Stap jij op de jury af met een vraag of commentaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 22:51

@tvup
met spanning omgaan is ook iets wat je moet leren, ik ben zelf ook een aantal keer zelfs uitgebeld, dit kwam door een combinatie van spanning van mij en een paard zonder veel ervaring, dan krijg je alles wat je niet wilt, maar als je dit nooit aangaat, word het ook nooit beter, even balen en dan weer verder.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 23:07

Johanna59 schreef:
Iedereen start maar. Een combinatie moet en paar klasses hoger zijn in training, voor het starten in een bepaalde klasse. Dus start je B, dan hoort je paard toch wel zeker L2 klaar te zijn. Je hoort wat reserve te hebben.

Er moet helemaal niets. Dat vind jij, maar dan is het nog niet zo dat het 'hoort'.
Ik start jonge paarden ook gewoon L1 als ik denk dat ze goed genoeg zijn, maar dan kunnen ze echt nog lang geen M proef lopen hoor :n En dan kunnen ze evengoed nog dikke punten halen en winnen in het L. Dus ik vind het een erg kromme stelling.

Als jurylid vind ik het ook wel jammer dat er zo weinig gevraagd wordt aan me. Zelf kan ik in de kantine (iedereen cap af en jasje uit) niet meer zien wie-wie is, dus kan ik niet op iemand afstappen om te zeggen dat die zo goed gereden heeft of dat er juist verbeterpunten zijn. Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat ik nog nooit via via heb gehoord dat iemand het niet eens was met zijn punten, ik laat dan ook het hele protocol vol schrijven en schrijf onderaan ook nog wat op, maar het zal ongetwijfeld toch wel eens gebeuren dat iemand het er niet mee eens is. Ik zou het graag gewoon horen!

sefanja

Re: Stap jij op de jury af met een vraag of commentaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 23:23

Ik rij zelf geen dressuur wedstrijden om bep. redenen... Maar in het verleden één keer op jury lid af gestapt en heel netjes gevraagd naar uitleg van commentaar... Dat werd niet vriendelijk beantwoord... Diegene zei glashard dat zij een hekel had aan bonte paarden en dat zij niet geschikt zijn voor dressuur maar eerder voor de wagonette... Ik houd mijzelf bijéén, bedankt diegene en loop weg... Maar eenmaal om de hoek, kwaad dat ik was....

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 23:44

Tjuppie schreef:
Johanna59 schreef:
Iedereen start maar. Een combinatie moet en paar klasses hoger zijn in training, voor het starten in een bepaalde klasse. Dus start je B, dan hoort je paard toch wel zeker L2 klaar te zijn. Je hoort wat reserve te hebben.

Er moet helemaal niets. Dat vind jij, maar dan is het nog niet zo dat het 'hoort'.
Ik start jonge paarden ook gewoon L1 als ik denk dat ze goed genoeg zijn, maar dan kunnen ze echt nog lang geen M proef lopen hoor :n En dan kunnen ze evengoed nog dikke punten halen en winnen in het L. Dus ik vind het een erg kromme stelling.

Als jurylid vind ik het ook wel jammer dat er zo weinig gevraagd wordt aan me. Zelf kan ik in de kantine (iedereen cap af en jasje uit) niet meer zien wie-wie is, dus kan ik niet op iemand afstappen om te zeggen dat die zo goed gereden heeft of dat er juist verbeterpunten zijn. Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat ik nog nooit via via heb gehoord dat iemand het niet eens was met zijn punten, ik laat dan ook het hele protocol vol schrijven en schrijf onderaan ook nog wat op, maar het zal ongetwijfeld toch wel eens gebeuren dat iemand het er niet mee eens is. Ik zou het graag gewoon horen!

Goh ik rijd dus M2 maar ik zou alle oefeningen van de ZZ-L al moeten kennen? :+ Dan ben ik nog wel even aan het trainen thuis want ik ben pas net begonnen met de appuyementen en ik kan niet zeggen dat de vliegende wissel er al in zit, oh de simpele ook nog niet eigenlijk :=

Je bent toe aan een klasse als jij vindt dat je er aan toe bent, en als dit bevestigd wordt door een winstpunt, dan weet je het zeker. Maar mijn 4 jarige neem ik echt wel mee voor de ervaring, en nee die kan geen L2 :n

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:44

Ik ben eigenlijk niet zo vaak op juryleden afgestapt.. meestal begreep ik mijn protocollen wel. Heb wel
een paar keer een jury vriendelijk bedankt..

