Het leed dat paardenhandel heet...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:17

Zijn de lichaamelijke klachten ongeveer in dezelfde periode opgetreden als de gedragsverandering?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:18

sandra694 schreef:
waarschijnlijk dampig (dit is niet vastgesteld)
de reden waarom wij denken dat het paard mensen schuw is dat is omdat ze niks van iets of iemand toe laat en dat al meer dan 2 maanden lang,
sinds ze op deze stalling staat gaat het wel een stukje beter met haar maar qua pakken is het niks stal eigenaar had het weiland al gehalveerd door er een schrik draad tussen te zetten mr zelfs dan lukt het me niet ik heb al meerdere malen uren in de wei gezeten haar aandacht te krijgen wat ik ook doe niks helpt geen brood geen snoepje helemaal niks...
het enigste wat ik kan zeggen is dat ik zaterdag goed met dirk ga praten en hoop dat ze een goed tehuisje krijgt want dat is alles wat ze verdiend!!

groetjes

Hoe was ze dan bij de koop? Was ze toen ook mensenschuw?

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:19

sandra694 schreef:
ik heb niet gezegd dat ze op een stalling staat van 315 euro alles bij elkaar wat ik kwijt ben is 315 euro de stalling zelf betaal ik 165 euro voor,
het is daar al zo rustig de paarden zelf zijn ook rustig,
maar ik ga niet weer haar verhuizen en dan over een maand toch besluiten om haar weg te doen,
het is onze beslissing,
dirk en ik hebben goed kunnen praten met elkaar en ben blij dat we het 'goed'hebben kunnen oplossen

Dan heb ik dat stukje over de maandelijkse kosten niet goed gelezen.

Als je het op deze manier opgelosd heb en daar 'vrede' mee hebt is het toch goed.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:20

Ik vind ook niet dat het de schuld is van de handelstallen. Schuld van de mensen die slechte, afgekeurde, niet te rijden, gedragsmatige problematische paarden naar een handelstal doen..!

Mensen die hun eigen verantwoordelijkheid niet nemen, en andere mensen met een probleem
op zadelen.. DAT is het probleem. ( uitzonderingen daar gelaten)

sandra694

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 15:21

lichamelijke klachten zijn begonnen voordat ik haar verhuisde naar een andere stalling dus voor haar gedragsverandering is het begonnen

ja zeker weten ik ben blijd at ik erg goed met dirk kan praten,
ik heb er vrede mee maar het doet wel pijn dat ik deze beslissing heb moeten nemen,
ze verdiend alleen het aller beste en achteraf blijkt dat ik niet degene ben die haar dat kan geven,
ik hoop dat ze een baasje krijgt die super goed voor dr is en dat ze wel alles krijgt wat ze verdiend en nodig heb...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:23

Misschien moet je het hier dan voorlopig maar even bij laten en niet op zoek gaan naar een nieuw paard?
Dat lijkt me niet heel erg verstandig.
Eerst maar eens lekker een verzorgpaard of een lease-paard, en dan op je gemak nadenken wat je wilt.

sandra694

Re: Het leed dat paardenhandel heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 15:24

ik heb al heel vaak in dit topic beschreven dat er GEEN ander paard komt, ik wil dit allemaal niet nog een keer mee maken heb het er al moeilijk genoeg bij....voorlopig laat ik het hier even bij

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:25

Jammer dat ze weer terug de handel in gaat, ik had ergens nog gepost dat ik wel eens bij haar zou willen komen kijken om te zien hoe ze precies reageert en wat ze doet, misschien kan ik helpen.
Maar ze gaat dus toch weg, heel zonde. Zeker als ik de foto's zie op je profiel, daar staat ze gewoon gezellig naast je en komt ze totaal niet gestressed over.

sandra694

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 15:26

de foto´s in mijn profiel zijn foto´s die genomen zijn toen k dr net 2 of 3 dagen had die foto´s zijn niet van hoe ze nu is

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:28

Ik zie op die foto's in je proefiel ook dat het hoofdstel niet eens naar behoren vast gemaakt kan worden.
Persoonlijk trek ik daar zelf mijn conclusies al uit.

