Overigens heb ik mijn paard zelf opgeleid en is het wel gelukt om in het kader te rijden bij de junioren, ik ga nu de overstap maken naar de yr.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jiill_ schreef:Ik vind het wel een interessant topic om te lezen maar ik ben 't wel met _Esther_87_ eens![]()
Overigens heb ik mijn paard zelf opgeleid en is het wel gelukt om in het kader te rijden bij de junioren, ik ga nu de overstap maken naar de yr.

Jiill_ schreef:Ik vind het wel een interessant topic om te lezen maar ik ben 't wel met _Esther_87_ eens![]()

tteettt schreef:Ben het ook echt wel eens met wat je zegt, alleen kun je het verhaal ook omdraaien. Op het moment dat een jonge ruiter of groep jonge ruiters, de begeleiding krijgen die er nodig is om op top(suptop) nivo mee te kunnen draaien dan word het vanzelf interessanter voor Sponsors. Een voetbal club wordt ook pas interessant als ze presteren. Alleen bij die sporten is het gewoon veel meer geaccepteerd dat je ambitie,s hebt! En dan hangt het Q mogelijkheden in paarden sport ook nog weer heel veel af van de provincie waarin je woont, volgens mij.
_Esther_87_ schreef:Jiill_ schreef:Ik vind het wel een interessant topic om te lezen maar ik ben 't wel met _Esther_87_ eens![]()
Dat vind ik wel echt heel knap hoor! Ik denk dat je echt een van de weinigen bent op dat niveau met een zelf opgeleid paard, lijkt me wel extra-leuk ergens...paard heeft immers ook nog niet alle ervaring en als je het dan zo snel allemaal zo goed voor elkaar hebt...top!
Even voor de reacties hierboven, ik wil dus niet zeggen dat je niet aan de top kan komen als je op je 16e nog geen Z rijd oid...Dit topic gaat over sponsoring van regionaal talent, en mijn mening is dat dit te weinig ondersteunt word/gebeurt omdat dit gewoonweg niet interessant is voor sponsoren. Waarom heb ik inmiddels duidelijk genoeg uitgelegd. Ik heb nergens gezegd dat je de top niet meer kan halen, enkel dat het voor sponsoren op die manier niet interessant is...dat is niet hetzelfde.
tteett, wat denk je dat makkelijker een sponsor trekt, een grote voetbalclub die een jeugdplan heeft en met sponsorgeld een behoorlijk grote jeugdselectie kan trainen waarvan er uiteindelijk enkelen doorstromen naar de selectie, of een individuele ruiter of amazone die regionaal heel talentvol op M/Z niveau rijd? Wat denk jij dat meer publiciteit trekt, meer oplevert voor het bedrijf? Vind je serieus dat je dit kan vergelijken? Nogmaals, het gaat hier om de sponsor, niet om de begeleiding. Begeleiding is altijd nodig, maar op het moment dat die vanuit sponsoring moet komen ligt de situatie imo toch echt anders.
ik reageerde op de bokker die zei dat je niet veel geld had en gewoon in een rijtjes huis woont
Citaat:Baleno, ik gebruik jou even als voorbeeld, hoop dat je het niet erg vind maar ik kan aan de hand van jouw posts perfect duidelijk maken wat ik bedoel...
Je bent 16 jaar volgens je profiel, en start M1 met een pony. Het is dus op dit moment al volledig uitgesloten dat jij nog imperial riding cup/nationaal/internationaal of EK zal rijden bij de pony's. Hierdoor ben jij, hoe hard het ook klinkt, voor sponsors niet interessant. Ook al rijd je erg goed en zit je iedere wedstrijd in de prijzen, de kans dat jij je meer dan regionaal in de kijker rijd is afwezig.
