Chaps of laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:39

E_W schreef:
Ik heb altijd het idee dat je met chaps en jodphurs? zo weinig steun enzo hebt.
En dat je naja weet niet, lijkt me raar.
Heb ze nog nooit aan gehad hoor en echte goede laarzen ook niet, rij nu met mn oude, versleten en lelijke Uggs, ik heb al een stuk of 1000 leren laarzen gepast maar ik kom er of niet in of ze zijn niet mooi of ik vind ze echt niet lekker zitten (wat wel een beetje hoort heb ik begrepen?)

Je moet weten met chaps en joppers die geven idd wat minder steun dan leren laarzen. Ik vind dat juist handig want nu moet je zelf je beenligging gaan corrigeren (verschild per mens). Zelf rij ik er al 4 jaar mee en het zit super. Je moet er even aan wennen zeker omdat je met uggs!? rijd. Niet echt handig om met dat te rijden en btw dat geeft nog minder steun... Als ik jou was schaf je een paar joppers en chaps aan en ik zal zeggen dat je niet zonder kunt. Iedergeval dat is bij mij het geval :P

Druif_01

Re: Chaps of laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:35

Maar mag je ook gewoon wedstrijden rijden met chaps? Ik dacht dat je dan verplicht laarzen aan moest. (ja ik ben nog een leek :D start volgende week met lessen)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 11:49

auk schreef:
Maar mag je ook gewoon wedstrijden rijden met chaps? Ik dacht dat je dan verplicht laarzen aan moest. (ja ik ben nog een leek :D start volgende week met lessen)

Ja dat mag, mits ze aan de eisen van het reglement voldoen.

Reusje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 11:52

Ik dacht ook altijd dat je alleen met laarzen wedstrijd mocht rijden. Staat wel veel netter vind ik persoonlijk :D

Kunnen jullie mij trouwens advies geven over manege jespers in oosteind. Wil namelijk proeflessen nemen daar. Maar wat zou het slimste zijn, op manege jespers of ergens anders?

daphnenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:35

ik heb ook eerst met rubberen rijlaarzen gereden, toen stalschoenen gekocht en gelijk chaps voor het makkelijke, ik heb leren chaps gekocht omdat mij is verteld dat je met leren wel wedstrijden mag rijden, en met stoffen niet, dit gaan dan wel om officiele wedstrijden, dus onderling zou dit denk ik niet zo veel uitmaken, en nu heb ik net leren rijlaarzen gekocht dus ben benieuwd hoe die gaan bevallen :j

Laura1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 12:24

Ik heb gewoon gereden met rubberen rijlaarzen, maar ik ben ook nooit fanatiek gaan rijden. Tegenwoordig trek ik weleens chaps aan omdat dit gewoon snel en makkelijk is :))

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 12:28

Ik reed vroeger met lage laarzen en chaps, was wel leuk, maar nu ik leren laarzen ontdekt heb, nooit meer iets anders! Zelfs mijn houding is erdoor verbeterd 8-)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:31

Zelf geef ik de voorkeur aan jodphurs met chaps of gaithers, maar dat komt doordat ik doorgaans de hele dag op stal aan het werk ben en pas aan het einde van de middag rijles heb. Ik heb dan geen zin om mijn schoenen uit te trekken en te verwisselen voor laarzen en om nou de hele dag op laarzen rond te lopen is ook niks gedaan. Maar het bevalt me prima om hiermee te rijden.

haikelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:34

Ik heb zelf leren ariat laarzen. Ben als klein kindje begonnen met de rubberen rijlaarzen, toen de chaps omdat ik het modelletje 'chaps' had (dunne benen, grote voeten) := . Toen ik na de chaps, wedstrijden ging rijden had echt bijna iedereen rijlaarzen. Mijn mening is dat rijlaarzen er toch wel wat mooier uitzien. Maar uiteindelijk gaat het er om dat het lekker zit. Bij een vriendin van mij springen de ritsen van haar laarzen telkens open dusja. Als je dus niet weet wat je moet nemen zou ik gewoon naar de winkel gaan en daar advies vragen, die kunnen je er beter mee helpen denk ik.. ;)

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:49

Ik rijd altijd het liefst met leren laarzen. Ze zijn stevig en daarmee ook een goede bescherming voor je eigen voeten en benen! :) Heel prettig om mee te rijden!

Leidenaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:41

Ik heb jodphurs en wedstrijdchaps (leren), wanneer je de combinatie aan hebt lijkt het net op een leren laars, maar het zit veeeeeeel comfortabeler! Je hebt inderdaad nét iets minder steun dan bij leren laarzen aangezien je wat meer bewegingsruimte hebt, maar dat is gewoon een kwestie van controle over je eigen benen hebben;)

Babs80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:55

chaps

Brillant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:00

ik rij altijd met leren laarzen :j nog nooit tegen gevallen

i_risss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:01

Als het zo warm is rij ik liever alleen met jodphurs :o maar verder rij ik met chaps erover.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:48

Ik heb altijd met leren laarzen gereden. Maar die kreeg ik op den duur niet meer aan en uit.... Toen maar overgestapt op chaps met leren gaithers: http://www.ej.nl/popup.aspx?SupplyImage ... 7008-l.jpg. Als je ze aan hebt ziet het er eigenlijk gewoon uit als een leren laars, m'n sporen vallen precies op de plek waar de jodphur begint. Maar het zit veel fijner en het is fijner aan en uit trekken dan op maat gemaakt leren laarzen.
Dus ik ben helemaal om ;)

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:51

Ik rijd gewoon met rubberen rijlaarzen.
Maar dat komt ook omdat ik getrapt ben tegen m'n enkel en niet genoeg steun heb aan chaps.
En leren rijlaarzen vinden m'n ouders niet goed, omdat m'n voeten nog groeien :o

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:20

Ik rijd nu met leren jodphurs en leren chaps. En ik vind het fijn rijden (: Ik denk wel dat als ik ooit in de toekomst wedstrijden ga rijden en geld heb haha dat ik me dan een paar mooie leren rijlaarzen koop. Staat toch iets netter met wedstrijden.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:24

Ik rij of met laarzen of gewoon met sokken en sneakers :Y)

pip12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:22

ik rij zelf met laarzen, maar chaps lijken me wel heel erg fijn in de zomer.

wat vinde jullie fijner rijden? want ik ben een beetje aan het overwegen om chaps te kopen...
welke schoenen kun je daar het best onderaan?

zoixsmook

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:30

Ik rij altijd met chaps&Jodphurs
Van die rubberen rijlaarzen zitten zo irri als je je hakken naar beneden drukt. :s

-xxx-

pip12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:54

en wat zouden dan goede schoenen zijn onder de chaps?

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 15:49

Ik rij thuis altijd met alleen jodphurs...
Voor wedstrijd heb ik petrie's zonder rits, die zitten wel redelijk alleen als ik later nog een keer voor laarzen zou moeten gaan weet ik zeker dat ik met rits wil!

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:36

Ik rijd altijd met rubberen rijlaarzen.
Vind ze niet lekker zitten, ze bewegen niet goed mee.
Gelukkig krijg ik voor m'n verjaardag chaps met Jodphurs. :)

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:11

Met oefenen heb ik altijd jodphurs met leren chaps aan, op wedstrijd mijn leren laarzen.
Bij onze verenigingsmanege zijn laarzen of chaps trouwens verplicht ivm veiligheidscertificaat.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:19

Ik draag met rijden altijd leren rijlaarzen.

chaps draag ik alleen als ik mn laarzen ben vergeten ofzo :+

waarom? omdat ik met mn leren laarzen veel lekkerder zit en mijn beenligging is er stiller mee.