Zoektocht naar dé perfecte rijhandschoenen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mmiriammpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 22:08

Hmm... Ik ga dit zeker volgen :)
Ik heb al jaren handschoenen van Mountain horse, met een leren binnenkant en een gehaakte buitenkant, ideaal! Maar... ze zijn op... En nu heb ik een ander paar, merkloos, maar daar krijg ik zweethanden van.
Roeckl werd me in de winkel afgeraden omdat ik met springteugels rijd.
Heb het liefst leren handschoenen, maar kleine maten zijn moeilijk te vinden...

Edit; Heb dezelfde via Agradi weer gevonden... Ik ga voor de mountain horse!
Laatst bijgewerkt door mmiriammpje op 26-03-11 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 22:10

Ik zie veel Roekl maar ook Musto heef teen soort gelijke handschoen.. Roekl sleet heel snel bij mij en musto doe ik nu toch al weer een jaar mee en ze zitten super :) heb je zowel in het bruin (voor op stal) als voor op concour (wit)

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:08

Ik was ook op zoek naar echt goede onslijtbare handschoenen, en wilde daar ook wat meer voor betalen als dat nodig is. De ruitersportzaak medewerker vertelde mij toen dat ALLE merken rijhandschoenen, ook de duurdere gewoon snel slijten. Hij adviseerde mij toen om gewoon de leren handschoenen van de HEMA eens te proberen (12 euro!) en die zitten mij inderdaad gewoon lekker! De teugels glijden niet uit je hand, en ze slijten ook nog niet.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:39

Quir schreef:
Roeckl, nooit meer!! Slijten zo enorm snel. :n
Ik heb deze:
Afbeelding
nooit geen andere meer, top handschoenen en zitten hetzelfde als Roeckl, maar een veel betere kwaliteit én betaalbaarder.
Alleen helaas niet in nederland te verkrijgen.

Waar heb je deze vandaan dan?
Ze zien er erg comfortabel uit!!!

Emma

Re: Zoektocht naar dé perfecte rijhandschoenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:47

Die van harryshorse zijn ook niet aan te raden, die slijten ook erg snel. Ik heb een paar gewone die echt helemaal door zijn, allemaal gaten en ik heb een paar witte die ik nog maar een paar keer heb aangehad en die beginnen nu ook al te slijten.

Kieffer schijnt wel goed te zijn, maar daar heb ik geen ervaringen mee.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:48

@Quir: Die zien er inderdaad erg fijn uit! Mag ik vragen waar je die vandaan hebt en wat ze kosten? Zijn deze handschoenen erg warm of zijn ze ook geschikt voor de zomer?

Edit: ik heb al even gezocht op google maar het zijn niet eens paardrijhandschoenen?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:31

Ik wil niks anders dan Roeckl, de enige reden dat ik steeds nieuwe moet kopen is omdat ik ze altijd kwijt raak :))

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:21

Ik vond die handschoenen van Quir er goed uit zien, en Roeckl lijkt steeds sneller te gaan slijten (en ook nog erg duur). Ik ben gaan googlelen en het zijn Zweedse handschoenen, voor monteurs, heel soepel, met goede grip en ademend. Maakt mij niet uit dat het niet speciaal voor paardrijden is, als ze maar fijn en sterk zijn. Twee winkels gevonden:

http://veiligheid.trigro.nl/handschoen- ... 5-pro.html
(hier verkopen ze echt maat 7, 8 etc, € 21,- per paar, minimum bestelbedrag is € 25,-, verzenden € 12,50)

en http://www.autogereedschap.com/
(hier is maat S/M maat 8, die heb ik besteld, je kan ook 1 paar bestellen, € 19,95 per paar, verzenden is € 6,75)

Succes!

MickeyN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:49

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:55

Wat doen jullie om jullie roeckl's zo snel te laten verslijten? :D Ik heb mijn vorige paar 4 jaar gehad... Ik reed er 5x per week mee, 1 à 2 paarden per keer en ik was er ook niet zuinig mee (ik trek m'n handschoenen aan van zodra ik op stal kom tot ik weer wegga, dus ook poetsen/wassen/opzadelen/mesten)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:59

Hier ook Roeckl en helemaal fan! Ik heb gladde leren teugels, misschien dat dat scheelt in slijtage. Van Roeckl vind ik vooral de pasvorm heel fijn: ik heb smalle handen maar wel lange vingers, de meeste handschoenen zijn een beetje hetzelfde als met broeken: "als je lange benen hebt, zal je ook wel heel dik zijn, dus hier heb je een broek die je ook als tent kan gebruiken." Bij Roeckl heb ik dat probleem niet: gewoon een mooie, passende handschoen voor mijn handen :)

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:02

Hier nog wen roeckl fan

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:09

Ik heb ook roeckls. Ik heb ze nu twee jaar en rij 3 keer in de week 1 a 2 paarden en ben er nog steeds superblij mee!
Fijne pasvorm en de grip is ook prima. Ze moeten een keer in de was maar zijn zeker nog niet versleten.
Ik rij ook gewoon met zowel antislip als met springteugels.

Ik heb de donkerbruine winter editie.

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:46

Ik heb ook de donkerbruine winter editie van Roeckl, maar echt hele slechte ervaring mee. Ik heb ze binnen een winter helemaal stuk gereden, alle antislip eraf en gaten erin...

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:04

na heel wat van die lederfeel achtige handschoenen te hebben versleten van goedkoop naar duur waaronder ook een aantal van roekle heb ik nu echte leren gekocht, niet van die stugge dikke maar fijne dunne, dit zijn de eerste paar handschoen waar ik nu al bijna een half jaar mee doe.
ik rij met springteugels, dat zal er wel wat mee te maken hebben maar waarom handschoen verder bij mij zo snel slijten weet ik niet.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:07

fleur79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 00:22

Voor mij niet anders meer dan Roekl <3 Ze zitten heerlijk en gaan bij mij ook minstens een jaar mee (vaak nog langer)