Het leed dat lange benen heet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:05

Bella123 schreef:
Ik koop altijd Eurostar Klarissa rijbroeken (met leren zitvlak, anders schuif ik zo) in lengtemaat, die zitten aardig maar heb nog nooit gehad dat ze mooi tot m'n enkel vielen. Zou ook wel eens zo'n leuke en niet zo duren broek van HH willen kopen maar die vallen echt tot net onder m'n knie ofzo...

De Klarissa was inderdaad een van de weinige rijbroeken die ik paste, alleen ben ik helaas nu uit mijn broeken gegroeid :( Maar ik ben van de week ook geslaagd bij de Epplejeck met een broek van hun eigen merk, die paste mij goed! Lang genoeg, sluit goed aan, zit lekker en niet te duur!

michellee73

Re: Het leed dat lange benen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:10

Eurostar Klara zit mij ook prima :D

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 12:11

Ik heb ook alleen maar Eurostar broeken, maar heb ze nu al best lang en ze zijn nu wel een beetje aan de korte kant. Zijn volgens mij ook een keer gekrompen in de was.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:11

Ik heb ook bijna alleen maar Eurostar, en Kingsland :j

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:13

Anouska15 schreef:
ja en zoek maar eens een vent die langer is. Was een hele zoektocht en uiteindelijk is hij net 1 cm korter als ik:p voor de rest zal ik zeggen geniet van je lengte! Veel meiden zijn e4 jaloers op en veel mannen vinden het ook mooi:D

Haha ja dat is ook zo wat. Mijn man is 2 cm korter, maar met hakken onder, en zooltjes in zijn trouwschoenen en hele ieniemiene kleine hakjes op de mijne zag je er niks van op onze bruiloft ;) In het dagelijks leven valt het me niet op, maar we zijn dan ook al bijna 11 jaar samen, dus weet niet beter. Hijs trouwens ook de allerliefste hoor, dus dan is die lengte niet belangrijk :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:15

Ik ben de laatste keer gemeten op 183,5 cm. Laarzen en chaps heb ik ongeveer alle merken van aangehad. Niets pastte en in het maatwerk werd het schrikbarend duur. Uiteindelijk zijn het voor zowel mijn laarzen als chaps Lipica's geworden. Daar zijn mijn onderbenen gemeten op 54cm bij een kuit van 37cm. Volgens veel maattabelen van andere merken zou ik dan in standaardlaarzen moeten passen met mijn voetmaat 39/40. Maar helaas meten ze er vaak de dressuurboog bij, waardoor ze alsnog te kort zijn. Ik ben nu blij met mijn Lipica chaps en laarzen. Goede kwaliteit en super service voor een betaalbare prijs. Het lange wachten heb ik maar voor lief genomen. Wat betreft rijbroeken heb ik al jaren de Eurostar Klarissa in kindermaat 188. Die vallen nog wat langer als de lengtemaat 80. Mouwen zijn vaak ook te kort. Ik heb nu een Pikeur Diana wedstrijdjasje die voor het mooi nog wat te korte mouwen heeft, maar deze zat het beste van alle jasjes die ik aangehad heb.

Op mijn kleinste paard (1.68m) rij ik altijd met mijn chaps omdat mijn beugels dan een gaatje korter kunnen en voor het zicht is dat net wat mooier. Hier ligt een bruine KN Symphonie uit 1986 op van 17 inch.
Afbeelding

Mijn andere paard is 1.73m en die is wat ronder geribd. Daar heb ik dus ook gewoon mijn dressuurlaarzen op aan en dan kom ik precies tot de onderkant van zijn buik. Hier ligt een zwarte KN Symphonie op uit 1994 van 17 3/4 inch.
Afbeelding

Dan hebben we ook nog een paard van 1.78m die ik regelmatig thuis rij. En ook bij haar kom ik ongeveer tot de onderkant van haar buik. En hier ligt een ruitergilde zadel op.
http://i282.photobucket.com/albums/kk25 ... e/0056.jpg

Que springzadels hebben wij een KN springzadel en een BR jos lansink. Op beiden kunnen wij (mijn iets kleinere zusje en ik) toch ook met hele korte beugels zitten zonder over de wrongen te komen.

De lengte van mannen is inderdaad ook wat. Blijkbaar vinden ze het heel vervelend om kleiner te zijn. Terwijl het mij eigenlijk niet zoveel uitmaakt.

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:15

Jullie hebben er waarschijnlijk niet zo veel aan, maar ik vind mensen met lange benen echt heel mooi op een paard staan. Zeker als het paard zelf dan ook nog lekker loopt, dan geeft het 'het plaatje wat chiques' of zo iets. Zeker bij een groot paard in ieder geval.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:16

Ik pas zoiezo niet in standaard maten. Met mijn 1,84 heb ik maar schoenmaatje 38. Mijn chap maat is 47 hoogte. Dus laarsmaat zal 50/51 zijn. Daar komt bij dat ik forse kuiten heb.