Zo was er een jury toen ik voor het eerst bij de paarden een b proefje ging starten
(ik was 13 op een 6 jarige bolle vos van 1.65) die vroeg aan mijn vader of ik mn paard
wou verkopen..

En ben wel vaker soort van "gematst".. niet dat ik 1e werd of winstpunten reed.. maar mijn
laatste Z2 proef werd geheel in stijl afgewerkt door mijn paard. Hij was zo heet dat hij de
hele proef (zelfs het uitstrekken) in passage heeft gelopen. De voltes 10 meter in galop waren
geen voltes maar werkpirouettes. De jury vond het prachtig (reed net geen winst) maar was ook
geen 1e ofzo hoor. Hij vond het leuk dat ik het hem zelf geleerd had en zei me met een knipoog,
volgende keer iets meer los van voren zodat hij ook naar voren kán als je hem opdrijft. (deed ik ook
maar dan gallopeerde hij aan die boevekop haha)

Dat is een nadeel als je hoger traint dan je start.. paarden willen te graag meewerken en hutselen
dingen door elkaar door stress ruiter + gewoon willen patsen :P

Maar goed.. gaat nog wel even duren voor ik met mijn nieuwe paard weer op dat trainingsniveau ben :(

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:59

Als ik buiten start dan ga ik altijd naar de auto voor commentaar, en ongeveer 65% van de jury geeft die ook.
Waar je ook veel van geleerd heb, is jury schrijven.Ik snap nu het commentaar beter die ze geven. :)*
Zelf ben ik een B ruiter, en ik ga met plezier naar een wedstrijd toe of ik winst rij of niet. :))

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:28

fiija schreef:
Roxx schreef:
@Fiija: In de B en L1 is het gewoon binnenkomen over de hoefslag, in de L2 is het binnenkomen over A-X-C zonder stil te staan en te groeten. In die klasses hoef je alleen op het laatst over de A-C lijn en dan halthouden en groeten. Vanaf de M1 is het ook in het begin halthouden en groeten op de A-C lijn.

Hahahaha Zalig! _O- Er gaat hier een wereld voor mij open. Als ik op HAW en RITP filmpjes zie van proeven denk ik steeds dat ik het filmpje niet volledig heb gezien of dat de cameraman te laat was beginnen filmen omdat ik geen binnenkomen en groeten te zien kreeg.
Maar dat zit er gewoonweg niet in! :D
Bij ons als er voorgelezen wordt, leest men ook maar 1 keer de oefening voor. Bij jullie lezen ze alles 2 keer hé?

In België is het hetzelfde hoor, tenminste, LRV proeven ;-) B1, B2 en L1 binnenkomen langs de hoefslag, L2 binnenkomen over de ML zonder halthouden, vanaf M1 bij het binnenkomen halthouden en groeten... LRV gebruikt tegenwoordig de KNHS proeven als ik het mij goed herinner. Daar mag je trouwens wel gewoon al de piste in en rijden waar je maar wilt, tot de jury een teken geeft dat je kan starten.

In de proeven van VLP is het anders, daar is het idd altijd binnenkomen, halthouden en groeten.

Ik word trouwens altijd 2 x voorgelezen. 't Is maar hoe je met je lezen afspreekt.

Excuses, nu weer ontopic. Als ik het niet eens ben met iets op mijn blad of ik begrijp niet goed waarom ik dat of dat punt gekregen heb, dan ga ik idd naar de jury toe om verduidelijking. Niet omdat ik dan vind dat ik meer verdiend heb, maar gewoon omdat mijn gevoel blijkbaar dan niet overeenkomt met het beeld. Helaas zijn er vele jury's al weg meteen na de proeven, dus krijg je niet altijd die kans. Zelf heb ik het nog maar één keer meegemaakt dat iemand extra uitleg kwam vragen naderhand in de kantine, dat vind ik jammer: ik probeer wel zo duidelijk mogelijk commentaar te laten noteren maar soms is het moeilijk te verwoorden wat je precies bedoelt...

