tevreden zonder winstpunt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Re: tevreden zonder winstpunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 00:09

Vandaag weer gereden 2x 188 en 1x 3e, dus dat ging lekker.
Nu nog een 10 halen voor rustig zijn op de trailer.

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:44

Ik ben zelfs wel eens tevreden geweest met 168 & 161 :P
De 3 wedstrijden daarvoor moest ik namelijk altijd de ring verlaten omdat ze zooo ongehoorzaam was (lees: steigeren, bokken, staken, wegspringen.. ik lag op haar hals)
Dus ja die 2 proeven heeft ze zich keurig gedragen, en omdat ik puur daar mee bezig was kwam ik niet aan het netjes rijden van de oefeningen toe :')

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:49

soms lijkt het dat je de proeven zonder wp beter rijd dan die met een wp.
als het paard het goed heeft gedaan maken de punten niet zoveel uit.

Bonney4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:09

Als ik slecht heb gereden en k heb een winstpunt vind ik dat nooit leuk. ikvind dat je voor een wp echt goed moet rijden en dat je die niet zo binnen mag slepen.

en hallo, we hoeven toch niet binnen 5 wedstrijden weer een klasse hoger te zijn. Geniet toch allemaal van het paardrijden

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 01:08

Ik vind het belangrijker dat ik fijn gereden heb en lol heb gehad (ja ook in mijn proeven) dan die winstpunt. Als ikzelf een heel fijn gevoel heb over mijn proef en die wordt beloond met een winstpunt dan vind ik dat prima, krijg ik die winstpunt niet, dan hadden de jury en ik dus niet hetzelfde gevoel bij die proef :D .

Ik heb vaak zat (voor mijn gevoel) bagger proeven gereden en 2-3 winstpunten gekregen en andersom, een (voor mijn gevoel) super proef gereden en bagger punten gehad. Lekker belangrijk, ik heb in ieder geval wel lol gehad.

Op het moment dat ik het niet meer voor de lol doe, dan stop ik met westrijden. En begrijp me niet verkeerd, ik ben retefanatiek(Z2) maar vind lol met mn knol nog s :+ teeds het allerbelangrijkst, ook op wedstrijd.

jaap050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:04

Een goed gevoel is natuurlijk heel belangrijk, maar het is natuurlijk. wel fijn als dat gevoel bevestigd wordt. Met het vcommmentaar van de jury kan je zeker wat, maar vaak ben je er al mee bezig!

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:06

wat fijn dat er meer mensen tevreden zijn zoder wp
je doet het toch voor de Lol en zo te lezen had je dat.

GEFELICITEERD

xxirisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:55

Als ik rijd ga ik echt voor de winstpunten
Ik weet niet precies waarom maar ik ben niet tevreden als ik geen winstpunten rijd
Dan heb ik gewoon het gevoel dat ik gefaald heb

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 09:06

Aanstaande donderdag start ik voor het eerst en ik ben dus al tevreden als ik haar binnen de hekjes kan houden en zij braaf is..... Maar ik kan me wel voorstellen dat als je vaak op wedstrijd gaat, je wel echt voor de wp gaat.

Skyka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 09:20

Natuurlijk is het prettig om een winstpunt te rijden. Maar ik kan ook zeer tevreden zijn met een lekker gereden proef, een prettig gevoel en een vrolijk paard. Dan hoef ik geen winstpunt.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 09:23

Nee, ik ben niet tevreden als ik geen winst heb. Heb dan een beetje het idee dat ik m'n halve dag weggegooid heb, hoe kinderachtig het ook klinkt.
Hoewel ik heel trots kan zijn op mijn haf als ze een goede proef heeft gelopen, blijft het een zure nasmaak als we bvb 202 rijden..

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 10:37

Carrera97 schreef:
wat fijn dat er meer mensen tevreden zijn zoder wp
je doet het toch voor de Lol en zo te lezen had je dat.

GEFELICITEERD

Voor de lol rijden kan ik thuis ook. Als ik hard getraind heb, een dag lang m'n paard heb staan wassen en vlechten, dan de dag daarna m'n paard meeneem op wedstrijd, dik geld betaal om daar te mogen starten, en hard m'n best doe om zo goed mogelijk te rijden. Dan wil ik mee dan alleen een beetje lol hebben. Ik doe aan wedstrijden mee om te presteren, anders kan ik net zo goed thuisblijven. Ik heb meestal maar 1x (hoogstens 2x) in maand wedstrijd. Dus dan kan ik minstens 28 dagen lol hebben met m'n paard, beetje trainen, beetje buitenrijden, maar op wedstrijd doe ik mee om de punten. Dus geen winstpunt is niet tevreden.

En zoals gezegd; m'n paard is me even lief, alleen ik had beter moeten rijden. Ik ben dan vooral ontevreden over m'n eigen rijden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 10:40

Ik rijd ook echt wel voor de WP, anders kan ik net zo goed thuis blijven. Een wedstrijd is leuk maar ook erg duur en dan haal ik er het liefst wel een winstpunt weg :)

Mijn paard wordt er overigens niet minder om hoor, maar dan moeten we thuis duidelijk nog even harder oefenen.

Robin09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:49

Ik heb ook wel eens (met 2 verschillende jury's op een dag) een wedstrijd gereden daarbij had ik 197 en 177 punten. Terwijl er niet veel verschil van rijden in zat.
Maar toch was ik heel tevreden ! Bij bijde proeven kreeg ik veel commentaar waar ik wat mee kan en ik heb lekker en ontspannen gereden.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:59

Ja hoor, zeker dat ik tevreden kan zijn zonder winstpunten. Met jonge paarden bijv. Of als ik (onterecht) geen winstpunt heb gereden maar wel een heel fijne proef, dan ben ik ook happy.

Ik ben momenteel heel fanatiek aan het starten, maar tegen de tijd dat ik niet meer vrolijk van mijn paarden kan stappen na het rijden van een proef stop ik ermee. :j

Blazie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 00:10

Ik ga binnenkort beginnen met mn Haflinger, dus ik ga nog zeker niet voor de winst!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 00:41

Ik ben overigens niet tevreden als ik geen winstpunt heb terwijl ik die wel verdient heb. Ben dan wel tevreden over mijn proef maar niet over de uitslag.
En ik ben ook niet tevreden als ik niet goed heb gereden en dus ook zo beloond ben.