Sponsors te weinig voor regionaal nieuw talent?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jiill_

Re: Sponsors te weinig voor regionaal nieuw talent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:36

Ik vind het wel een interessant topic om te lezen maar ik ben 't wel met _Esther_87_ eens :j

Overigens heb ik mijn paard zelf opgeleid en is het wel gelukt om in het kader te rijden bij de junioren, ik ga nu de overstap maken naar de yr.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:52

Jiill_ schreef:
Ik vind het wel een interessant topic om te lezen maar ik ben 't wel met _Esther_87_ eens :j

Overigens heb ik mijn paard zelf opgeleid en is het wel gelukt om in het kader te rijden bij de junioren, ik ga nu de overstap maken naar de yr.

Ik verbied je om hier te reageren, worden we allemaal zo jaloers van :')

_/-\o_ _/-\o_

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:53

hahaha, wat ik me dan wel afvraag Jill waren jullie bekent in de paarden wereld?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:57

Jiill_ schreef:

Dat vind ik wel echt heel knap hoor! Ik denk dat je echt een van de weinigen bent op dat niveau met een zelf opgeleid paard, lijkt me wel extra-leuk ergens...paard heeft immers ook nog niet alle ervaring en als je het dan zo snel allemaal zo goed voor elkaar hebt...top!

Even voor de reacties hierboven, ik wil dus niet zeggen dat je niet aan de top kan komen als je op je 16e nog geen Z rijd oid...Dit topic gaat over sponsoring van regionaal talent, en mijn mening is dat dit te weinig ondersteunt word/gebeurt omdat dit gewoonweg niet interessant is voor sponsoren. Waarom heb ik inmiddels duidelijk genoeg uitgelegd. Ik heb nergens gezegd dat je de top niet meer kan halen, enkel dat het voor sponsoren op die manier niet interessant is...dat is niet hetzelfde.

tteett, wat denk je dat makkelijker een sponsor trekt, een grote voetbalclub die een jeugdplan heeft en met sponsorgeld een behoorlijk grote jeugdselectie kan trainen waarvan er uiteindelijk enkelen doorstromen naar de selectie, of een individuele ruiter of amazone die regionaal heel talentvol op M/Z niveau rijd? Wat denk jij dat meer publiciteit trekt, meer oplevert voor het bedrijf? Vind je serieus dat je dit kan vergelijken? Nogmaals, het gaat hier om de sponsor, niet om de begeleiding. Begeleiding is altijd nodig, maar op het moment dat die vanuit sponsoring moet komen ligt de situatie imo toch echt anders.

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:59

Er zijn per provincie nou ook speciale dingen waar je les kunt krijgen.
Hier krijg je ook een jas, dekje en lessen en geloof dat pk dit sponsort.

Er is een wedstrijd of iets anders per jaar ofso, daar kun je aan mee doen op elk niveau en geselecteerd worden.

doen er niet veel aan mee, en wat ik soms zie rondhupsen op concour met al die jassen en dekjes dat is niet altijd veel soeps ;)
Zitten ook gewoon mensen in uit de B, L1 en soms ook nog wel mensen die nooit een winstpunt of prijs halen..

Weet niet precies wie dit organiseert en dergelijken maar valt op te googlen ;)

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:03

Ben het ook echt wel eens met wat je zegt, alleen kun je het verhaal ook omdraaien. Op het moment dat een jonge ruiter of groep jonge ruiters, de begeleiding krijgen die er nodig is om op top(suptop) nivo mee te kunnen draaien dan word het vanzelf interessanter voor Sponsors. Een voetbal club wordt ook pas interessant als ze presteren. Alleen bij die sporten is het gewoon veel meer geaccepteerd dat je ambitie,s hebt! En dan hangt het Q mogelijkheden in paarden sport ook nog weer heel veel af van de provincie waarin je woont, volgens mij.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:07

doen er niet veel aan mee, en wat ik soms zie rondhupsen op concour met al die jassen en dekjes dat is niet altijd veel soeps ;)
Zitten ook gewoon mensen in uit de B, L1 en soms ook nog wel mensen die nooit een winstpunt of prijs halen..[quote="BrittOllie"]

Wat is er mis mee om begeleiding te beginnen bij de B en de L? En ook al krijgen mensen vanuit regio begeleiding, dan zijn het nog niet ineens top ruiters toch? Maar ze zullen misschien wel net even eerder in de gelegenheid komen om juiste keuzes te maken.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:08

tteettt schreef:
Ben het ook echt wel eens met wat je zegt, alleen kun je het verhaal ook omdraaien. Op het moment dat een jonge ruiter of groep jonge ruiters, de begeleiding krijgen die er nodig is om op top(suptop) nivo mee te kunnen draaien dan word het vanzelf interessanter voor Sponsors. Een voetbal club wordt ook pas interessant als ze presteren. Alleen bij die sporten is het gewoon veel meer geaccepteerd dat je ambitie,s hebt! En dan hangt het Q mogelijkheden in paarden sport ook nog weer heel veel af van de provincie waarin je woont, volgens mij.

