuwen.