Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Johanna59 schreef:Iedereen start maar. Een combinatie moet en paar klasses hoger zijn in training, voor het starten in een bepaalde klasse. Dus start je B, dan hoort je paard toch wel zeker L2 klaar te zijn. Je hoort wat reserve te hebben.
En dan kunnen ze evengoed nog dikke punten halen en winnen in het L. Dus ik vind het een erg kromme stelling.Tjuppie schreef:Johanna59 schreef:Iedereen start maar. Een combinatie moet en paar klasses hoger zijn in training, voor het starten in een bepaalde klasse. Dus start je B, dan hoort je paard toch wel zeker L2 klaar te zijn. Je hoort wat reserve te hebben.
Er moet helemaal niets. Dat vind jij, maar dan is het nog niet zo dat het 'hoort'.
Ik start jonge paarden ook gewoon L1 als ik denk dat ze goed genoeg zijn, maar dan kunnen ze echt nog lang geen M proef lopen hoorEn dan kunnen ze evengoed nog dikke punten halen en winnen in het L. Dus ik vind het een erg kromme stelling.
Als jurylid vind ik het ook wel jammer dat er zo weinig gevraagd wordt aan me. Zelf kan ik in de kantine (iedereen cap af en jasje uit) niet meer zien wie-wie is, dus kan ik niet op iemand afstappen om te zeggen dat die zo goed gereden heeft of dat er juist verbeterpunten zijn. Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat ik nog nooit via via heb gehoord dat iemand het niet eens was met zijn punten, ik laat dan ook het hele protocol vol schrijven en schrijf onderaan ook nog wat op, maar het zal ongetwijfeld toch wel eens gebeuren dat iemand het er niet mee eens is. Ik zou het graag gewoon horen!
Dan ben ik nog wel even aan het trainen thuis want ik ben pas net begonnen met de appuyementen en ik kan niet zeggen dat de vliegende wissel er al in zit, oh de simpele ook nog niet eigenlijk 

fiija schreef:Roxx schreef:@Fiija: In de B en L1 is het gewoon binnenkomen over de hoefslag, in de L2 is het binnenkomen over A-X-C zonder stil te staan en te groeten. In die klasses hoef je alleen op het laatst over de A-C lijn en dan halthouden en groeten. Vanaf de M1 is het ook in het begin halthouden en groeten op de A-C lijn.
Hahahaha Zalig!Er gaat hier een wereld voor mij open. Als ik op HAW en RITP filmpjes zie van proeven denk ik steeds dat ik het filmpje niet volledig heb gezien of dat de cameraman te laat was beginnen filmen omdat ik geen binnenkomen en groeten te zien kreeg.
Maar dat zit er gewoonweg niet in!![]()
Bij ons als er voorgelezen wordt, leest men ook maar 1 keer de oefening voor. Bij jullie lezen ze alles 2 keer hé?
B1, B2 en L1 binnenkomen langs de hoefslag, L2 binnenkomen over de ML zonder halthouden, vanaf M1 bij het binnenkomen halthouden en groeten... LRV gebruikt tegenwoordig de KNHS proeven als ik het mij goed herinner. Daar mag je trouwens wel gewoon al de piste in en rijden waar je maar wilt, tot de jury een teken geeft dat je kan starten.Memuska schreef:fiija schreef:Excuses, nu weer ontopic. Als ik het niet eens ben met iets op mijn blad of ik begrijp niet goed waarom ik dat of dat punt gekregen heb, dan ga ik idd naar de jury toe om verduidelijking. Niet omdat ik dan vind dat ik meer verdiend heb, maar gewoon omdat mijn gevoel blijkbaar dan niet overeenkomt met het beeld. Helaas zijn er vele jury's al weg meteen na de proeven, dus krijg je niet altijd die kans. Zelf heb ik het nog maar één keer meegemaakt dat iemand extra uitleg kwam vragen naderhand in de kantine, dat vind ik jammer: ik probeer wel zo duidelijk mogelijk commentaar te laten noteren maar soms is het moeilijk te verwoorden wat je precies bedoelt...
Gisteren ben ik trouwens gaan jureren en daar waren wel een aantal mensen die meteen na de proef (na het afgroeten, bij het buitengaan) al om commentaar begonnen te vissen, genre "er is nog wel wat werk aan hé..." of "goh, thuis gaat het toch altijd makkelijker".
). 
Als ik iets echt goed vind, dan laat ik daar gerust "mooie overgang" oid bij noteren.
Dan zie ik ze zo weglopen direct na de laatste proef.
). De laatste keer ging ze echt goed waardoor ik duidelijk zei: "goed zo... braaf". Toen had ik dus een 5
dat vind ik dan weer erg grappig. Gelukkig had ik in de proef erna gejureerd door een andere jury twee keer een 7 en dat is dan weer erg hoog voor een koudbloedje. [pien_2010] schreef:Kijk als je moeilijk winstpunten rijdt dan wordt het natuurlijk toch een keer vervelend, maar dat is bij mij niet. Het klopt meestal wel met hoe ik het beleef heb en meestal weet ik al hoe de vlag er bij hangt als ik uit de ring kom. Ik ben zelf in mijn oordeel wat strenger als de meeste jury dus dat is fijn, want dan valt het meestal wel mee.
M_Vainqueur schreef:[pien_2010] schreef:Kijk als je moeilijk winstpunten rijdt dan wordt het natuurlijk toch een keer vervelend, maar dat is bij mij niet. Het klopt meestal wel met hoe ik het beleef heb en meestal weet ik al hoe de vlag er bij hangt als ik uit de ring kom. Ik ben zelf in mijn oordeel wat strenger als de meeste jury dus dat is fijn, want dan valt het meestal wel mee.
Ik heb gelukkig ook niet het probleem met dat ik geen winstpunten rij(heb in 5 wedstrijden 15 winstpunten gereden tsja, mag ik niet klagen) En ik ben echt een perfectionist en ben echt niet zomaar tevreden met mijn proefje, maar zo streng had ik mijzelf niet beoordeeld gister! Volgende keer beter:)
sjorsie schreef:carmab schreef:dan heb je mij niet begrepen sjoerd. Er werd eerder gezegd dat je er genoeg voor betaalt, maar dat heeft er niets mee te maken, ik vind wel dat de jury commentaar moet geven hoor, en je deze ook moet kunnen aanspreken maar de link met het inschrijfgeld zie ik niet.
Daar word toch mede de vergoeding van het jurylid mee betaald?