Dat vind ik wel een goed punt...de weg die je kan gaan is in andere sporten al veel meer ontwikkeld denk ik. Wat dat betreft vind ik altijd mooi wat van Baalen bv doet...de kinderen die daar trainen zie je altijd vlekkeloos overstappen van pony naar paard naar junioren naar YR. Die worden voorbereid, er wordt tijdig een passend (geschoold) paard gezocht en de begeleiding is optimaal. En van daaruit komen de prestaties. Nou ken ik ze verder helemaal niet en vermoed ik dat dit een erg prijzig grapje is, maar dat is wel de manier waarop het in een ideale situatie moet gaan...en dat is wel een knelpunt denk ik, paardenmateriaal. Waar je in een andere sport 'simpelweg' de talenten selecteerd, zoek je in de paardensport naar talenten met de mogelijkheden (lees paarden) om ook daadwerkelijk grote stappen voorwaarts te maken. En dan blijft er ineens niet veel over...Maar dat oplossen is nog een veel grotere uitdaging dan een sponsor vinden denk ik ;)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:15

_Esther_87_ schreef:
Jiill_ schreef:

Dat vind ik wel echt heel knap hoor! Ik denk dat je echt een van de weinigen bent op dat niveau met een zelf opgeleid paard, lijkt me wel extra-leuk ergens...paard heeft immers ook nog niet alle ervaring en als je het dan zo snel allemaal zo goed voor elkaar hebt...top!

Even voor de reacties hierboven, ik wil dus niet zeggen dat je niet aan de top kan komen als je op je 16e nog geen Z rijd oid...Dit topic gaat over sponsoring van regionaal talent, en mijn mening is dat dit te weinig ondersteunt word/gebeurt omdat dit gewoonweg niet interessant is voor sponsoren. Waarom heb ik inmiddels duidelijk genoeg uitgelegd. Ik heb nergens gezegd dat je de top niet meer kan halen, enkel dat het voor sponsoren op die manier niet interessant is...dat is niet hetzelfde.

tteett, wat denk je dat makkelijker een sponsor trekt, een grote voetbalclub die een jeugdplan heeft en met sponsorgeld een behoorlijk grote jeugdselectie kan trainen waarvan er uiteindelijk enkelen doorstromen naar de selectie, of een individuele ruiter of amazone die regionaal heel talentvol op M/Z niveau rijd? Wat denk jij dat meer publiciteit trekt, meer oplevert voor het bedrijf? Vind je serieus dat je dit kan vergelijken? Nogmaals, het gaat hier om de sponsor, niet om de begeleiding. Begeleiding is altijd nodig, maar op het moment dat die vanuit sponsoring moet komen ligt de situatie imo toch echt anders.

Oh, wat ik zei was niet voor jouw reactie bedoeld hoor := ik reageerde op de bokker die zei dat je niet veel geld had en gewoon in een rijtjes huis woont :)

Baleno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:18

Citaat:
Baleno, ik gebruik jou even als voorbeeld, hoop dat je het niet erg vind maar ik kan aan de hand van jouw posts perfect duidelijk maken wat ik bedoel...
Je bent 16 jaar volgens je profiel, en start M1 met een pony. Het is dus op dit moment al volledig uitgesloten dat jij nog imperial riding cup/nationaal/internationaal of EK zal rijden bij de pony's. Hierdoor ben jij, hoe hard het ook klinkt, voor sponsors niet interessant. Ook al rijd je erg goed en zit je iedere wedstrijd in de prijzen, de kans dat jij je meer dan regionaal in de kijker rijd is afwezig.

