Met hoeveel winstpunten over naar L1?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:02

Citaat:
Nee je hoeft absoluut geen totilas te hebben wil je in de 200 rijden maar ik denk ook dat iedere jury verschillend is.
De ene jury ziet de middenstap liever zo en de andere ziet een halstrekken liever zo.

Ik heb ooit eens een oudere man gehad als jury en die was echt van de oude stempel, die vond het niet zo erg als het paard tegen de hand kwam zolang die ontspanning er ook in zat.
En vlak daarna bij een hele jonge jury gereden en degene die eerste werd was een meisje met een bloedmooi paard die een swung had waar je beroerd van word.

Wat bij mij gewoon voorop staat is de lol die je eraan beleeft. De ene keer rijd je een rotproef en heb je punten en de andere keer een superproef en geen punten.

Van iedere wedstrijd leer je en zo is dat ook bij iedere jury.. met elk punt van commentaar doe ik iets mee zodat ik nóg beter kan presteren.

Ook hierop moet ik zeggen dat ik het niet met je eens ben :n
Als je een correcte middenstap uitvoert zoals omschreven staat in het boekje krijg je daar gewoon je punten voor.
Mijn paard heeft toevallig een hele fijne stap en de middenstap hoef ik niet eens wat voor te doen, ik heb er van de B t/m nu de M1 nog nooit lager dan een 7 op gescoord, dus het is gewoon niet waar dat het aan de jurys ligt.
Tuurlijk rijd je bij de één wat makkelijker hoge punten dan bij de ander, maar ik blijf echt van mening dat als jij een goede proef neerzet de jury daar gewoon niet omheen kan.[/quote]

Kan je mij dan even helpen? Ik heb nog nooit hoger dan een 5 gescoord :+ Hij stapt standaart een voetje over, maar daardoor moet hij wel twee voetjes voor z'n middenstap en dat doet ie niet.[/quote]

Heb je al eens gekeken of je je gewone stap dan niet iets kleiner kan krijgen? ik deed altijd voor m'n middenstap de stap iets verkorten zodat de middenstap er nog beter uit kwam. Heb regelmatig 9ens voor m'n middenstap gekregen ook een keer een 7 omdat het tegen de uitgestrekte stap aan zat :') . En ik heb ook last van dat voetje overstappen. Hij heeft gewoon een TE ruime stap en stapt ook altijd over.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:02

Kijk dan eens naar Ginnybanshee hier op bokt, zij rijdt met Charlie ook monsterscores en dan is nou geen typies dressuurpaard?
Nogmaals, ze kunnen niet om je heen als je je paard goed voor elkaar hebt, ongeacht het ras.
Saskiakur hier op bokt rijdt ook 9 van de 10 keer boven de 65%, dan misschien wel met 'een dressuurpaard' maar ook zij bewijst dat het mogelijk is om bij 9 van de 10 jurys 70% te halen.

Bloem24

Re: Met hoeveel winstpunten over naar L1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:49

Ik denk ook niet dat het ras er persee iets mee te maken heeft maar of er nou (om het zo maar even te zeggen hoor) een fjord binnenkomt of een goed gefokt dressuurpaard met een mooie swung van ze eigen.
Natuurlijk moet een jury beoordelen op de proef maar ik zou ook denken ; wauw!

Het is gisteren bij ons op wedstrijd maar weer bewezen dat sommige jury's niet eerlijk zijn..

Ik had gister trouwens 178 in mijn proef, was écht winstpuntwaardig maar ik had een 3 voor het wijken omdat mn paard dat absoluut niet deed.
En deze jury gaf mij een heleboel 7ens maar dus ook een 3 en dat vind ik eerlijk, stond goed commentaar bij en ook dat ik een wp had gehad als dit wijken minimaal een 5 was.
Jammer maar volgende keer beter!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:30

Ik had 11 wp's. De reden waarom ik over ben gegaan was dat mijn paard al L1 klaar was, dus waarom nog in de B blijven ;) Haalde mijn debuut trouwens ook meteen een wp, en een 1e prijs :D

---

Ik zie dat er veel commetaar is over een bepaald ras. Ik rijd met een fries tussen de 'normale' paarden. Daar rijden we gewoon onze punten. Laatst hadden we in de klasse M2 zelfs 214 punten gereden :oo Dus het maakt niks uit, als het rijden goed is kan de jury er niet om heen!!!

Elise95

Re: Met hoeveel winstpunten over naar L1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:13

Ik vind een Fries juist heel mooi in de dresuuur ring. En sommige jurys ook. Heb ook een keer wedstrijd gereden waren de drie friezen 1e 2e 3e, maar een andere jury weer absoluut niet.