Kijk, ik vind ook dat er meer ondersteuning moet zijn, en dat het rabo-plan teveel is doorgeslagen richting de mensen die toch al ergens een voet tussen de deur hebben om het zo maar te zeggen. Maar feit blijft dat de andere kant, de kant van de sponsor, gewoon ook meetelt. En vanaf die kant is het niet interessant om iemand te gaan sponsoren waarvan van tevoren al vaststaat dat diegene op regionaal niveau blijft hangen. En precies over dit belangrijke punt word hier soms heel gemakkelijk heengestapt. Bovenstaande opmerkingen in de trant van 'je komt er wel' zijn imo niet reeël. Ja, je kan je pony nog naar het Z rijden, misschien regio of hippiade rijden, maar dat is gewoon niet voldoende. Dan heb jij jouw doel hopelijk wel bereikt, daar kom je inderdaad wel. Maar de doelen die een potentiële sponsor voor ogen heeft mag je daarmee niet vergelijken, die zoeken potentieel EK-materiaal om het zo maar te zeggen.
, vind ik ook niet erg. sowieso zal het er niet inzitten dat mijn pony ooit naar een EK mag want het is ten eerste een C-pony
en ik ben 16, in oktober word ik 17 en mn moeder vind dat ik eigenlijk al over moet omdat ik nogal lange benen heb (uit m'n hoofd ben ik 1.62/1.63m) omdat ik nu een friese merrie moest rijden (word uitgebracht in het L2) omdat de eignaar op vakantie was, en mn moeder vind dat ik op een paard er beter uit zie (We hebben zelf ook nog een friese ruin staan alleen ik heb niet zo heel veel met friezen (sorry als ik iemand kwets!!
) ik ben gewoon zo'n KWPN/Hannoveraan enz. fan
)
(ik denk iedereen wel?)
)
)
Annekeee schreef:_Esther_87_ schreef:
Dat vind ik wel echt heel knap hoor! Ik denk dat je echt een van de weinigen bent op dat niveau met een zelf opgeleid paard, lijkt me wel extra-leuk ergens...paard heeft immers ook nog niet alle ervaring en als je het dan zo snel allemaal zo goed voor elkaar hebt...top!
Even voor de reacties hierboven, ik wil dus niet zeggen dat je niet aan de top kan komen als je op je 16e nog geen Z rijd oid...Dit topic gaat over sponsoring van regionaal talent, en mijn mening is dat dit te weinig ondersteunt word/gebeurt omdat dit gewoonweg niet interessant is voor sponsoren. Waarom heb ik inmiddels duidelijk genoeg uitgelegd. Ik heb nergens gezegd dat je de top niet meer kan halen, enkel dat het voor sponsoren op die manier niet interessant is...dat is niet hetzelfde.
tteett, wat denk je dat makkelijker een sponsor trekt, een grote voetbalclub die een jeugdplan heeft en met sponsorgeld een behoorlijk grote jeugdselectie kan trainen waarvan er uiteindelijk enkelen doorstromen naar de selectie, of een individuele ruiter of amazone die regionaal heel talentvol op M/Z niveau rijd? Wat denk jij dat meer publiciteit trekt, meer oplevert voor het bedrijf? Vind je serieus dat je dit kan vergelijken? Nogmaals, het gaat hier om de sponsor, niet om de begeleiding. Begeleiding is altijd nodig, maar op het moment dat die vanuit sponsoring moet komen ligt de situatie imo toch echt anders.
Oh, wat ik zei was niet voor jouw reactie bedoeld hoorik reageerde op de bokker die zei dat je niet veel geld had en gewoon in een rijtjes huis woont
met het dik gedrukte stuk ben ik het wel volledig mee eens 
@Baleno 
tteettt schreef:doen er niet veel aan mee, en wat ik soms zie rondhupsen op concour met al die jassen en dekjes dat is niet altijd veel soeps
Zitten ook gewoon mensen in uit de B, L1 en soms ook nog wel mensen die nooit een winstpunt of prijs halen..BrittOllie schreef:
Wat is er mis mee om begeleiding te beginnen bij de B en de L? En ook al krijgen mensen vanuit regio begeleiding, dan zijn het nog niet ineens top ruiters toch? Maar ze zullen misschien wel net even eerder in de gelegenheid komen om juiste keuzes te maken.
tteettt schreef:hahaha, wat ik me dan wel afvraag Jill waren jullie bekent in de paarden wereld?

! Ik heb nadelen omdat hij nog jong en onervaren is vergeleken met de geroutineerde paarden waar ik tegen moet rijden maar ik heb ten 1e gewoon hele andere doelen en ten 2e heb ik ook weer het voordeel dat ik de komende 10 jaar nog niet uitgereden met 'm ben, hij kan nog zo lang mee