Kijk, ik vind ook dat er meer ondersteuning moet zijn, en dat het rabo-plan teveel is doorgeslagen richting de mensen die toch al ergens een voet tussen de deur hebben om het zo maar te zeggen. Maar feit blijft dat de andere kant, de kant van de sponsor, gewoon ook meetelt. En vanaf die kant is het niet interessant om iemand te gaan sponsoren waarvan van tevoren al vaststaat dat diegene op regionaal niveau blijft hangen. En precies over dit belangrijke punt word hier soms heel gemakkelijk heengestapt. Bovenstaande opmerkingen in de trant van 'je komt er wel' zijn imo niet reeël. Ja, je kan je pony nog naar het Z rijden, misschien regio of hippiade rijden, maar dat is gewoon niet voldoende. Dan heb jij jouw doel hopelijk wel bereikt, daar kom je inderdaad wel. Maar de doelen die een potentiële sponsor voor ogen heeft mag je daarmee niet vergelijken, die zoeken potentieel EK-materiaal om het zo maar te zeggen.

ja je mag me als voorbeeld gebruiken hoor :o , vind ik ook niet erg. sowieso zal het er niet inzitten dat mijn pony ooit naar een EK mag want het is ten eerste een C-pony :+ en ik ben 16, in oktober word ik 17 en mn moeder vind dat ik eigenlijk al over moet omdat ik nogal lange benen heb (uit m'n hoofd ben ik 1.62/1.63m) omdat ik nu een friese merrie moest rijden (word uitgebracht in het L2) omdat de eignaar op vakantie was, en mn moeder vind dat ik op een paard er beter uit zie (We hebben zelf ook nog een friese ruin staan alleen ik heb niet zo heel veel met friezen (sorry als ik iemand kwets!! :(:) ) ik ben gewoon zo'n KWPN/Hannoveraan enz. fan :D )
eigenlijk vind ik dat wel jammer maar op dit moment probeer ik nog met Nimbadje alles mee te nemen voor zover als dit maar mogelijk is! +:)+
nu weet ik ook wel dat er heus niet ineens iemand uit de lucht zal vallen en op me af zal stappen van: ''joh ik heb een goed paard, als er een klik is mag je hem/haar gaan starten''
ik bedoel , als dit zou gebeuren zou ik deze kans met beide handen aangrijpen _/-\o_ (ik denk iedereen wel?)
maar WAAROM zou ik (of wie dan ook) er niet kunnen komen? ik mag het toch proberen? bedoel, kij idd maar naar Hans peter minderhoud enz.

en als je niet probeert om je dromen waar te maken, dan zal je nooit weten of het gelukt zou kunnen zijn.(begrijp me niet verkeerd :P )
voor NU is mijn doel vooral met Nimbad zover komen als me lukt voor 31 december 2012 , want vanaf 2013 moet ik (volgens de reglementen van het KNHS) verplicht over op de paarden en met mijn pony tussen de paarden starten zie ik ook niet zitten :n
maar na Nimbad wil ik zover komen als maar mogelijk is, en ik zie wel hoe ik het ga doen maar ik ga het iniedergeval proberen!
er zijn zat ruiters zoals ik die dit ook het liefste willen, maar die haken af omdat ze dan ergens lezen of ze krijgen te horen; het lukt toch niet (even een korte mini ''vertaling'' :P )
ik heb dat om heel erg eerlijk te zijn niet, sterker nog hierdoor wil ik nog veel liever zo hoog komen als mogelijk is!
dus eigenlijk: bedankt (voor iedereen die er zo over denkt) :D

maar er moet wel VEEL meer ondersteuning zijn, als je toch al bijna bij die top bent waarom moet je dan nog geholpen worden?
waarom niet de mensen helpen die er heel erg graag willen komen maar nog wel een weg te gaan hebben? ik denk dat juist deze mensen het beste geholpen kunnen worden :o

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:20

@Esther_87 _/-\o_

Wat je zegt klopt, maar van balen zit in het zuiden, en dan heb je ook nog laarakkers en zo zullen er her en der nog wel paar zijn waar je echt goede begeleiding kunt krijgen. Maar buiten het financiële stuk (niet onbelangrijk hoor) moet je dan aan begin carrière van je kind ook nog wel even weten dat dit het soort van begeleiding is wat er echt nodig is om in top mee te draaien. En natuurlijke kom je dan kosten stuk tegen en ja dan zou er eigenlijk meer met sponsors gewerkt kunnen worden, al is het maar om BV goede Pony,s in NL te houden.

Bij andere sporten is dit veel beter geregeld, krijgen ouders veel meer voorlichting en ondersteuning en kunnen dan dus beter kiezen, willen we dit wel of willen we dit niet! In paarden sport is het veel meer zo dat als je je ambitie,s uitspreekt je al snel als arrogant wordt bestempelt, en deze houding zorgt er nou net voor dat er dus niks verandert. En ik ben me ervan bewust dat hiet Q provincie verschil in zit hoor.