Gisteren ben ik trouwens gaan jureren en daar waren wel een aantal mensen die meteen na de proef (na het afgroeten, bij het buitengaan) al om commentaar begonnen te vissen, genre "er is nog wel wat werk aan hé..." of "goh, thuis gaat het toch altijd makkelijker".

Telstar2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:09

Memuska schreef:
fiija schreef:
Excuses, nu weer ontopic. Als ik het niet eens ben met iets op mijn blad of ik begrijp niet goed waarom ik dat of dat punt gekregen heb, dan ga ik idd naar de jury toe om verduidelijking. Niet omdat ik dan vind dat ik meer verdiend heb, maar gewoon omdat mijn gevoel blijkbaar dan niet overeenkomt met het beeld. Helaas zijn er vele jury's al weg meteen na de proeven, dus krijg je niet altijd die kans. Zelf heb ik het nog maar één keer meegemaakt dat iemand extra uitleg kwam vragen naderhand in de kantine, dat vind ik jammer: ik probeer wel zo duidelijk mogelijk commentaar te laten noteren maar soms is het moeilijk te verwoorden wat je precies bedoelt...

Gisteren ben ik trouwens gaan jureren en daar waren wel een aantal mensen die meteen na de proef (na het afgroeten, bij het buitengaan) al om commentaar begonnen te vissen, genre "er is nog wel wat werk aan hé..." of "goh, thuis gaat het toch altijd makkelijker".

Ik ben een van de jury's die altijd blijft. Helaas zijn er inderdaad genoeg collega's die direct na afloop van de rubriek vertrekken. Dit heeft denk ik ook te maken met de waardering die je vaak (niet) krijgt.
Gisteren nog heel smakelijk kunnen lachen (ik kan er om lachen, maar kan me ook voorstellen dat je er genoeg van krijgt). Ik stond als jurylid zijnde in de kantine bij de prijsuitreiking. Al bij de eerste de beste vermelding van de 2e prijs met 186 en de 1e prijs met 195 kreeg ik van de amazone naast me een heel verhaal aan te horen hoe streng er was gejureerd en dat het allemaal belachelijk was (zonder dat ze haar eigen resultaat wist, knap he..). Ze had er duidelijk geen erg in dat ik naast haar stond. Wat er allemaal werd gezegd zal ik jullie besparen, maar duidelijk geen waardering.
Normaal gesproken ben ik wel iemand die in staat is om op zoiets in te gaan, maar ik voelde me persoonlijk niet aangesproken, ze zocht duidelijk een dekmantel om haar resultaat op voorhand te verantwoorden, ze voelde de bui al hangen, ze zei namelijk zelf ook nog dat ze niet goed had gereden.. Haar resultaat was inderdaad niet winstwaardig, maar ook zeker niet schrikbarend!

Vragen, uitleg, prima, sta ik meer dan open voor, maar aan zulke dicussies ga ik niet beginnen.

Daar zulke scenario's zeer regelmatig plaatsvinden (zelfs discussie willen aangaan over wel/geen programmafout terwijl er gewoon een extra rondje werd gereden en de oefening opnieuw werd gereden en zo nog tal van voorbeelden..) kan ik me wel voorstellen dat jury's direct weggaan. Ik praat het niet goed, ik blijf zelf altijd, maar ergens kan ik er wel begrip voor opbrengen.

