ikke schreef:Mijn ouwe sok heeft een keer een Rotweiler toegetakeld, niet te zuinig, en daarvan zei de boer/eigenaar: Tja, mijn schuld; je had me gewaarschuwd (was ook zo) en ik had m'n hond niet onder appel.
Heel redelijk en een specifieke situatie tussen bekenden op privé terein.
In de openbare ruimte tussen vreemden is dat niet zo eenvoudig. Dan heb je wel érg veel geluk als dat zo gaat.
Jouw paard en een Rotweiler zijn als een Deense Dog en een Maltezer. Die laatste kan nog zo vervelend doen in het park, maar als de Dog deze 25 hechtingen bijt, is diens eigenaar doorgaans toch echt aansprakelijk.
Verder begrijp ik de ruiteragressie, in ook dit topic weer, niet.
Net zo min als dat je als grote hond eigenaar wil dat jouw hond een ander dier verwondt, wil je als paardeigenaar dat deze geen hond verwondt. Hoé lastig een hond ook is.
Gebeurt dat onverhoopt toch, dan heb je daar je WA-verzekering voor.

, meegemaakt.

Het beestje kroop bijna onder de tegels, zo bang was ie van Kev, die toch ook behoorlijk aan de maat is. De eigenaar vroeg of ik even wilde blijven staan, het pupje had nog nooit in zijn leven een paard gezien en de man wilde graag dat hij eraan wende en niet meteen weglopen. Zo heb ik Kev een beetje aan de kant gezet en een praatje gemaakt met de man.