Baleno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:23

Annekeee schreef:
_Esther_87_ schreef:

Oh, wat ik zei was niet voor jouw reactie bedoeld hoor := ik reageerde op de bokker die zei dat je niet veel geld had en gewoon in een rijtjes huis woont :)

trouwens :P met het dik gedrukte stuk ben ik het wel volledig mee eens :j
(dus sommige stukjes van mn vorige reactie kloppen nu niet helemaal niet meer maar dat maakt niet zoveel uit?)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:27

Nee hoor dat geeft niet. Gewoon blijven oefenen, doe ik ook ;)

Baleno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:29

dan heb ik voor zover :P nog 1 ding te zeggen: op naar de top haha :') _/-\o_

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:31

_/-\o_ @Baleno

Heb net een intervieuw met Kittel gelezen en die zegt ook als je naar de top wil, dan zul je gewoon hard moeten werken. En net even iets harder dan een ander dit geld voor elke sport.

Baleno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:32

mag ik weten waar je dat hebt gelezen?
wil ik ook wel erg graag lezen! (ik ben fan van Patrik Kittel :o )

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:35

Ja hard werken..... Heel hard ;)
Ben je lid van de paardenkrant? Die heeft 6x (?) Per jaar een magazine en daar stond dat interview in.

Baleno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:36

nee alleen van de Hoefslag en Paardensport :P
ik ga wel even google'en :o

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:38

Ik vond het een super interview en Kittel komt op mij echt over als een sympathieke ruiter, die gewoon kei en de kei hard moet werken.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:43

Baleno schreef:
nee alleen van de Hoefslag en Paardensport :P
ik ga wel even google'en :o

Als je het gevonden hebt, wil je het dan hier neerzetten? :D

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:43

Vaak zijn het de beste en echt getalenteerde ruiters/amazone's die met de senioren ook nog meekomen en over blijven.. dan komt het echt op paardrijden aan en niet meer narijden. Daarom vind ik het bijv. knap van diederik en lotje die al zo meerijden bij de senioren :j

adelinde heeft naar mij weten nooit jeugdkader oid gereden maar omdat ze talent heeft is het er later toch uitgekomen en is ze de jeugd van haar tijd fluitend voorbij gereden ;)
Laatst bijgewerkt door Jiill_ op 12-08-11 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:46

tteettt schreef:
Zitten ook gewoon mensen in uit de B, L1 en soms ook nog wel mensen die nooit een winstpunt of prijs halen..
BrittOllie schreef:

Wat is er mis mee om begeleiding te beginnen bij de B en de L? En ook al krijgen mensen vanuit regio begeleiding, dan zijn het nog niet ineens top ruiters toch? Maar ze zullen misschien wel net even eerder in de gelegenheid komen om juiste keuzes te maken.

Ik zei het omdat hiervoor werd gezegt dat die mensen alleen bij de rubrieken van Z2 of hoger komen,
dat ze dus ook al vanaf de B in aanmerking komen ;)

Baleno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:47

bij deze: ik ben nu nog meer fan _/-\o_
ik heb een intervieuw gevonden van Patrik Kittel in Munchen 2011.
vanaf ongeveer 0:40 sec dacht ik : _/-\o_

http://www.horsus.nl/?p=videos&i=299-wdm-interview-patrik-kittel-munchen-2011&t1=1

(het is wel in het engels)

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:51

tteettt schreef:
hahaha, wat ik me dan wel afvraag Jill waren jullie bekent in de paarden wereld?

haha Dank jullie :o

Nee mijn ouders zijn zelf ( nu wel ) van oorsprong geen paardenmensen.. ik wilde zelf altijd naar de top, ik had een poedersuiker 1e klas en toen ik 13 was kreeg ik Armani, ik was 16 toen armani 6 was en Z mocht lopen dus ik heb helaas nooit ponykader gereden. Toen ik 15 was hebben mijn ouders een 4 jarige gekocht die inmiddels 7 is en mijn huidige topper is :D ! Ik heb nadelen omdat hij nog jong en onervaren is vergeleken met de geroutineerde paarden waar ik tegen moet rijden maar ik heb ten 1e gewoon hele andere doelen en ten 2e heb ik ook weer het voordeel dat ik de komende 10 jaar nog niet uitgereden met 'm ben, hij kan nog zo lang mee :))
Laatst bijgewerkt door Jiill_ op 12-08-11 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:52

Mooi interview :j.

ik ben ook fan van z'n neus :')