Jammer dat jullie de handelsstal zo bevuilen in de eerste post. Ik denk namelijk dat het super is dat ze dit paard terug nemen.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:35

Waarom is paardenhandel leed??
Waarom stom om bij een handelaar te kopen?? Weet je wel dat je dan zeeer sterk staat als blijkt dat er iets mis is met het dier wat e daar hebt gekoch? Dat je bij een particulier geen poot zou hebben gehad om op te staan?
Kijk dat ze liever een andere verkopen dan geld terug geven is algemeen. (wil niet zeggen dat ze dat niet hoeven te doen hoor dat is ook jouw recht)!

En geloof me voor elk wat wils en nog iets, particulieren kunnen net zo smerig zijn !!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:37

Als de eigenaar van de handelsstal zo soepel is om het paard terug te nemen, zou je dan je titel van je topic niet even aanpassen?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:42

Ik heb sws goede ervaringen met Janssen van den hout, fijne samenwerking mee gehad. Mijn paard van toen had ook iets (dat zeker niet opgemerkt had kunnen worden) was 3mnd na koop, heb de dierenarts + hoefsmid kosten toen terug gehad en mocht ook nog inruilen

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:43

Netjes opgelost van de stal.
Titel is inderdaad misleidend.
Handel hoeft niet slecht te zijn.

In dit geval betwijfel ik ook of het aan het dier ligt...
Het is 99 % van de gevallen meer een wisselwerking tussen eigenaar en dier, waardoor het fout ( of juist heel goed ) loopt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:44

_killerbee_ schreef:
Stal Janssen :

Daar hebben wij ook een slechte ervaring mee!
En ook een zeer onlogische reactie kregen we van hem.
Paard mocht gerolen worden , nadat ze volledig afgekeurd werd.
We hebben het paard terug gebracht en ons geld mee terug genomen.
Desbetrefende paard loopt nu M in de dressuursport .
En dit met zware atrose , gewoon doorverkocht.

Ja hoe hard het ook klinkt...
Terugbrengen en voor een ander kijken als het geld je niet op de rug groeit.

Je kan best bij Stal Janssen v.d.Hout kopen maar......

Wees op je quivive en wees je ervan bewust dat je goede afspraken moet maken. Ik ken ook mensen die goede paarden hebben gekocht bij JvdH; maar dat zijn vaak wel de duurdere paarden en zijn ze of worden ze gekeurd voor aankoop.

Ten eerste moet je weten dat Janssen v.d. Hout heel veel "snelle handel" heeft. Hij ruilt in en verkoopt paarden alsof het auto's zijn. En hij heeft er heel veel in verkoop. Paarden die hij inruilt keurt hij niet (alleen hele dure) en dan kun je je voorstellen dat er in de goedkopere prijsklasse tot 5000 vaker wel wat tussen zit dat "iets heeft". Dat kan dan een gezondheidsgebrek zijn of een moeilijk karakter. Na verkoop geeft hij dan een half jaar garantie en als binnen die tijd een gebrek zich openbaart dan neemt hij dat paard gewoon terug en mag je een andere uitzoeken.
Maar veel mensen hebben zich dan al aan zo'n paard gehecht en gaan dokteren; of ze hebben niet eens in de gaten dat ze teveel voor een kreupel of ongezond paard hebben betaald, of nemen het gebrek voor lief omdat ze zoveel om het paard zijn gaan geven. Na de periode van een half jaar kun je naar je geld fluiten. Lukt het hem, heeft ie dikke winst. Lukt het hem niet, een beetje verlies. Zo gaat dat bij JvdH; maar niet alleen voor JvdH maar voor meer handelaren hoor. ..

