wel of niet kopen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

araber

Re: wel of niet kopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:15

leuke combi hoor daar kan ze nog wel een tijdje plezier van hebben

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 23:27

Ik zou er 100 euro af halen en het zadel daar laten. Dat geld kun je beter gebruiken voor een 2e hands wintecje oid. Je dochter pas er leuk op !

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 23:32

Ik vind het een hele leuke pony.
In je achterhoofd houden, dat het een keer over is, maar kan ook nog wel 30 worden!
Ik vind hem leuk!!!

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 10:40

Dank je wel voor alle reakties.
We denken dat deze twee goed bijelkaar gaan passen. Merel is niet echt veeleisend en ze vind een leuk stapritje al geweldig dus moet goedkomen.
Ik ga rustig aan kijken voor een mooi licht zadeltje van 16 inch wat goed op deze pony past.
Morgenmiddag gaat ze nog een keertje rijden en dan maar kijken hoe het dan gaat.
We zijn heel realistisch en weten dat het ook een keertje gebeurt kan zijn met een beessie, maar vooralsnog gaan we daar op korte termijn niet van uit.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:33

Ja, idd een mooie combi, maar het zadel ligt voor geen meter! Het is te groot voor je dochter en ze zit te ver achterop de lepel. Een duidelijk signaal, dat hij op de pony ook niet past.
Als je een net zadel wil voor een nette prijs, houdt dan ook de Thoroughood in de gaten. Die worden regelmatig 2ehands aangeboden en de boompjes zijn daarvan ook verstelbaar. Daarbij komt dat dat merk een heel gaaf passend zadel heeft voor de Bels. :+
Wintec vind ik vaak niet zo heel mooi liggen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:42

Johnnydepony schreef:
Ik zou er 100 euro af halen en het zadel daar laten. Dat geld kun je beter gebruiken voor een 2e hands wintecje oid. Je dochter pas er leuk op !

hier ga ik in mee, zoek een ander lekker zadel voor de pony haar rug en ik denk dat ze dan al snel minder zuur zal worden. als het zadel dat op de foto staat elke dag op dr rug ligt moet ze last van dr rug hebben. het zadel op de verkoopfoto ligt veel mooier ;)

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 11:59

Ze keek ook echt niet vrolijk hoor met opzadelen, pffff citroentje was er niks bij!
En dan zo'n pennygriet die gelijk hoppa die singel aantrekt, nee zou ik ook niet blij van worden.
Zo heb ik het in ieder geval niet geleerd vroeger....

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:03

ja idd ,ik vind t een leuke pony,en ponys gaan best lang mee. ik heb er hier ook een van 22 staan en is een superdier voor kinderen. ik vind dat e hier best wel veel mensen voorbij gaan aan de betrouwbaarheid die je koopt,dat is ook veel waard. [je gaat er per slot van rekening je kinderen opzetten] de prijs vind ik dus niet zo gek

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:03

leentje1975 schreef:
Ze keek ook echt niet vrolijk hoor met opzadelen, pffff citroentje was er niks bij!
En dan zo'n pennygriet die gelijk hoppa die singel aantrekt, nee zou ik ook niet blij van worden.
Zo heb ik het in ieder geval niet geleerd vroeger....

ik kan me er ook zeker iets bij voorstellen, vind het zadel ook niet lekker liggen ;)

leuke combinatie trouwens :j

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:13

Wat een leuke pony, ze ziet er nog prima uit voor haar leeftijd :-) Je dochter past er ook prima op! Mijn conclusie: doen :D

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:23

Ik zou het zeker doen misschien voor de zekerheid even klinisch laten keuren want een manegpaard kan hier en daar wat meer slijtage hebben door zijn vele werk
Maar je dochter krijgt er w.s. vreselijk veel plezier van en je betaald minder dan voor een pup
Als ze afscheid moet nemen omdat het niet meer gaat is dat altijd minder erg dan afscheid nemen omdat het niet lukt omdat de pony veel te moeilijk is en je daardoor misschien wel afscheid wilt nemen van het hele paardrijdne

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:48

Ik ga met veel van mijn voorgangers mee wat betreft de prijs. 500,- is op zich prima als er een passend degelijk zadel bij had gezeten. Aangezien dit niet het geval is zou ik zeggen dat ze het zadel mogen houden en dat je er 350,- a 400,- voor wilt geven.