Dus bij deze, iedereen die twijfelt wel/niet op de jury afstappen, kom alsjeblieft! We bijten niet en waarderen het zeer als je gewoon iets vraagt in plaats van je ongenoegen op een andere manier te uiten. Dan kunnen we allemaal met een tevreden gevoel huiswaarts. Als ruiter/amazone zijnde omdat je meer begrip voor deuitslag op kan brengen en als jury zijnde omdat je niet voor niets op de prijsuitreiking hebt gewacht en een ruiter/amazone 'tevreden hebt kunnen stellen'

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:13

Helaas komen er maar heel weinig ruiters naar mij toe na de prijsuitreiking. Vaak hoor ik ze wel gillen en tieren maar naar me toe komen?? Nee hoor, flink tieren en boos doen maar geen uitleg vragen.
Op zich schrijf ik het ook heel duidelijk op het protocol, ik schrijf er heel veel commentaar op. (meestal dan, behalve als het heel goed is :D ).

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:22

Ik doe het alleen op buiten wedstrijd, dan ga ik langs de auto..
Voor de rest heb ik heb ook (nog) niet gedaan..
Ik kan me er meestal erg in vinden en heb het liefste commentaar op mijn coupon..
want daar kan ik weer wat mee..
alleen is het dubbel de een houd ervan om de proef in een wat actiever tempo te zien en de ander weer andersom..

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:24

in het buitenseizoen ga ik meteen na de proef na de jury om te bedanken en dan hoor ik vaak al wat tips.
Maar meestal vind ik mijn coupons zo overduidelijk dat ik niet na de jury ga. En ik moet bekennen dat ik met een winstpunt (of NET niet..) vaak niets te zeuren heb hoor..

@johanna59 Ik start met jonge groene paarden. Die heb ik echt niet op een L2 niveau lopen als ze in de B starten. Het draait allemaal om ervaring op doen en het aan de hulpen krijgen van je paard in de B. Als je dat voor elkaar hebt in zowel de training als de wedstrijd, dan ben klaar voor de klasse hoger..
En dan ken ik nog paarden die in de training M lopen maar nog geen fatsoenlijke B proef kunnen lopen omdat ze ontploffen van stress en spanning. Das handig dan dat ze hun M oefeningen kunnen...

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:05

Over dat commentaar schrijven: ik bezorg mijn secretaris ook altijd een lamme arm met al mijn "opmerkingen" - ook goede dingen overigens, want ik vind het zo l*llig om alleen negatieve commentaar te noteren ;-) Als ik iets echt goed vind, dan laat ik daar gerust "mooie overgang" oid bij noteren.
Soms schrijf ik onderaan ook nog wat extra uitleg.

Helaas heb ik dit zelf nog niet mogen evenaren in de LRV proeven (bij VLP wel, gelukkig). Oh, wacht, ik lieg... Ik heb één enkele keer een zinnetje commentaar gekregen... Er stond "mooi paard". Dankje... maar daar schiet ik niet echt mee op, ik had liever geweten waarom ik bv een 6 kreeg bij een onderdeel en geen 7 of 8. En zoals hierboven al gezegd, helaas verdwijnen sommige jury's snel na afloop, en dat vind ik jammer :(

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:27

Oef, moet eerlijk bekennen, nog nooit gedaan.
Meerendeel van de jury's die ik heb zijn ook toch wel wat ouder, en die kijken vaak zo zuur :=
Ik vergeet ook vaak hoe ze eruit zien, of ze zijn nog aan het jureren als ik prijsuitreiking heb, of ze zijn al weg. Dat vind ik altijd wel fijner aan het buitenseizoen, die auto's maken het altijd makkelijker om even snel een kort praatje te houden met de jury, zeker als er een ruime tijdsplanning is :j

Maar ik heb ook vaak genoeg dat jury's er alles aan doen om zo snel mogelijk door te starten en meteen gevlogen zijn als het afgelopen is :j Dan zie ik ze zo weglopen direct na de laatste proef.

