Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Chaos schreef:Bijv. Het te weinig voeren wat je aandraagt in op.
80 procent van onze klanten wil hun paarden nu eenmaal veels te veel voeren. Hun denken dat dat goed is. Dat de paarden grasbuiken krijgen en ontploffen wanneer ze willen rijden: dat snappen ze dan niet..... dus wij voeren in sommige vallen minder dan dat de klant in eerste instantie zou willen. Maar dat is geen onkunde van ons, juist bewust voeren.
(hooi wordt afgewogen en je zet het zelf klaar, ben benieuwd of ze gaat ontploffen
)
paulien2xx schreef:Ik ben het absoluut met je eens dat er wel eens rotte appels tussen zitten. als ik soms verhalen hoor hier en daar.
Maar dat wil zeker nog niet zeggen dat het overal zo is. Mijn vader heeft een pensionstal '' Stal Staal'' ( En nou denken jullie dat ik dit alleen ga zeggen omdat ik er woon dat het zo geweldig is.. ) Maar nee, die punten in het lijstje gelden niet voor onze stal. paarden mogen zomers 24/7 op het land en swinters een aantal uur in de paddock. dit geldt voor alle paarden
zoveel ruwvoer, stro of zaagsel als jezelf wilt. (je betaald per baal, kleine baaltjes) ander soort voer koop en voer je zelf dus daar ben je eigen baas over.
Stal mesten mag je zo vaak of zo weinig doen als je zelf wilt. niemand straft je ergens op. En niemand wordt voorgetrokken of anders behandeld.
horsefriend7 schreef:Chaos, de laatste zin ben ik helemaal mee eens. Ik kijk naar het paard, wat die nodig heeft aan bij voeren met hooi. Bij ons staan ze overdag in de wei. En elk paard is dan verschillend met wat ie nodig heeft. En hoe ik de paarden graag wil zien, zijn de klanten het bij mij wel met me eens gelukkig.