Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SteffiiY schreef:Knollentuin en gamblerscup wat een ontzettend kinderachtige reacties.
Focussed blijft hartstikke netjes en probeert het iedere keer normaal uit te leggen maar er word meteen met modder gesmeten.
Terwijl dit best een interessante discussie had kunnen zijn, jammer dat niet iedereen dan vrij gelaten word in vrijheid van meningsuiting.
focussed komt wel vaker over als de alwetende met t wijzende vingertje en alleen zij weet ales
SteffiiY schreef:robeer schreef:Dank je Boras. Hele lap tekst maar ik denk dat dit wel duidelijk maakt dat TS de paarden idd achter mag houden volgens het retentierecht.
hmm ik twijfel
Daks schreef:__PSM__ schreef:Ik zou ook op mijn strepen staan...
Maar ik moet eerlijk zeggen, mijn pa is 1,5 jaar geleden overleden en die betaalde de boel altijd, nu betaald mijn moeder het paard, alleen het is gewoon niet ons systeem en keer op keer vergeten wij het ook altijd.... Standaard de tweede week komen we er achter.... Nu ben ik ook nog het huis uit... We betalen wel altijden dat weet de staleigenaar ook
zoiets komt overal voor. Bij ons is het ook 1e van de maand maar er zijn er die maandelijk de 7e ofzo pas storten.
Als je 4 weken loon hebt kan het altijd anders uit komen en in overleg zijn wij hier heel soepel.
dan kan ik iedere 1e van de maand mams bellen
hihi had ik al veel eerder moeten doen
Hou niet van te laat betalen
tiwi1969 schreef:Het stuk wat Boreas aanhaalt gaat wel wat kort door de bocht: bijvoorbeeld over de executieverkoop van een eigen woning. Als de hypotheekverstrekker niet meewerkt trek je als schuldeiser aan het kortste eind.![]()
Helaas heb ik dat zakelijk al een paar keer meegewerkt, betrof toevallig allemaal DSB hypotheken, ook al vaak een teken dat het water aan de lippen stond. DSB werkte nooit mee en de DSB curatoren al helemaal niet.
Al heb je een uitspraak van de rechter, dan is het nog niet eenvoudig om aan je geld te komen als de schuldenaar niet meewerkt.
Daks schreef:lampenkap schreef:Ik betaal elke maand weer op een andere datum eigenlijk nooit op een vaste datum... zodra mijn geld er is maak ik het over en dat kan de 1ste, de 14de of de 20ste zijn.
heb je dat ook besproken met de pensioneigenaar??
tiwi1969 schreef:Het stuk wat Boreas aanhaalt gaat wel wat kort door de bocht: bijvoorbeeld over de executieverkoop van een eigen woning. Als de hypotheekverstrekker niet meewerkt trek je als schuldeiser aan het kortste eind.![]()
Helaas heb ik dat zakelijk al een paar keer meegewerkt, betrof toevallig allemaal DSB hypotheken, ook al vaak een teken dat het water aan de lippen stond. DSB werkte nooit mee en de DSB curatoren al helemaal niet.
Al heb je een uitspraak van de rechter, dan is het nog niet eenvoudig om aan je geld te komen als de schuldenaar niet meewerkt.
Focussed schreef:Blijkbaar mag het dus toch, my bad! Raar, ik heb altijd bij recht geleerd dat levende have niet als onderpand gehouden mag worden. Maar dit zal dan wel een uitzondering zijn?
Edit: Als ik het goed begrijp mag je dus pas gebruik maken van het retentierecht op het moment dat je dit de eigenaar (of de \gene met schulden zeg maar) dat ook laat weten. Maar even in theorie: Wat nu als die eigenaar spoorloos verdwenen is (en je kan dus niet een brief sturen met: Ik maak gebruik van m'n retentierecht).
mltex schreef:Dan heb je bij recht ook wel eens gehoord van houder, bezitter en eigenaar???
En paarden zijn iid zaken bij de wet en beslag kan wel degelijk.
Als een stal failliet gaat wordt stalhouder geacht dmv houderschap eigenaar te zijn en kan er beslag op gelegd worden waardoor ook pensionklanten niet meer bij het eigen rijdier kunnen. Kun je wapperen met je paardenpaspoort of stamboekpapier wat geen eigendomsbewijs is dus kun je gaan aanvechten dat je paard in pension staat.
Het kan dus wel degelijk
Tenzij dat veranderd is aangezien ik me al een tijd niet meer met het recht bezig houd.