Ik heb ook een aantal keer nog extra commetaar van de jury zelf op een protecol gehad, kan ik ook heel erg waarderen :j

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 11:46

Nou, toevallig, ik ben gister naar een jury toe gestapt. Ik bhad mijn punten en kon mij in de punten noch het commentaar vinden. Ik weet dat ik fouten maakte in de proef en daar ga ik me ook echt niet druk om maken. Maar dit was wel erg extreem. Ik heb dit gemeld bij de jury, en die probeerde iets te beweren dat gewoon gierig is tegen een ruiter. En om dat dan te schuiven onder het mom van 'zal wel komen omdat het een springpaard is' ja dan sta je op mijn zere teen ja! En nee dan kan ik mij niet netjes houden. Het mag dan wel een jury zijn, maar ze mág nogsteeds niet paarden beoordelen op hun afstamming of ras! En zo een loopt er hier dus in de regio een wel van rond! Gelukkig weet de organisatie het ook ondertussen:) want die waren ook niet blij dat 9 van de 10 ruiters zich totaal niet konden vinden in het commentaar en allemaal met extreem lage punten thuiskwamen(vergeleken met anders). Dus volgende keer gewoon weer naar dezelfde vereniging:) maar met een normale jury:) En dan ga ik weer met plezier mijn dressuurrondjes rijden:) Maar op deze manier zal ze meerdere jonge paardensporters de sport uitjagen!!!
Ik heb mn hart gelucht:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 12:04

Ach, jureren blijft natuurlijk altijd persoonlijk en ik heb zelf nog nooit de behoefte gevoeld om uitleg te vragen of me er kritisch over uit te laten. Twee keer ben ik erg hoog gejureerd, in mijn ogen reed ik zeker geen verdiende winstpunten. Maar de uitleg op de coupon klopte geheel met zoals ik het ook voelde tijdens het rijden. Dus mevrouw gaf gewoon wat gemakkelijker haar punten weg, maar kon heel goed kijken. Ik heb veel aan haar commentaar gehad temeer daar ik het ook zo herkende.
De keer daarop weer twee wedstrijden gereden die aanzienlijk beter gingen. Bij de een vette winst en bij de ander net niet. Van de twaalf had maar één iemand 180 punten en die was eerste geworden. Ach denk ik dan, vorige keer heb ik onverdiend twee keer winst gereden dus ik heb nog één punt "teveel" gekregen. Wat ik wel grappig vond is dat ik bij de strenge jury altijd een 4 voor middendraf krijg (ik vraag me af of hij nog wel kijkt :+ ). De laatste keer ging ze echt goed waardoor ik duidelijk zei: "goed zo... braaf". Toen had ik dus een 5 :D dat vind ik dan weer erg grappig. Gelukkig had ik in de proef erna gejureerd door een andere jury twee keer een 7 en dat is dan weer erg hoog voor een koudbloedje.
Kijk als je moeilijk winstpunten rijdt dan wordt het natuurlijk toch een keer vervelend, maar dat is bij mij niet. Het klopt meestal wel met hoe ik het beleef heb en meestal weet ik al hoe de vlag er bij hangt als ik uit de ring kom. Ik ben zelf in mijn oordeel wat strenger als de meeste jury dus dat is fijn, want dan valt het meestal wel mee.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:06

[pien_2010] schreef:
Kijk als je moeilijk winstpunten rijdt dan wordt het natuurlijk toch een keer vervelend, maar dat is bij mij niet. Het klopt meestal wel met hoe ik het beleef heb en meestal weet ik al hoe de vlag er bij hangt als ik uit de ring kom. Ik ben zelf in mijn oordeel wat strenger als de meeste jury dus dat is fijn, want dan valt het meestal wel mee.

Ik heb gelukkig ook niet het probleem met dat ik geen winstpunten rij(heb in 5 wedstrijden 15 winstpunten gereden tsja, mag ik niet klagen) En ik ben echt een perfectionist en ben echt niet zomaar tevreden met mijn proefje, maar zo streng had ik mijzelf niet beoordeeld gister! Volgende keer beter:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:02

M_Vainqueur schreef:
[pien_2010] schreef:

Ik heb gelukkig ook niet het probleem met dat ik geen winstpunten rij(heb in 5 wedstrijden 15 winstpunten gereden tsja, mag ik niet klagen) En ik ben echt een perfectionist en ben echt niet zomaar tevreden met mijn proefje, maar zo streng had ik mijzelf niet beoordeeld gister! Volgende keer beter:)

Kijk dat vind ik nu weer erg knap! Wij gaan voor één winstpunt per wedstrijd, dan ben ik tevreden want zo goed zijn wij gewoon niet.
Proficiat hoor met 15 winstpunten per 5 wedstrijden want dat betekent dat je 3 winstpunten per wedstrijd rijdt. Dat is echt ongelooflijk hoog, dus ben je gewoon heel erg goed! *\o/*

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:46

Mijn protocollen zijn vaak duidelijk genoeg.
De punten waar lagere cijfers op gegeven zijn, herken ik vaak wel.
Dit zijn vaak ook de punten die tijdens trainingen minder gaan.
Ik moet wel zeggen dat ik het erg leuk vind als een jury op mij af stapt om wat te zeggen.