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 21:08

Morgen aan het einde van de middag gaan we weer een keertje rijden. Dan kan ze rustig aan de pony leren kennen, ik vind dat namelijk wel behoorlijk belangrijk. Dan gaan mijn andere kinderen ook mee zodat ze kennis kunnen maken....
Ben rustig op zoek naar een passend zadeltje, en daar hebben we de tijd ook nog wel voor.
Heb hier toevallig ook nog een 17 inch vzh zadeltje liggen met een teruggesneden kamer en diepe zit. Misschien past die wel. Het scheelt wel dat merel heel licht is.
Ze doet ook alles op haar eigen tempo daarom kies ik ook voor een oudere pony, een sportpony of jonge pony is voor haar veel te doldriest en net wat Rizette zegt, het zou jammer zijn dat ze door de negatieve ervaringen stopt met paardrijden. Ik kreeg ook nog een jonge Cpony aangeboden, maar die was wat angstig en kwam daardoor wel eens wat omhoog, dat is dus absoluut niet geschikt voor haar.
Een klinische keuring ben ik eigenlijk niet van plan, ik vind dit geen prijzen waarbij je dat gaat doen en ik denk ergens ook dat je bij deze leeftijd ook risico's kunt verwachten dus daar kiezen we dan ook bewust voor, de kliniek is in ieder geval bij mij om de hoek en de dierenarts en hoefsmid rijden dagelijks langs dus controle is er zeker wel....

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:28

Keuren lijkt me inderdaad niet nodig!

En? Wordt ie al van jullie?

cyn23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:39

ik heb ook mee gelezen ben ook wel benieuwd of jullie hem nemen het is een leuke pony

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:55

net even je topic doorgelezen!
Vind het een erg mooie combinatie met je dochter, en een mooie lengte! denk dat ze er erg veel plezier van gaat beleven!
En wat de leeftijd betreft vind ik het wel slim, een brave pony voor je dochter, toen ik 11 was heb ik ook mijn pony van 1.41 gekregen en toen 11 jaar, die heeft me zooo erg uitgeprobeerd dat ik bijna ben gestopt, en dat zou zonde zijn!
Ik lees mee, ben benieuwd hoe het vanavond gaat!
vind het trouwens ook een nette prijs voor een brave pony!

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 14:58

Hoi!

We nemen de pony, mijn dochter is er nu al helemaal gek van. Ze moet alleen nog tot 1 juni op de manege blijven staan ivm de lessen. Nou ja goed, vind ik geen probleem. Zo kan mijn dochter ook rustig eens een rondje in de binnenbak stappen en kunnen ze elkaar rustig leren kennen....
Waarschijnlijk gaat een shetje van mij daar naar de manege als gezelschapspony voor een andere, dus dat zit ook wel goed!
Ik weet ook hoe mijn dochter is van karakter en ze doet alles in haar eigen tempo en daar past gewoon geen jonge pony bij. Een hele zekere ruiter is ze niet en stapt voornamelijk dus tja waarom dan een sportpony kopen. Denk dat deze twee nog aardig lang plezier van elkaar gaan krijgen...

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:16

Gefeliciteerd ik denk dat je er een goede keus mee gemaakt hebt.
Heel veel plezier ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:24

Hartstikke leuk! Gefeliciteerd Leentje.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:34

Wat leuk, gefeliciteerd.
Als de pony bij jullie staat, moet je nog maar eens een foto-topic openen.
Heel veel plezier met de pony en ik hoop dat hij nog jaren bij jullie blijft.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:47

Jaaa , ik ben ook heel erg benieuwd hoe het straks gaat met Amber ... dus fotootjes zou erg leuk zijn !
Fijn dat Amber naar jullie toe gaat !

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:35

Wat leuk zeg !! Ik vind dat je de juiste pony hebt gekozen voor je dochter. Maar eeh, ik weet niet of ik zo vrij mag zijn. Maar ik ben toch wel heel benieuwd wat je er uiteindelijk voor hebt betaald. Toch de VP van 500,- incl (slecht passend) zadeltje? Of toch zonder zadel en wat van de prijs af? :+

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:35

Fijn voor jullie zeg !
Krijgt Amber een lekke rustig leventje, heeft ze wel verdient na al die jaren als manegepony!

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 21:56

Even een update.

We hebben amber gekocht. We hebben haar vandaag opgehaald en ze staat al bij de rest. Lekker rustig en met de oortjes vooruit....
Nu lekker langzaam laten wennen en dan merken we vanzelf wel wat het gaat worden. De eerste week in ieder geval gewoon lekker poetsen en niks doen.
Fotootjes komen vanzelf.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:21

Gefeliciteerd, zowel voor jullie als voor Amber, voor de pony is dit het fijnste wat er kon gebeuren in haar harde leven, want dat heb je als manege pony.
Heel veel plezier met haar en genieten maar. *\o/*