Dus koop je bij een handelaar doe dan het volgende:
1. Neem iemand mee die echt verstand heeft van het kopen van een paard en alles wat erbij komt kijken en het beoogde paard goed kan beoordelen.
2. Vraag het paard een aantal weken op proef (het voordeel van het kopen bij een handelaar is, dat dit vaak ook wel lukt).
3. Als je hebt besloten het paard te kopen, laat hem keuren bij je eigen veearts. Als hij bij de klinische keuring al niet wordt goedgekeurd, laat je geen verlenging van de garantietermijn aanpraten maar breng het paard terug.
4. Als het paard wordt goedgekeurd is de handelaar na verkoop wettelijk verplicht om jou een garantie te geven van een half jaar op verborgen gebreken. Stel bij aankoop een koopcontract op waarin geregeld wordt waar het paard aan moet voldoen (bijvoorbeeld, geschikt voor de spring of dressuursport) geen stalondeugden mag hebben etc., verkeersmak moet zijn, trailermak, geschikt voor kinderen etc etc. En regel in het contract wat er gebeurt als bij het paard een verborgen gebrek wordt geconstateerd. Omruilen of geld teruggeven. Ik zou kiezen voor het laatste.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:46

sandra694 schreef:
de foto´s in mijn profiel zijn foto´s die genomen zijn toen k dr net 2 of 3 dagen had die foto´s zijn niet van hoe ze nu is

Snap dat het moeilijke beslissing voor je is, misschien is het inderdaad beter voor het paard om een andere eigenaar te krijgen, als ik je reacties zo lees....wil je wel erg graag maar zijn jullie niet echt een goed koppel om samen verder tegaan.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:19

Met JvdH is op zich niks mis, ben er ook wel eens voor een paard gaan kijken. Maar zoals bij ELKE handelaar moet je goed opletten wat je koopt- dus zelf laten keuren.

En ja,het is voor die mensen de broodwinning, dus dat ze zo makkelijk zijn met omruilen kan ik me voorstellen. Hij hechten zich niet aan de paarden en moeten hun boterham verdienen.

Maar goed, fijn dat het goed opgelost is, en dat de naam van de stal gezuiverd is. En dat je rustig de tijd gaat nemen om te kijken wat je kan en wil gaan doen met een paard.

Heel veel succes de komende dagen, het zal best moeilijk zijn. Maar ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:57

Nixxs schreef:
Heb contact gehad met TS. Het is voor 99% zeker dat wij over het zelfde paard praten.
Hoop dat Ts zelf nog een reactie in dit topic zet over haar genomen beslissing !

Jammer dat het paard terug naar de handelaar gaat,ik hoopte dat TS misschien nog van gedachte zou veranderen na het lezen van mijn mail aan haar. !

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 17:54

Nixxs , ik ben eigenlijk wel heel benieuwd waar/hoe je het paard van kent ... Of ben ik nu heel brutaal :o

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:04

@Jackgirl,deze merrie stond vorig jaar te koop op MP.
Ik had in eerste instantie interesse in haar "maatje", ze stonden samen te koop.
Dat maatje bleek niet het juiste paard voor mij en ben daardoor ook bij deze merrie
gaan kijken.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:15

waarom is het niets geworden dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:15

ik woon niet zo ver bij je uit de buurt, ik wil wel een keer komen en kijken of ik je kan helpen. laat maar weten.

sandra694

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 19:43

Ik reageer morgen ochtend even op de reacties!! Zit nu via me telefoon online en dat is erg lastig typen,de titel wil ik veranderen maar kan via me telefoon niet zien hoe dat moet...is er mischien iemand die dit voor mij Zou kunnen/willen doen? Nogmaals alles is opgelost Heb goed kunnen praten met dirk en dat wil ik graag zo houden!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:48

heb nu je geld terug gehad dan?

voor zover ik weet geeft dirk helemaal geen geld terug. ruilen is geen probleem, maar geld terug doet hij niet aan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:49

loulou schreef:
heb nu je geld terug gehad dan?

voor zover ik weet geeft dirk helemaal geen geld terug. ruilen is geen probleem, maar geld terug doet hij niet aan.

Maar dat is een handelaar (bij een aangetoond verborgen gebrek) wettelijk wel verplicht.