Zo ben ik afgelopen zondag tijdens mijn eerste proef gevallen (paard schrok, mijn teugel brak en daar lag ik!)
De jury kwam persoonlijk mijn knopen terug brengen die van mijn jasje waren gesprongen,
kwam even vragen hoe het met me ging, vertelde wat zij ervan had gezien en hoe het gebeurde...
Dat vond ik wel een fijn gevoel geven! Ik wou alleen dat er geen valpartij voor nodig geweest was ;)

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:07

Eerlijk gezegd durf ik echt naar een jury toe te lopen, omdat ze soms zo zuur kijken. En als ik de lef heb om het te doen, wat zou ik moeten vragen? Want ik kan me meestal wel vinden in de punten, maar zou ik dan moeten vragen hoe ik me kan verbeteren?

brandus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:09

en dan weet je blijkbaar niet hoe weinig dit is!! Juryleden zijn vrijwilligers die voor een schijntje meestal een volledig dagdeel hun eigen tijd opofferen.

sjorsie schreef:
carmab schreef:
dan heb je mij niet begrepen sjoerd. Er werd eerder gezegd dat je er genoeg voor betaalt, maar dat heeft er niets mee te maken, ik vind wel dat de jury commentaar moet geven hoor, en je deze ook moet kunnen aanspreken maar de link met het inschrijfgeld zie ik niet.

Daar word toch mede de vergoeding van het jurylid mee betaald? :j

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:52

heb wel een paar keer een jury aangesproken, 9 van de 10 keer wisten ze niet meer wie ik was en herinnerde ze zich de proef niet meer

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:33

Ik zoek eigenlijk als de jury er nog is, hem of haar altijd op. Het kan altijd leerzaam zijn om te horen wat het algemene beeld is van een jury. Helaas zie ik ook maar al te vaak dat ze al weg zijn. dat vind ik dan altijd jammer.
Ik denk niet dat je bang moet zijn om op een jury af te stappen. Het zijn gewoon mensen die zelf ook ooit gereden hebben. Krijg je een keer een rotreactie, volgende keer beter.
Over het algemeen krijg ik nette en goede uitleg.

Laatst had ik -2 en vervolgens ook nog eens -4 op mijn coupon staan, dus ik naar de jury die claimde dat ik verkeerd was gereden. Ik had alles op film en daar was niks verkeerds op te zien. De jury wilde van niks weten. Ik was gewoon verkeerd gereden. Tja zulke jury's moeten ze verbieden nog te jureren.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:28

Tja wij hadden het vandaag eigenlijk moeten doen, maar hebben het niet gedaan... stom misschien.

Bijrijder met mijn pony had 2 nette proeven gereden, de ene 176 en de andere 164.
COmmentaar stond er 10 keer op ofzo "pony moet nagevelijk lopen".
Was in de B.
B dressuur hoeft toch niet al nagevelijk te lopen.
Tuurlijk moeten ze niet tegen de hand in gaan en de hand volgen.
Dat deed ze ook zeker... Ze had zelfs hele delen netjes nageeflijk, maar niet overal.
Maar ze had ook haar neus niet in de lucht...

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 23:19

Hoe kom je aan die wijsheid stal_fiore? In de B moet een paard constant nagevelijk zijn naar mijn weten.

Ro_peace

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:15

Ja ik stap meestal wel op de jury af, zelfs al ik hooge punten heb om tips te vragen,
ik bedoel het kan altijd beter toch?
En zij hebben er voor geleerd en wij zijn toch afhankelijk van hun!