lianne125 schreef:nou ik moet er toch niet aan denken om te gaan rijden zonder dat mijn paarden in de box geweest zijn om te plassen. dit heb ik hun allen geleerd. ik verbaas me ook over dat sommige paarden dan gek worden als ze eventjes 5 minuten in de box komenook bijzonder dat mensen zeggen dat paard wel op wei plast. natuurlijk doen ze dat. maar weten ze ook wanneer ze gereden worden dan? je kan dus nooit weten of het dier een volle blaas heeft, en daarom leer ik mijn paarden te plassen in de box voordat ze gaan werken. bespaart voor beide een hoop ellende.
Mijn paard plast standaard (behalve als ze niet moet natuurlijk) als ik haar roep om uit de wei te komen, natuurlijk weet ze van te voren niet wat we gaan doen. Maar ik weet wel zeker dat ze geen volle blaas heeft tijdens het rijden, zonder dat ze eerst op stal heeft moeten staan. Niks verbazends aan, is hetzelfde als bij jou alleen hoeft die van mij daar niet voor in d'r stal gezet te worden.
ook bijzonder dat mensen zeggen dat paard wel op wei plast. natuurlijk doen ze dat. maar weten ze ook wanneer ze gereden worden dan? je kan dus nooit weten of het dier een volle blaas heeft, en daarom leer ik mijn paarden te plassen in de box voordat ze gaan werken. bespaart voor beide een hoop ellende.
(ze heeft afgelopen 3 jaar nooit op stal gestaan, altijd buiten. Laatst hadden we haar een kwartiertje in de box, weet niet meer waarom en toen stond ze flink te bonken).

Vind dat een lekker gevoel als het stalletje