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:18

ik wel het voordel dat mijn vader rijbroeken op maat voor mij maakt heerlijk altijd presies pas in de rijbroeken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:20

hier zit ik in dressuur zadel, dan zou je niet zeggen dat me paard zo groot is :')
Afbeelding

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:22

Ik ben 1,88 en 15 haha, vooral mijn benen zijn lang, mijn kuitlengte is 56cm en de breedte 37cm.
(Paardrij) broeken zijn altijd te kort.. Vooral spijkerbroeken vinden is een hel, tot nu toe passen alleen sommige broeken van Gstar echt goed, haha maar die zijn dan weer zo duur.
Ik rijd op een haflinger van +- 1,45, het ziet er niet uit maar ach mijn instructrice zegt dat ik hem niet in de weg zit. zal zo even een foto plaatsen.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:23

Ik meld me ook. Ik ben 1.93 lang en heb lengtemaat 38 (soms 40) van spijkerbroeken. Niet de meest gangbare maat dus! :+ Mijn paard is 1.77. Voor het mooie had hij wel iets groter mogen zijn, maar het past wel bij elkaar.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:24

Roxx, Gaaf paard heb je zeg!

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:26

Ik meld me ook! oh wat zou ik graag willen dat ik wat kortere benen had zeg! pfoee, ik ben 14 jaar en 1.75 lang...
heel veel broeken die net te kort zijn, vreselijk ! :=

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:27

Dank je! Dat is mijn vorige paard, hij is inmiddels overleden. Hij was 1.83. Mijn huidige paard is dus iets kleiner.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:28

MelanieB schreef:
Staat hierboven Judith :)
Stubben Maestoso NT Deluxe met biomex zitting :)

Laarzen heb ik geen problemen mee omdat je die in lengtematen hebt, chaps is wel lastiger. :P
Heb pas deze gekocht, mooi slank en hoog. Maar ik heb vooral lange bovenbenen :P
Afbeelding

Ik heb nog nooit zo'n mooie rijlaarzen gezien! wauw! waar heb je die gekocht? <3

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:37

Ik op een redelijk groot maar vooral breed paard, Afbeelding
En op de haflinger, Afbeelding

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:38

roxx wat leuk dat je een paard gevonden hebt! Heb je een foto?

Hoe oud is ie? Die van mij word steeds breder en breder geheel ziet er steeds beter uit :j

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:46

Roxx schreef:
Ik meld me ook. Ik ben 1.93 lang en heb lengtemaat 38 (soms 40) van spijkerbroeken. Niet de meest gangbare maat dus! :+ Mijn paard is 1.77. Voor het mooie had hij wel iets groter mogen zijn, maar het past wel bij elkaar.

Jeetje! Ik vind mezelf altijd een beetje zielig met mijn lengte, maar zeg nu niets meer. Vind je het niet vervelend/moeilijk? Of ben ik de enige die niet blij is met haar lengte? :o

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:49

Bella123, nee ik ben liever ook kleiner, maarja niks aan te doen. Ik ben wel altijd het langste hier in de buurt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:53

Nog eentje hier, niet extreem lang maar wel uit verhouding waardoor het echt vervelend is: ben 1.80 lang en heb lengtemaat 37,5 of 38 van broek. Die dus nergens te krijgen zijn voor een normale prijs :(
Hier in Duitsland is er wel een winkel speciaal voor lange en grote vrouwen (maar te ver weg om "eventjes" heen te rijden) en die hebben ook een webshop waar je kunt bestellen (maar het model jeans wat ik normaal heb hebben ze daar niet en ik weet dus niet of het lekker gaat zitten, dus bestel ik liever niet online).
Rijbroeken heb ik vroeger altijd op maat laten maken (duur geintje!!) maar nu neem ik maat 80, lengtemaat van 40. Is nog steeds niet helemaal lang genoeg, maar met deze lengtemaat heb ik er niet zo'n last van. Tegenwoordig geen rijbroeken meer met alleen kniestukken, maar het hele zitvlak. Met sokken erover valt het dus niet op. (vroegah, als tiener, met die kniestukken die dan ergens halverwege mijn bovenbenen zaten _O- )

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:15

Hier nog iemand met lange benen, zelf 1.85, paard 1.79 en breed:
Afbeelding
Broeken en bovenkleding met lange mouwen blijft moeilijk,
kingsland heeft iig shirts met een lange rug (voorkomt naveltruitjes),
zijn de kingsland broeken ook lang?? Heb idd ook moeite met de lengtemaat van sommige merken..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:17

Kingsland broeken zijn ook wel lang, tenminste, die van mij wel, zitten heerlijk ook. Weet alleen zo ff het type niet uit mn hoofd (heb 2 types)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:18

Ik heb maar een klein Friesje van 1.54, maar omdat ze zeer breed en barok is, ziet het er gelukkig niet raar uit. Was wel even wennen, na altijd grote paarden te hebben gehad. Heb tijden het gevoel gehad dat het er belachelijk uitzag :D

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:23

Ik meld me dan ook maar he :+
Ben 1.80 lang. Heb een fjord van 1.41 gereden (alleen recreatief), heb ook nog een quarter van 1.54 gereden en nu een kwpn van 1.72 :D