Ik ben niet zo'n voorstander van bodyprotectors. Heb er nooit eentje omgehad hoor, dus over hoe het zit kan ik niks zeggen, maar ik vind het een beetje onzin. Kijk als je SGW of cross doet snap ik het, dan ben je op volle snelheid over hindernissen aan het sjeezen en als je dan een klapper tegen een boomstam aan maakt....
Maar om het nou in een manegeles om te doen? Waarom zou je? 10 jaar geleden bestonden ze nog niet eens, en had ook niemand ze om. Ik heb het idee dat door alle beveiligingen hedendaags de ouders snel afgeschrikt worden. Maar zeker jongere kinderen zijn juist nog onwijs flexibel, als ze er een keer afvallen dan hebben ze een blauwe plek en zal het even pijn doen, meer niet.
En ja natuurlijk, het zal bij sommige mensen een keer fout gaan, en die kunnen een rib kneuzen/breken. Maar als je dochter in de speeltuin aan het spelen is, en ze valt van de schommel breek je denk ik net zo makkelijk iets. Dus voortaan ook met een bodyprotector buiten laten spelen?
Je hebt vroeger zelf waarschijnlijk ook nooit met een bodyprotector gereden, en jij leeft ook nog

Waarom je dochter er dan wel eentje om doen? Zijn de pony's nu drukker dan toen je zelf nog reed?
Kan je desnoods niet aan je dochter vragen wat zij het liefste heeft? Met of zonder?

Succes!